Mitään toivoa?..

haikaraunelmia

Uusi jäsen
24.05.2012
2
0
1
Takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa + 1 kohdunulkoinen raskaus,
jonka seurauksena poistettiin toinen munanjohdin.
Minulla on myös pco(s?), oireina liikakarvoitus, akne ja jonkin verran suuremmat
munasarjat joissa on rakkuloita. Yksityinen lääkäri kyllä sanoi kun kyselin lapsettomuudesta, että "on naisia jotka ovat yrittäneet lasta kymmeniä vuosia ja lopulta onnistuneet, olet vielä nuori, älä huolestu." ?? Sitten kun ultrasi, sanoi että
ovathan nämä munasarjat isommat kuin normaalisti, mutta en näe että lapsen saamiselle olisi esteitä. Vaikutti niin huolettomalta että alkoi epäilyttää.. Kuitenkin nuo oireet ovat, jne. Kierto kyllä säännöllinen, mutta joka raskaudessa on mennyt väliä yli vuosi ennen kuin on tärpännyt.. Nyt pelottaa että miten nyt kun toinen munanjohdinkin on poissa? Eihän tavallisella ultrauksella näe sitäkään vaikka toinen olisi tukossa..

Kehen minun pitäisi ottaa yhteyttä? Muilla kokemuksia? Olen vasta 20 vuotias ja tuntuu että ikäni takia minua ei oteta tosissaan.. "Olet vielä nuori, kyllä se siitä"..

Ja noista keskenmenoista. Minulla on astma, molemmat menivät kesken viikolla 7 kun iski hirveä kuume ja silloin astmani pahenee todella pahaksi, henki ei kulje yhtään ja joudun Ventoline avaavaa ottamaan jopa yliannoksia.. Miten tämän suhteen pitäisi toimia jos raskaudun jälleen?

Hei Haikaraunelmia, en osaa oikein antaa konkreettisia neuvoja, kun oma tilanteeni on aika erilainen (ja olen jo 2 x sua vanhempikin :) ) - mutten halunnut jättää vastaamattakaan...

Voin kyllä hyvin kuvitella, että tuonikäiselle lääkärit tarjoavat vain odottelua - ja useinhan se tietysti auttaakin, mikäs siinä. Mutta kun jotain varmasti haluat asian edistämiseksi tehdä, voisikohan sille astmallesi tehdä mitään? Kuumeiluhan tosiaan voi hyvinkin katkaista alkuraskauden, kun alkio on niin herkkä lämpötilojen vaihtelulle - jos jotenkin saisit astman/kuumeilun kuriin, auttaisikohan se?

Olisiko sinulla varaa pyytää yksityislääkäriltä varjoainekuvausta munanjohtimestasi? Kuvauksessa käytetyt nesteet voivat nekin edesauttaa raskautumista "huuhtelemalla" pienet möykyt munatorvesta, tai niin mulle ainakin tohtori väitti. Samalla nähtäisiin paremmin munasarjojesi tilanne, että onko siellä PCOS:ia vai ei.

Käytätkö ovistestejä vai aiheuttaako PCO:si tosi epäsäännölliset ovulaatiot? Nekin saattaisivat auttaa tarkkailemaan tilannetta, jotta voit ainakin mennä kunnon tietoarsenaalin kanssa uudestaan lääkäriin, JOS ovulaatiosi esim. olisi hyvin epäsäännöllinen - vaikka tuskin on, kun kerran noinkin monta kertaa olet jo tullut raskaaksi.

Muista, että IVF saattaa auttaa myöhemmin, vaikkei munanjohtimia olisikaan, jos teille ei luomusti tärppää. Mutta yrittäkää nyt silti vielä eka luomusti, sillä ei nämä piikityshoidotkaan mitään herkkua ole... Ja nuoremmilla on kai aika iso OHSS-riskikin, ehkä senkään takia lääkärit eivät halua ottaa noin nuoria IVF-hoitoihin.

Toivottavasti joku toinen osaa neuvoa paremmin, mä vain toivottelen pitkää pinnaa ja oikein lyhyttä odotusaikaa ennen ilouutista!

Astma ei enää oireile muuten kuin flunssan aikana, tai jos olen tekemisissä eläinten kanssa. Siihen en oikein tiedä keinoa miten sitä voisi kuumeen aikana lievittää.. Ja minun tuurillani en kyllä 9 kuukautta olisi ilman flunssaa..

Voisin kyllä yksityisen varata tässä vielä ja pyytää tarkistamaan nuo munanjohtimet.. Saisi mielenrauhan!

Ovistestejä olen käyttänyt, mutta en ole saanut plussaa näkyviin. Nyt tilasin niitä juuri eilen taas lisää ja eikun tikuttelemaan..

Tosi stressaava tämä tilanne.. :/

Yhteistyössä