Mitähän mä nyt tekisin? :D Kun pyysin naapurin 14 v poikaa leikkaamaan meidän nurmikon ja lupasin maksaa siitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*

Vieras
Sanoin, että ei tarvi välttämättä leikata kuin toi kohta ja noi, näytin ne. Sanoin että maksan 20 euroa, homma ei olisi ollut kummoinenkaan, kun me itse ei viitsitä leikata. Mutta se on nyt jo toisena päivänä meidän pihassa ja tekee edelleen todella huolellisesti niitä leikkaushommia, kun jäi edellisenä päivänä kesken. Siis melkein kirurgintarkasti. :D
Tapasin hänen äitinsä kun käytin koiraa lenkillä (en ole aikaisemmin muuta kuin moikannut) ja hän kertoi, että poikansa tekeekin kaikki ihan viimeisen päälle, kun ihmettelin tota intoa. Hän on asperger-lapsi.
Ei muuta, mutta kai tosta pitää sitten enemmän maksaa, kun tolla lailla painaa hommia? 30 e?

Kiitos vastauksista! Mä taidan antaa sille 25 euroa ja kiitokset hyvin tehdystä työstä. Meidän tontti on 2000 neliötä, osa siitä on ollut ihan puolivillissä tilassa mutta se ajoi senkin alueen. Plus kukkapenkkien sivustat ja puskien aluset.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista! Mä taidan antaa sille 25 euroa ja kiitokset hyvin tehdystä työstä. Meidän tontti on 2000 neliötä, osa siitä on ollut ihan puolivillissä tilassa mutta se ajoi senkin alueen. Plus kukkapenkkien sivustat ja puskien aluset.

=) Kiva kun on tehnyt siistiä jälkeä!

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

=) Kiva kun on tehnyt siistiä jälkeä!

Juu, todellakin :D Palkkaan hänet toistekin jos näin hyvin ajaa nurmikkoa, mutta jos koko homman tekee niin saa heti sen 25 ensipuhumalta.
Ainoa ongelma oli, kun hän on niin hiljainen, Sanoin että kun sulle tulee jano niin tulet vaan hakemaan juotavaa. Eipä tullut, lähetin sitten lapseni viemään pojalle litran kannussa mehua ja olihan hänellä jano.

Itse antaisin 30 euroa nyt kun luin tarkemmin miten isosta työmäärästä oli kyse. koska tekee ahkerasi hommia ja on varmaan todella onnellinen. Yllättyy varmasti jos saa pikkusen enemmän kun lupasit. Kyse on nimittäin siitä, että hänen itsetuntoa pitää vahvistaa ja juuri tällä tavalla näytät hänelle että arvostat häntä. Hänelle tulee varmasti hyvä mieli ja se on hänelle iso asia.

Myös hänen äitikin ilahtuu varmasti siitä että olet tyytyväinen työn jälkeen. Pojan äidille merkitsee paljon se, että hänen erilaista lasta arvostetaan ja hyväksytään sellaisena kun on. Kysymys hän ei ole rahasta vaan kauniista eleestä ja hyvästä tahdosta sinun puolelta.

Nyt kun maksat hänelle enemmän kun lupasit voit pyytää poikaa uudelleen hyvällä mielellä.

mä antaisin sen 20e ja villiintyneestä alueesta extraa ku kerta jatko viel toisena päivänä! ja toivottaisin tuleen tekee uudelleenki homman ja kehuisin ahkeruutta (ja maksaisin samantien ens kerralla vähän lisää kun toinen on nähny vaivaa ja laittanu pihaa kuntoon :) oli asperger tai ei!)

ja tollaset suksikoo kuuseen jotka puhuu typeriä pimpsa-juttuja tai sitä ettei asperger ihminen muka saisi sitä siinä missä muutkin toopet täällä maan päällä... eikä nelitoistakesäsen tartte mitään pimpsaa halutakaa vielä, pöhhh

Mä varmaan antaisin sen sovitun 20e tai ehkä 25e ja lisäksi vielä jonkun karkkipussin/suklaalevyn ja -tärkempänä ehkä- kiittelisin poikaa kovasti hyvin tehdystä työstä ja kysyisin, että voinko pyytää toistekin kun teki niin hyvää työtä... Tosi tärkeetä tollaisella asperger-nuorelle, että saa kiitosta ja posittivista palautetta onnistumisestaan! Mukavaa, kun olet hänet ap "työllistönyt"! :)