Mitähän tässä on odotettavissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyykytykseen kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyykytykseen kyllästynyt

Vieras
Oli riita. Alkoi tyhjästä ja yltyi ja yltyi. Sanottiin aika pahasti. Sitten mies karjaisi: Ei ole ketään toista, vaikka niin epäilet. Pitäisi kyllä olla.
Tämä "Pitäisi kyllä olla" jäi vaivaamaan minua. Se sanottiin sydämestä ja painokkaasti.
Pitäisikö minun nyt myös alkaa varustautumaan pahimman varalle? Mies on ollut kerran lähdössä tosissaan, nainenkin oli jo katsottuna. Hän päätti sitten ettei lähdekään. Siitä on muutama vuosi, mutta vähitellen on palattu samaan tilanteeseen että riitaa on jatkuvasti ja miehen tyyli entinen.
Niin kauan on hyvin kun minä miellytän ja mielistelen ja annan periksi. Jos sanon vastaan alkaa riita.
Kun kysyin rauhoituttuani että oliko hän todella tosissaan sanoessaan että pitäisi lähteä vieraisiin hän sanoi ettei ole sellaista sanonut, väitti että "sinähän niin sanoit". Pelaa siis ja manipuloi.
Loppu lienee lähellä?

Jos sanoisin että tottumus, raha ja mukavat olot sen mukana, osun kyllä aika rehellisesti oikeaan. Lähteminen on iso prosessi käytännössä, sekin pidättelee.
Lisäksi olen niin sisukas, että en halua olla se syyllinen. Haluan että mies lähtee jos joku lähtee ja tekee myös sen päätöksen. On väärin että minä joudun ottamaan vastuun hänen tekosistaan. Jos nämä puheet (tahaton lipsahdus) nyt tarkoittavat että hän on lähdössä tai vieraissa naisissa voisin alkaa valmistella omaa uutta elämääni.
Hänestä on tullut entistä ylimielisempi.

Kannattaako sitä omaa elämäänsä pilata pelkän uhman takia, sillekin voi uhrata ajatuksen.. Nykyään ei eroissakaan tuomita ketään syylliseksi.

Sinä otat vastuun ainoastaan omasta elämästäsi lähtemällä, et mistään muusta.

"Oli riita. Alkoi tyhjästä ja yltyi ja yltyi. Sanottiin aika pahasti. Sitten mies karjaisi: Ei ole ketään toista, vaikka niin epäilet. Pitäisi kyllä olla. "

Ihan naisellista käytöstä ap:llä. Tyyppiesimerkki. Onhan se surullista, jos omalla vänkäämisellä vänkää itsensä pihalle. Ei ihme, että mies suuttui. Ja sitten tää kommentti, missä kehotetaan muuttamaan yksiöön. Aika vastuuttomia ohjeita tilanteeseen nähden.

Alkuperäinen kirjoittaja pit.:
Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:
Ja sitten tää kommentti, missä kehotetaan muuttamaan yksiöön. Aika vastuuttomia ohjeita tilanteeseen nähden.

Kukas pallopää sellaisen meni antamaan? Että ihan yksiöön?

No kaksioon sitten, tai ainakin yksikseen hakemaan elämäänsä, eikä puhettakaan, että hakisi ensin vikaa itsestään.

Alkuperäinen kirjoittaja pidän pahana:
Samaa mieltä, että erittäin vastuutonta yllyttää toista lähtemään.
Varsinkaan tuntematta asioiden oikeata laitaa...

Tiesty jos ja kun nettiin kirjoittelee ja pyytää mielipitietä, niin siinä on sellainen riski, että niitä myös saa :-) Jos haluaa vain tietyn sorttisia mielipiteitä, se on hyvä mainita jo aloituksessa.

Rakkaudettomassa ja riitaisassa liitossa en tosiaan kehoita ketään jatkamaan, jossa ollaan pelkän materian talkia. En myöskään supportoi ap:n ajatusta, että hän odottelee kunnes mies saa tarpeekseen ja häipyy.

Minusta on surullista, että ihmiset löytävät itsensä ap:n kaltaisista tilanteista, mutta vielä surullisempaa on, jos ei pysty itse minkäänlaisiin päätöksiin, vaan odottaa niiden päätösten tuleva vastapuolelta.

Siinä voi mennä elämä ohi odotellessa.

"vaan odottaa niiden päätösten tuleva vastapuolelta. "

Ahaa, tässä parisuhteessa on vastapuoli? onpa herkullinen asetelma suhteessa.
"oletko harrastanut vastapuolen kanssa seksiä" ?

Alkuperäinen kirjoittaja djembe:
rakastatko sinä sitä miestäsi?

Minä rakastan nousuhumalaa, mutta ei siinä tilassa voi jatkuvasti olla. Ihan sama tilanne on ihmisen kanssa, jota rakastaa, mutta joka käyttäytyy tuhoavasti.

