Mitä voisi myydä, mihin hintaan ja missä, jotta saisi rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piina

Aktiivinen jäsen
13.08.2008
14 952
1
36
Täällä usein neuvotaan, kun rahapulaa valittaa, että myy jotain jossain, mutta mitä ja missä? Myyminen on niin pirunvaikeaa. Autot on rikki, ei niistä mitään saa. Talon myyminenkin voi kestää vuosia (jos ei ihan pilkkahintaan myy). Lastenvaatteita ja leluja olen kokoajan yrittänyt myydä, mutta aikavähän niistä kertyy. Puhelimia meillä on jo nyt liian vähän ja tietokoneita tarvitaan... eikä vanhoista koneista kukaan mitään maksa... Mitä ihmettä mä voisin myydä?

Kirpparille ylimääräiset kesävaatteet jne, tekee kauppansa.

Itsellä ollu 2 viikkoa pöytä ja kävin laskeskelemassa että muutama kymppi on tulossa voittoa joka on tosi hyvin täälläpäin.

Olisko teillä jotain vanhoja huonekaluja jotka on täysin ylimääräisiä? Jos niitä esim. maalaamalla saisi parempaan kuntoon ja näin ollen paremmin rahaa? Tai sisustustavaroita, esim. peilejä ym.? Kannattaa katsoa kriittisesti sitä omaa kotia ja miettiä mitä oikeasti tarvitsee tai mistä voisi helposti luopua.

Tuntuu vain jotenkin kurjalta jos tavaroiden myyminen on se ainoa vaihtoehto saada ylimääräistä? Oletko töissä? Pystyisitkö vaikka ennemmin tekemään ylitöitä?

Huonekaluja, kirjoja, sisustustavaroita, astioita? Jos osaa itse tehdä jotain myytävää, käsitöitä tms. Minä en osaa, olenkin miettinyt että jos alkaisin kerätä pulloja. Asun helsingin kalliossa niin täällois hyvät puistot siihen tarkotukseen :P

huutiksessa ei mikään mene kaupaksi , että edelleen rahatta ollaan ja jo toukokuusta lähtien.

Kirppikselläkään ei mene kaupaksi. Alkaa todellakin tympimään tää raha tilanne 0e

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";23932498]Olisko teillä jotain vanhoja huonekaluja jotka on täysin ylimääräisiä? Jos niitä esim. maalaamalla saisi parempaan kuntoon ja näin ollen paremmin rahaa? Tai sisustustavaroita, esim. peilejä ym.? Kannattaa katsoa kriittisesti sitä omaa kotia ja miettiä mitä oikeasti tarvitsee tai mistä voisi helposti luopua.

Tuntuu vain jotenkin kurjalta jos tavaroiden myyminen on se ainoa vaihtoehto saada ylimääräistä? Oletko töissä? Pystyisitkö vaikka ennemmin tekemään ylitöitä?[/QUOTE]

Huonekaluistakin on pulaa. Etsinnässä on kirjahylly ja vaatekaappi, toivon jostain saavan vanhat puoli-ilmaiseksi... Jotain romua meiltä löytyy (esim. miehen huutokaupasta huutamia), mutta missä sellaista romua saisi myytyä?

Yrittäjä olen, mutta olisi kiva saada joku viikko kesälomaakin...

miettinyt.Kävin jopa arvioituttamassa kultaisen 14k cordell kaulakoruni.Arvoltaan 450€, mutta romukultana jos myy, niin saa vain max 157€

Kellä sellaisia on. Mutta tosiaan sukulaiseni, oli pistänyt parittomat kultaiset korvakorunsa ja joku kaulanauhakin taisi olla, johonkin postissa missä sulattavat kullat uusiokäyttöön, niin hyvät rahat kuulema oli saanut. Mä vain olen tainnut hävittää jo ne parittomatkin korvikset eikä mun kaulanauhassakaan varmaan kovin paljoa kultaa ole...

Mulla taas olis myytävää vaikka millä mitalla mutta energia ei riitä myyntiin laittamiseen :( En kykene organisoimaan mitään vaan pää menee heti jumiin.

