Mitähän tarvii hankkia kun tyttö aloittaa tarhan?

Mulla kans poika menee tarhaan syksyllä..on jo viis, ettei koske tuo vaippajuttu.. ;) Mutta, tossut, vaihtosukat, vaihtohousut ( +kylmemmällä vaihto kalsarit), ulkoiluasu -ensin verkkarit, sitten tuulipuku, kevythaalarit jne. säänmukaan. Pipo, hanskat/kurahanskat...kuravaatteet ja kumpparit. Mitään en jätä päiväkotiin vaan vaatteet kulkevat mukavasti kassissa -saan tarkastaa niiden kunnon joka päivälle. Mitään merkkivaatteita en laita tarhaan -pojat ainakin ovat semmoisia menijöitä, että leikkiessä tapahtuu -laadukas kangas vaatteissa on mielestäni tärkeämpää ja vaatteissa säilyvä ryhti joten laadukkaat lasteni vaatteet kyllä ovat. Tärkeintä on, että on lämmintäkin vaatetta, ja esim. kaula ja korvat peittyy kylmällä säällä hyvin.
Muuta mukaanotettavaa: kampa ja hammasharja (jos ei purkkapäiväkoti)

Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
ops, meni väärään kohtaan...uusitaan :) tuli mieleen että mitähän päiväkodit tms. tykkää kestovaipoista...siis käytämme kestoja ja tuli vaan mieleen...

Ei ole vielä koskaan tullut päiväkodissa kestoja vastaan. Onko toki ollut perheitä jotka ovat kotona kestoja käyttäneet mutta ovat itse ehdottaneet päiväkotiin kertiksiä.

Mä luulen että monikaan ei nykypäivänä suostuisi niitä ottamaan vastaan. Mutta juttele hoitajien kanssa.

Meillä ei käytetä enää muuten hammasharjoja. Jos ei oo purkkaa tai pastilleja talossa käytössä niin sitten ei käytetä mitään. Meillä hygienia ohjeet kieltää hammasharjat.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
ops, meni väärään kohtaan...uusitaan :) tuli mieleen että mitähän päiväkodit tms. tykkää kestovaipoista...siis käytämme kestoja ja tuli vaan mieleen...

Ei ole vielä koskaan tullut päiväkodissa kestoja vastaan. Onko toki ollut perheitä jotka ovat kotona kestoja käyttäneet mutta ovat itse ehdottaneet päiväkotiin kertiksiä.

Mä luulen että monikaan ei nykypäivänä suostuisi niitä ottamaan vastaan. Mutta juttele hoitajien kanssa.

Meillä itse kertoivat, että voi hyvin tuoda ja käyttävät ihan mielellään. Nyt siellä pienten ryhmässä on aloittanut uusi, jolla on lokero täynnä kestoja (eli ei olla edes ainoita. Meillä poika on periaatteessa jo ilman vaippoja, mutta tarvittaessa käytetään kestoharkkahousuja.

Niin, tosiaan kuravaatteet ovat pojalla olleet joka kerran kosteussuojavaatteiden päällä eli melkeinpä ihan sama investoiko Reimatecceihin vai ei. Päiväkotia varten niitä ei ainakaan tarvitse ostaa.

No mä olin itsekkin joskus työharjoittelussa päiväkodissa, niin ei sieläkään hyväksytty noita hammasharjoja, juuri sen hygienian vuoksi.

Hassua, vaikka ite työskennelly tarhassa, niin silti sitä miettii ja ihmettelee, että mitä tarvii mukaan kun oma lapsi alottaa hoidon..

No..meillä ei vissiin ole tää hygieniaajattelu tänne rantautunu...ilmankos on niin paljon yrkkä ja nuhatautia..enpäs laita sitä harjaa mukaan, vaan syötän pojalle purkkaa ;)

Olen jotenkin kuvitellut, että hampaiden harjaamisesta on luovuttu jo kaikkialla. Ei meillä mitään kampaakaan ole pyydetty mukaan laittamaan, ei ne siellä lasten hiuksia taida paljon kammata...

Tosta vaippajutusta vielä.. Olin kans kuullut että ei sais muka käyttää housuvaippoja päiväkodissa, kun käytiin talvella tutustumassa kysäsin sitten hoitajalta että miten asia on, niin se vaan nauroi ja sano että kyllä meillä lapset saa käyttää mitä vaippoja haluaa. En sitten tiedä..

Juu, kyl mä luulen et niit housuvaippojakin saa käyttää, ovat vaan hankalempia pidemmän päälle, jos tarvii uus vaippa laittaa, niin täytyy ne kaikki housut ottaa pois..
Etteivät nyt ihan kiellettyjäkään ole..

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Meillä itse kertoivat, että voi hyvin tuoda ja käyttävät ihan mielellään. Nyt siellä pienten ryhmässä on aloittanut uusi, jolla on lokero täynnä kestoja (eli ei olla edes ainoita. Meillä poika on periaatteessa jo ilman vaippoja, mutta tarvittaessa käytetään kestoharkkahousuja.

Mua kiinnostaa että miten ne kulkeutuu kotiin? Laitetaanko ne päiväkodissa likoamaan? vai vaan haisevana pussiin? Esim. jos lapsella on ripuli?

Itseasiassa päiväkoti ei voi helpsoti kestoista kieltäytyäkään.Päiväkodin tehtävänä on myös tukea perhettä kasvatuksellisissa,ettisissä ym asioissa.,ja nuo kestot kuuluu siihen juttuun myös. Eli kestojen käyttö pitäisi kyllä onnsitua päiväkodissa. Samallala laillahan se tarrakiinnitteinen kestovaippa tulee kiinni kun kertakäyttövaippakin. www.kestovaippainfo.fi löytyy neuvoja tässäkin asiassa

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Mua kiinnostaa että miten ne kulkeutuu kotiin? Laitetaanko ne päiväkodissa likoamaan? vai vaan haisevana pussiin? Esim. jos lapsella on ripuli?

Jos lapsella on ripuli,niin paikka on kyllä muualla kuin päiväkodissa muita tartuttamasssa.

Jos lapsella on ripuli,niin paikka on kyllä muualla kuin päiväkodissa muita tartuttamasssa.

[/quote]

Tuon kun vielä saisi kaikki vanhemmat ymmärtämään. Viime talvena taisteltiin varsinaisen epidemian kanssa, ja aina vaan vanhemmat toivat sairaita lapsiaan takaisin päiväkotiin. Lopulta kirjoitin kaikille kiukkuisen kirjeen siitä, että sairaan lapsen paikka on kotona. Meillä se sama vatsatauti kävi osan lapsista ja henkilökunnasta useaan kertaan läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja lastentarhanope:

Tuon kun vielä saisi kaikki vanhemmat ymmärtämään. Viime talvena taisteltiin varsinaisen epidemian kanssa, ja aina vaan vanhemmat toivat sairaita lapsiaan takaisin päiväkotiin. Lopulta kirjoitin kaikille kiukkuisen kirjeen siitä, että sairaan lapsen paikka on kotona. Meillä se sama vatsatauti kävi osan lapsista ja henkilökunnasta useaan kertaan läpi. [/quote]

Tätä olen kyllä myös ihmetellyt. Mikä kumma siinä on, että pitää sairas lapsi viedä hoitoon. Ja äiväkodeista saa sen listan mukaan, milloin lapsen saa tuoda. Ei pitäis olla kova homma siitä tarkistaa.

Yhteistyössä