Mitähän sitä tekis.. Mielipiteitä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Mie tekisin varmaan niin, että vaihtelisin sitä lasta, joka pääsee mukaan. 3v. varmaan itkee siksi, että haluaisi kerrankin olla itse se, joka pääsee yksin vanhempien kanssa matkaan kun muut jää hoitajalle.

mä tähän viel ilmottaisin että tuo 3v siis olis aina lähössä mukaan, ja tosi monesti pääsee kun minä tai mies käydään yksin jossain. ja muutenkin tosi monesti viikossa kuljetaan myös koko perheellä. että ei synä varmaan oo yksin se että mukaan tahtois.

niin ja unohin aikasemin kirjottaa että yleensä 3v sanoo että "äiti jää sinäkin meidän kanssa leikkimään kotiin kun hoitaja tulee, leikittäis kaikki yhdessä"

ei siis vingu mukaan vaan pyytää että jäisin myös kotiin..

Eli kaipaa äidin seuraa vaikka sitä paljon saakin. Toiset lapset vaan tarvitsee sitä enemmän kuin toiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miksi tarvitaan ulkopuolista hoitajaa? :ashamed:

Me ollaan aina vuorotellen hoideltu asioita tai sitten lapset ovat mukana.

Ei sitä varmasti tarvitakaan, mutta miksei käyttää jos sellanen on saatavissa? Kateellistenko takia pitäisi jättää ottamatta?

Eli ongelma on ettei lapsi hyväksi komentamista vieraalta. Ikävä tosiasia on että hänen täytyy siihen kuitenkin tottua. Se miten hoitaja käyttäytyy komentamisen jälkeen onkin sitten asia johon ehkä kiinnittäisin huomiota. Ei lasta kannata jättää yksin itkemään kauaksi aikaa.
Hoitajan kannattasia esim 5 min perästä mennä perässä ja selittää että miksi komensi ja että edelleen tykkää lapsesta.

Teidän 3v luottaa ja tietää että vaikka äiti ja isi suuttuu niin silti ne tykkää hänestä. Hoitajan kohdalla ei samaa luottoa ilmeisesti.

joo musta kans tuntuu että tässä on tuosta jutusta kyse. yleensä siis jutellaan hoitajan kans kuinka kotona on mennyt, ja kertoo että "3v rupesi itkeään, meni toiseen huoneeseen. hain hänet syliin ja siihen nukahti" tms.

eli mun mielestä oikein on kohdellut. että ei jätä yksin itkemään vaan hakee syliin.

Jos teille on juuri tullut vauva, se on kova pala 3-vuotiaalle. "Menettää" äidin aikaa vauvalle, ja sitten vielä vauvan kanssa käytte asioilla. Pelkää varmaan että on jäänyt toiseksi tms. ja haluaa sinut luokseen. Rakkautta se vaan on :)

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Eli kaipaa äidin seuraa vaikka sitä paljon saakin. Toiset lapset vaan tarvitsee sitä enemmän kuin toiset.

joo, kaipaa kyllä se tässä on tiedossa. äiti vaan ei oo töissä, joten on päivät pitkät lasten kans, niin olis kiva päästä mös välillä tuulettumaan ;)

jospa noita hoitokertoja sitte vähentäis vaikka sillai että parin viikon välein kerran lähdettäis asioille..

meillä ei ole lapset ollenkaan muuten hoidossa, kun esim. mummolat molemmat on monen sadan km päässä. yökylässäkään lapset ei ole ollut, kun ei ole lähellä paikkaa mihin vois viedä. niin ollaan sit koettu hyväks tämä hoitaja joka käy viikottain katsomassa lapsia

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei sitä varmasti tarvitakaan, mutta miksei käyttää jos sellanen on saatavissa? Kateellistenko takia pitäisi jättää ottamatta?

tää on ehdoton juttu meille, meillä ei siis asu lähisukulaisia tms. lähellä että voitas joskus viedä jonnekki lapset. vaan tää hoitaja on ihana, luotettava ja hälle on pystyny hyvin jättää lapset, siis ennen tätä juttua.

Alkuperäinen kirjoittaja äitix2:
Jos teille on juuri tullut vauva, se on kova pala 3-vuotiaalle. "Menettää" äidin aikaa vauvalle, ja sitten vielä vauvan kanssa käytte asioilla. Pelkää varmaan että on jäänyt toiseksi tms. ja haluaa sinut luokseen. Rakkautta se vaan on :)

mä kutsun tuota vielä vauvaks vaikka on jo 10kk :D että tuntu uettei kyse ole tästä. ei oo ainakaan aikasemmin osoittanut mitään mustasukkasuuden merkkejä, päinvastoin on hirveen huolehtivainen sisaruksiansa kohtaan

Eli ongelma on ettei lapsi hyväksi komentamista vieraalta. Ikävä tosiasia on että hänen täytyy siihen kuitenkin tottua. Se miten hoitaja käyttäytyy komentamisen jälkeen onkin sitten asia johon ehkä kiinnittäisin huomiota. Ei lasta kannata jättää yksin itkemään kauaksi aikaa.
Hoitajan kannattasia esim 5 min perästä mennä perässä ja selittää että miksi komensi ja että edelleen tykkää lapsesta.

