mitä "ylimäärästä" laitatte lemmikeillenne ruuan sekaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miehelle oli pomonsa sanonut et koiralle ei voi ikinä syöttää liikaa kalkkia, varsinkin kun on iso koira kyseessä.. mä vähän tätä epäilen, en teidä miks, mut jotenki silti..?
meillä kun viel pentu joka syö pelkkää penturuokaa, niin niissähän on kaikki kalkit summuut kunnossa? vai elänkö tynnyrissä :ashamed:

meitin koiruus syö yleensä raksuja ja jauhelihaa tai raksuja ja jotain purkkimuonaa..
tietty kaikki ruuan tähteet menee todella hyvin...
ainoa ongelma,et sillä on vehnä allergia..
jos ei haluu elää kaasuluolassa happinaamarin kaa ni pitää kattoo mitä sille antaa :whistle:

siis lähinnä toi kalkkki olis just mun käsityksen mukaan noille isoille koirille..
kun nykyäään lonkkavikoja ja muita niin paljon..mun anopille oli kanssa sanottu jotain ton tapasta kun niille tuli vuoden ikänen "nöffi"

Ei kyllä kannata itse mennä lisäilemään kalkkia pennun ravintoon.

Itse pistän ruokalusikallisen rypsiöljyä ruuan sekaan, pitää turkin hyvänä.
Kuivamuonan lisäksi koiramme syövät paljon raakaa lihaa ja aitoja luita.

Kivittäkää, mutta en ole koskaan lisännyt koiran ruokaan kalkkia saati muitakaan lisäjuttuja. Koira syö raksuja ja samaa ruokaa kuin me. Neiti on nyt terve 10 v. ja turkki kiiltää kuin unelma :D

Alkuperäinen kirjoittaja koiria kaksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Ei kyllä kannata itse mennä lisäilemään kalkkia pennun ravintoon.

Meille on kaksi eri kasvattajaa sanonut, että laadukkaasta pentumuonasta huolimatta on hyvä antaa myös lisäkalkkia.

Mielipiteitä on monia, mutta itse jätän kyllä antamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ei mitään ylimääräistä vaan ainoastaan ruoantähteitä..Ja nyt löydettiin onneksi "halpisruoka" mitä ajuri pystyy syömään.

Mitä halpisruokaa? Meidän harmaat syö Jahti&Vahtia, sopii jopa herkkävatsaiselle nuoremmalle pojulle.

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
miehelle oli pomonsa sanonut et koiralle ei voi ikinä syöttää liikaa kalkkia, varsinkin kun on iso koira kyseessä.. mä vähän tätä epäilen, en teidä miks, mut jotenki silti..?
meillä kun viel pentu joka syö pelkkää penturuokaa, niin niissähän on kaikki kalkit summuut kunnossa? vai elänkö tynnyrissä :ashamed:

Mä taas oon siinä uskossa että nimenomaan isoille koirille ei varsinkaan pitäis mennä antamaan mitään kalkkilisää koska niiden luut kasvaa muutenkin erittäin nopeasti ja siksi niille tulee tosi helposti virheasentoja raajoihin. En kyllä lisäilis pienienkään koirien ruokaan jos koira syö kuivamuonaa koska niissä on on ravintolisät yleensä kohdillaan.

Ja kysymykseen vastaus, mä laitan koirieni ruokiin toisinaan pellavansiemenöljyä ja säännöllisesti Plaque Offia suojaamaan hampaita hammaskiveltä.

Yhteistyössä