Mitähän seuraavaksi keksisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Tyttö ( kohta 9kk ) on ollut nyt tasan 3 viikkoa flunssassa. Nuhaa, yskää, liman oksentelua, valvottuja öitä ( yskän ja tukkoisuuden vuoksi ), rohiseva hengitys ( myös uloshengitys mihin lääkäri määräsikin ventolinea ), lämpöä oli ekan sairastelu viikon alussa. Kuumetta oli viime viikolla yhtenä päivänä.
Lääkärissä olen käyttänyt tk.ssa 2 kertaa. Ekalla kerralla saatiin ventoline hengenahdistuskohtauksiin ja toisella kerralla ei mitään apua.

Nyt kuitenkin yöt menneet vielä levottomammiksi. Lapsi nukkuu 15min-1h ja herää sitten yskimään ja koska kurkku on kipeä niin alkaa itkemään kun yskii. Ei rauhoitu viereen eikä rinnalle, ei huoli tuttipulloa. Joten nukahtaa vain syliin ja kun olen saanut syliin nukutettua niin saattaa onnistua siirtää sängylle/sohvalle siitä nukkumaan taas hetkeksi.
Ennen siis rauhoittui kyllä viereen tai tissille mutta nyt itkeskelee ja selkeästi johonkin sattuu.
Päivisin nukkuu kylmässä ja kosteassa kuistissa useamman tunnin mutta yöt kamalia. Päivisinkään ei ole iloinen itsensä vaan itkeskelee ja kiukuttelee - sylissä vaan tahtois olla.

Syö ja juo oikeastaan normaalisti.

Vienkö huomenna jo johonkin erikoislääkärille?
Entä jos varaan ajan erikoislääkärille niin määräisiköhän se samalla tuolle pojalle silmätipat kun hänellä näyttäis olevan silmätulehdus vai pitääkö minun varata erikseen aika hänelle?

Jos sä yksityiselle menet, niin ne osaa neuvoa ajanvarauksessa noi asiat. Aikanaan kun mun lapset sairasti, ja vein niitä päivystykseen, niin kyllä mä annoin kaikkien sairaana olevien lasten nimet siinä ilmoittautumisessa, samaan aikaan noi lääkärille menivät kuitenkin.

Ainiin ja kun yksityislääkärille varaan aikaa niin olisiko sitten korva- nenä- ja kurkkutaudit vai ihan lastenlääkäri?
Olen ihan avuton tämän kanssa :( Ja aivot jumissa kun olen nukkunut vain pari tuntia katkonaista unta yössä. Tahtoisin vaan selvyyden mikä vauvaa vaivaa ja miten helpottaa hänen oloaan :(

Me käydään lapsiin erikoistuneella korva- ja kurkkulääkärillä, kun epäilen korvatulehdusta tms. Hällä on käyty muiden äitien suositusten perusteella.

Kun varaat aikaa osaa vastaanottovirkailija, kyllä teidät oikealle lääkärille ohjata :D

Yhteistyössä