Mitä ylipainoisella tarjolle kahvipöytään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä vailla

Vieras
Vieraita tulossa ja jotain pitäisi pöytään kehitellä. Tilanne on se, että yksi syöjistä on ylipainoinen ja pitäisi keksiä jotain hyvää tarjottavaa kahvin kanssa. Ylipainoinen ei voi syödä edes sitä yhtä pullaa, koska se ei sitten jää siihen yhteen. Parempi siis, ettei ota yhtään. Onko jotain muuta vinkkiä kuin ruisleipä ja salaattia päälle? Olisi kiva, että kaikki löytäisivät pöydästä jotain ja muut varmaan haluaisivat jotain herkkuakin. Vinkkejä?

Niin ja se ylipainoinen olen sitten minä itse :ashamed: Ei innosta yhtään leipoa muille, kun itse en halua syödä herkkuja, huoh. Älkää pliis vastatko, ettei se yksi kakunpala mitään vaikuta. Kyllä sekin on ongelma, kun on kovalla vaivalla saanut ruokavaliotaan siivotuksi ja edelleen tekisi mieli mättää herkkuja entiseen malliin eli paljon.

Jos tiedät, ettet voi syödä mitään oikein herkkuja vaan alat ahmia, niin eikö sitten olisi vaan parempi ottaa sitä ruisleipää eikä suunnitellakaan mitään makeaa herkkua?
Tai voithan sä ostaa niitä riisikakkujakin. Laitat päälle sulatejuustoa, kinkkuleikettä, salaattia, paprikaa ja tomaattia. Ei tule paljon kaloreita vaikka söisi useampiakin.
Makeista tulee mieleen lähinnä marenki. Onhan niissäkin sokeria, mutta ei rasvaa.
Tai leivot pullaa, pelkkiä pikkupullia joihin ei tule mitään voilisäyksiä täytteisiin. Ei siinäkään kauheasti kaloreita ole, jos et ala ahmia.

Ostat valmiit tarjottavat. Jokaiselle vieraalle yksi viineri, yksi pulla, kun niitä on täsmällinen määrä ei niitä ole ahmittavaksi asti. Mulla on samaa vikaa. Hankin vierailleni tarjottavat noin, jos joku jättää omansa syömättä sanon että ota mukaan että en ahmi sitä. Tai sitten heitän ne jämät julmasti vaan roskikseen.
Itse otan vaan sitä ruisleipää. Näissä jutuissa pitää pysyä tosi tiukkana.

siis ei mulla mitään ahmismisongelmaa ole tyyliin 10 pullaa kerrallaan. mutta on ollut tosi kova työ päästä makeista herkuista eroon, enkä siksi haluasi syödä edes sitä yhtä pullaa, etten taas pääsisi herkkujen makuun. Ja itse asiassa yksi vieraistakin on melko pulska, mutta sehän ei toki mulle kuulu. Hän ei laihduta ja mietin, että tulkitseeko hän vihjeeksi kevyet herkut.

[QUOTE="vieras";24458820]Laita jotain sellaista pullaa,mistä et pidä itse.[/QUOTE]

tää oli hyvä. elleivät vieraasi tiedä ruokavalioremonttiasi, minusta olisi ainakin epäilyttävää tai hieman teennäistä, jos ylipainoin laittaa tarjolle vain ja ainoastaan ruokia suoraan kuin jostain dieettikirjasta. eihän se dieetti niitä vieraita koske.

Jäätelöä saa kevytversionakin, ja kun sille laittaa kaveriksi marjoja/hedelmiä tarjolle niin moni tuskin edes huomaa, että kyseessä on kevyttuote. Ja sitten vaikka kaupasta viineri / naama niin ei jää tähteitä kiusaksi :)

Alkoi juuri tehdä mieli kunnon ruisleipää ja kylmäsavulohta...

[QUOTE="vieras";24458713]Ostat valmiit tarjottavat. Jokaiselle vieraalle yksi viineri, yksi pulla, kun niitä on täsmällinen määrä ei niitä ole ahmittavaksi asti. Mulla on samaa vikaa. Hankin vierailleni tarjottavat noin, jos joku jättää omansa syömättä sanon että ota mukaan että en ahmi sitä. Tai sitten heitän ne jämät julmasti vaan roskikseen.
Itse otan vaan sitä ruisleipää. Näissä jutuissa pitää pysyä tosi tiukkana.[/QUOTE]

Näin minäkin sanoisin! Jos leipoisit pellillisen pullia (n. 12 kpl) niin kyllä ne luultavasti aika pitkälti hupenevat siinä kahvipöydässä.

Yhteistyössä