Teidän 3v luottaa ja tietää että vaikka äiti ja isi suuttuu niin silti ne tykkää hänestä. Hoitajan kohdalla ei samaa luottoa ilmeisesti.

joo musta kans tuntuu että tässä on tuosta jutusta kyse. yleensä siis jutellaan hoitajan kans kuinka kotona on mennyt, ja kertoo että "3v rupesi itkeään, meni toiseen huoneeseen. hain hänet syliin ja siihen nukahti" tms.

eli mun mielestä oikein on kohdellut. että ei jätä yksin itkemään vaan hakee syliin.

Kiva kuulla että teillä oikeesti on hyvä hoitaja. Rauhoittuu siis hoitajan syliin ja siihen sit nukahtaa. Kurjaa tietysti että itkee, mutta samalla kyllä tuntee olevansa tykätty.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei kyse ole kateudesta, vaan jos lapsi huuta ja itkee hoitajan kanssa niin miksi se mitää sille jättää. Sitä tarkoitin ja siihen olen saanut ihan vastauksen.

Kiva kuulla että teillä oikeesti on hyvä hoitaja. Rauhoittuu siis hoitajan syliin ja siihen sit nukahtaa. Kurjaa tietysti että itkee, mutta samalla kyllä tuntee olevansa tykätty.

on meidän hoitaja oikeesti huippuihana ihminen!! osaa olla lasten kans ja hienosti ottaa kaikki huomioon.

se on vaan meidän kurja tulla kotiin kun näkee että 3v taas itkenyt ja nyt sitte vielä tuo että ei enään haluu jäädä hoitajalle :( (jota mä en siis ymmärrä kun on ainaki mun nähden niin hyvin tullut lasten kans juttuun)

tämä vakkarihoitaja on käynyt meillä jo yli vuoden, ja kerran-pari viikossa..

onkohan tuo sitte vaan ohimenevää ja ehkä ikään kuuluvaa (?) että haluis et oltais kaikki yhdessä... hankalaa..

mä en jättäis ikinä' noit kaikkiavieraalle :ashamed: tekee pahaa jo mummontai papan hoiviin jättää,vaik ne ei itkekkä perään..mut mä' ku oon tosi tarkka ja luotan vain itteeni hoitajana.isommat tosin pvä kodis ja nyt vasta alkanu hieman luottamaan :D

Mun mielestä tässä on jonkinnäköistä uhmaa... Mainitsit että itse ette niin kovasti komenna, eli lapsi ei ole tottunut että joku onkin tiukkana asioissa? Uhmaa sitä sitten ja sanoo että hoitaja kiusaa vaikka se vaan komentaa, ehkä hiukan tomerammin kuin mihin lapsi on tottunut. Mutta ei komentaminen minusta pahaa lapselle tee.

Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
mä en jättäis ikinä' noit kaikkiavieraalle :ashamed: tekee pahaa jo mummontai papan hoiviin jättää,vaik ne ei itkekkä perään..mut mä' ku oon tosi tarkka ja luotan vain itteeni hoitajana.isommat tosin pvä kodis ja nyt vasta alkanu hieman luottamaan :D

mä oon ollu aikasemmin samanlainen :D vanhin ei ollu hoidossa kertaakaan ennekö seuraava synty, ja sillon sattu onneks olemaan sukulaisia kylässä, ja synnytyskään ei kestänyt kun 2h niin ei tarvinnut kauan olla hoidossa :)

mut kun kolmannen syntymä läheni ja mulla rupes tulemaan ressiä että mihin lapset kun synnytämään lähdetään (yksin en suostunut mennä) niin hommattiin tuo hoitaja, ja tykästyttiin niin kovin et on nyt käynyt säännöllisesti :)

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä:
Mun mielestä tässä on jonkinnäköistä uhmaa... Mainitsit että itse ette niin kovasti komenna, eli lapsi ei ole tottunut että joku onkin tiukkana asioissa? Uhmaa sitä sitten ja sanoo että hoitaja kiusaa vaikka se vaan komentaa, ehkä hiukan tomerammin kuin mihin lapsi on tottunut. Mutta ei komentaminen minusta pahaa lapselle tee.

joo tätäkin tässä varmaan on. kyllä minäkin komennan, mutta jos on melkeen kokoajan tekemässä pahuutta niin en joka asiaa huomaa/jaksa välittää. jos ei siis mitään haitallista tee.
ja multa siis sietää enemmän komentamista kun esim. mieheltä

hoitaja on tiukempi ja mun mielestä saa ollakkin. ja tosiaanki saa muutkin lapsiani komentaa :D

Yhteistyössä