Mitähän tässä nyt tekisi.. Töihin menosta ja lapsen päiväkotiin viemisestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Mulla alkais työt torstaina, mies sai soiton töihin tänään ja sillä alkais työt myös torstaina. Ongelmahan tässä nyt on se että miten järjestää lapsen hoito kun eihän mistään näin lyhyellä varoitusajalla löydy hoitopaikkaa varsinkin kun pitäisi olla vuorohoito.. :/ Soitanko uuten työpaikkaan ja kysyisin josko voisin aloittaa myöhemmin? Selvää on että mies menee töihin koska hänellä on puolet parempi palkka kuin minulla.

No mitäs jos soitat alueesi päivähoidosta vastaavalle ja kysäset oisko mitenkään mahdollista saada hoitopaikkaa pikasesti, kun tilanne muuttunut yhtäkkiä tällaiseksi.

Saattaahan tuo hoitopaikka vaikka järjestyäkin. Selvitä nyt ihan ensin se asia. Ja minkä ikäinen lapsi? Voisitteko hätätapauksessa hoitaa vaikka pari päivää mll:n hoitajan turvin (ihan 1-vuotiaan päätä en menisi tällaisilla järjestelyillä sekoittamaan)? Ja ainahan uuteen työpaikkaan voi soittaa ja keskustella asiasta, vaikka vähän kurjaahan se on.

Voihan kökkö. Miten ihmeessä kenellekään vain soitetaan, että työt alkaa torstaina.. Tai sis ymmärrän kyllä, että tällaisia tilanteita ja työpaikkoja on varmasti paljon, mutta miehesi piti siis ilmeisesti olla hoitovapaalla lapsen kanssa, joten jotain joustoa luulisi sieltä miehesi töistäkin löytyvän. Mun mielestä on jotenkin ihan selvää, että lapsen kanssa totutellaan päiväkotiin parikin viikkoa jne. Ja tässä tapauksessa se olisi kyllä miehesi homma. Ihan sama paljonko tienaa. Sinä olit jo aiemmin (?) sopinut työsi aloituksesta. Toki voit yrittää sopia uudelleen.

Voi olla, että saatte päiväkotipaikan nopeasti. Soita sinne.

[QUOTE="a.p";25120848]Lapsi on 2,5 vuotias. Tuskin tänne korpeen MLL:n lastenhoitajaa saa ja mun koko palkka menis sen maksamiseen, eikä riittäiskään.[/QUOTE]

Isovanhempien luo vaikka yökyläilemään, jos kaukana? Kavereille? MLL maksaa 8,40 e/tunti, joten se on aika kallista, mutta saatpahan pitää työpaikkasi ja saat hoitajan kotiin siksi aikaa, kun päiväkotipaikka varmistuu (jos siis maksimissaan viikosta kyse).

Jotenkin todella kurjaa lapsen kannalta, että näin nopeasti muuttuu tilanne. Mun mielestä ei siis ole vastuullista vanhemmuutta teiltä, että molemmat otatte työpaikat vastaan miettimättä lapsen päivähoitoa. Toki joskus tilanne on pakostakin tällainen.

Miehen työt on semmosia että jos jotain tarjotaan niin on pakko mennä, muuten voi olla että joutuu kevään kotona olemaan. Tarkoitus oli että jää lapsen kanssa kotiin siksi aikaa kunnes saa töitä. Miehen palkka on puolet parempi kuin mulla niin ensisijaisesti mies on menossa töihin. Mä nyt odotan soittoa päiväkodista..

[QUOTE="a.p";25120873]Miehen työt on semmosia että jos jotain tarjotaan niin on pakko mennä, muuten voi olla että joutuu kevään kotona olemaan. Tarkoitus oli että jää lapsen kanssa kotiin siksi aikaa kunnes saa töitä. Miehen palkka on puolet parempi kuin mulla niin ensisijaisesti mies on menossa töihin. Mä nyt odotan soittoa päiväkodista..[/QUOTE]

Joo, kyllä ymmärrän tämän. Se on harmi, että päivähoitojärjestelmä ei kaiketi salli "varallaoloa". Eli siis lapsella olisi paikka odottamassa, jos tarvetta tulee. Kurja järjestelmä.
Uskon, että paikka järjestyy!

[QUOTE="vieras";25120866]Isovanhempien luo vaikka yökyläilemään, jos kaukana? Kavereille? MLL maksaa 8,40 e/tunti, joten se on aika kallista, mutta saatpahan pitää työpaikkasi ja saat hoitajan kotiin siksi aikaa, kun päiväkotipaikka varmistuu (jos siis maksimissaan viikosta kyse).

Jotenkin todella kurjaa lapsen kannalta, että näin nopeasti muuttuu tilanne. Mun mielestä ei siis ole vastuullista vanhemmuutta teiltä, että molemmat otatte työpaikat vastaan miettimättä lapsen päivähoitoa. Toki joskus tilanne on pakostakin tällainen.[/QUOTE]

Isovanhemmat olis yksi vaihtoehto, matkaa ois 160km suuntaansa..
MLL vois tietysti yrittää kysyä.

Jos ois ennustajan lahjoja niin eihän tälläistä tilannetta ois päässyt syntymään. Mulla ei mikään pakko ole töihin mennä, miehen palkalla pärjättäis paremmin kuin hyvin.

Yhteistyössä