Ja täällä tietty ollaan myös rahatta :(

[QUOTE="vieras";23932531]Huonekaluja, kirjoja, sisustustavaroita, astioita? Jos osaa itse tehdä jotain myytävää, käsitöitä tms. Minä en osaa, olenkin miettinyt että jos alkaisin kerätä pulloja. Asun helsingin kalliossa niin täällois hyvät puistot siihen tarkotukseen :P[/QUOTE]

Olen ommellut "vanhasta uutta" mekkoja, mutta missä ne saisi myytyä? Täällä pikkukylässä pulloja on lasten kerättäväksi, mutta enempiä määriä, jos mielii, pitäisi ajella kaupunkiin.

Hmm. Entä jos tekisit ennen loman alkua muutamia tunteja ylimääräistä? Sitten katsoisit mitä myytävää teidän kodista löytyy (esim. astioita? jotain muumi-mukeja ym. varmaan saisi myytyä huutiksessa). Jos myytävää ei ole niin käy sitten kaikki menot läpi, olisiko niissä jotain ylimääräistä mistä voisi nipistää? Ruokakuluissa tai lehtitilauksia tai maksu-tv-kanavia jne.

Luulen että ansaitsisit kuitenkin parhaiten jos vain pystyt tekemään ylimääräisiä tunteja työssäsi? Jos myyt tavaraa niin sinulla joka tapauksessa menee aikaa niiden myytävien tavaroiden läpikäymiseen, hinnoitteluun tai kuvaamiseen (jos netissä myyt).

Alkuperäinen kirjoittaja etiäinen;23932706:
Polkupyörä ym. urheiluvälineet?

Meillä 7 henkinen perhe ja 3 ehjää fillaria eli niistäkin puutetta. Oman fillarini poika hajoitti viime kesänä, tytöillä ja esikoisella ne ehjät, yksi poika ajaa puoliromulla ja yhdellä seisoo 2 raatoa pihalla. Ostaisikohan joku fillarinraatoja?

Mitä teet työksesi? Onnistuisko ylityöt nyt jos niistä saisi lompakkoon jotain?

Ja tuo osamaksu ei ilmeisesti onnistu?

Päivähoitomaksut ei osamaksulla onnistu, kun on maksumuistutuksia jo... Miehen kanssa molemmat ollaan luultu toistemme ne maksaneen.

Kirpparia pidän. Periaatteessa ylityöt onnistuu (käytännössä vaikeampaa eli lapset otettava töihin mukaan), mutta myyntiä sekin eli ostajia tarvittaisiin.

Meillä 7 henkinen perhe ja 3 ehjää fillaria eli niistäkin puutetta. Oman fillarini poika hajoitti viime kesänä, tytöillä ja esikoisella ne ehjät, yksi poika ajaa puoliromulla ja yhdellä seisoo 2 raatoa pihalla. Ostaisikohan joku fillarinraatoja?

Eipä se sitten auta jos ei löydy talosta jotain käteväkätistä joka korjaa nuo pyörät. Voihan niitä rämiäkin yrittää myydä mutten tiedä maksaako vaivaa, jos vaikka tuunaajille/pyörän rakentelijoille materiaaliksi, mutta ei niistä taida montaa euroa irrota.

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";23932713]Hmm. Entä jos tekisit ennen loman alkua muutamia tunteja ylimääräistä? Sitten katsoisit mitä myytävää teidän kodista löytyy (esim. astioita? jotain muumi-mukeja ym. varmaan saisi myytyä huutiksessa).

[/QUOTE]

Haa, muumimukia löytyisi pari ja joku marimekon vasikkamukikin, paljonkohan niistä voisi saada?

Miten se kirppari on nykyään edes auki? Tarkotus oli kerran käydä mut oli kiinni ja ilmotuksia on niin monista aukioloajoista ettei oikeasti tiedä. Minkä ikäisille lapsille siellä on nyt myynnissä kampetta?

Yhteistyössä