Jos ei rakkaus ota laantuakseen huonosta kohtelusta, on syytä tarkistaa jo omankin nuppinsa tila...

Djembe: En tiedä. Huonoja hetkiä on enemmän kuin hyviä.
Jaaha: En provosoinut riitaa. Sanoin vastaan miehen ehdotukseen ja hän ei kestä vastaansanomista. Häntä pitää ihailla ja kannustaa. Hän aloitti heti: Aina kun jotain ehdottaa tyrmätään ja mikään ei kelpaa ja aina suhtaudutaan noin...jne.

ap.lle
Kuulostaa huonolta tuo sun tilanne..

Ensimmäisessä viestissä viittasit mitä miehesi oli sanonut "..ei ole ketään toista vaikka niin epäilet.." Siitäkö riita alkoi, oletko sitä epäillyt ja mistä epäilys on tullut?
Seurustelin itse aikaisemmin miehen kanssa, johon en ihan täysin pystynyt luottamaan, tuli epäilyskin, enkä osannut selittää miten.. vaistosin vain.. ja sitten erään viikonlopun jälkeen kun olin ollut poissa kotoa.. mies oli olut itse baarissa, seuraavana päivänä ihmettelin ja kysyin kun tuhkakuppiin ilmestynyt eri merkkisiä natsoja kuin mies polttaa.. kylpyammeesta löytyi pitkä ruskea hius.. kuulostaa vainoharhaiselta mutta sain todistusaineet, mitä en vointu enää ohittaa. Mieheltä kyllä löytyi selitykset että kuvittelet vaan, mutta omille vaistoilleen ei voi mitään. Mies olikin sellainen vilkkuvasilmäinen, aina silmät toisissa naisssa. Ei mennyt kun kaksi viikkoa kun pakkasin tavarani ja lähdin. Enkä ole katunut. Maailmassa on parempiakin miehiä, olen löytäny!

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kyykytykseen kyllästynyt:
Djembe: En tiedä. Huonoja hetkiä on enemmän kuin hyviä.
Jaaha: En provosoinut riitaa. Sanoin vastaan miehen ehdotukseen ja hän ei kestä vastaansanomista. Häntä pitää ihailla ja kannustaa. Hän aloitti heti: Aina kun jotain ehdottaa tyrmätään ja mikään ei kelpaa ja aina suhtaudutaan noin...jne.

No mutta herran tähden, niin miehiä pitääkin ihailla ja kannustaa, miksi se voi olla niin vaikeaa? Onko helpompaa laittaa vastaan. Ja miten usein laitat vastaan? No, joillakin naisilla on pelisilmää...

Alkuperäinen kirjoittaja RJV:
Ap
Mistä riitanne alkoi ja mistä riitelitte. Ettei vaan ollut valtataistelua?

RJV on taas täällä jakamassa tätä viisauttaan siitä, miten naisen kuuluu alistua ja antaa miehen päättää naisen elämästä, niin mies on onnellinen! Todellinen guru lähellä äärimmäistä totuutta!!! Koska voin ilmoittautua kursseille? Jaetaanko siellä myös jeesusteippiä suun eteen ettei raikuva nauruni pilaa koko oppituntia?

Alkuperäinen kirjoittaja Kyykytykseen kyllästynyt:
Oli riita. Alkoi tyhjästä ja yltyi ja yltyi. Sanottiin aika pahasti. Sitten mies karjaisi: Ei ole ketään toista, vaikka niin epäilet. Pitäisi kyllä olla.
Tämä "Pitäisi kyllä olla" jäi vaivaamaan minua. Se sanottiin sydämestä ja painokkaasti.
Pitäisikö minun nyt myös alkaa varustautumaan pahimman varalle? Mies on ollut kerran lähdössä tosissaan, nainenkin oli jo katsottuna. Hän päätti sitten ettei lähdekään. Siitä on muutama vuosi, mutta vähitellen on palattu samaan tilanteeseen että riitaa on jatkuvasti ja miehen tyyli entinen.
Niin kauan on hyvin kun minä miellytän ja mielistelen ja annan periksi. Jos sanon vastaan alkaa riita.
Kun kysyin rauhoituttuani että oliko hän todella tosissaan sanoessaan että pitäisi lähteä vieraisiin hän sanoi ettei ole sellaista sanonut, väitti että "sinähän niin sanoit". Pelaa siis ja manipuloi.
Loppu lienee lähellä?

Meillä kanssa sama tilanne, eteni tosin niin pitkälle että juuri kun vaistosin että
_mitä_ miehellä onkin ollut, se on nyt loppunut ja kaikki oli hyvin. Olen ollut kuin tulisilla hiilillä kauan aikaa, ja nyt vain näin että tilanne rauhoittuu ja sain mieheni takaisin.
No, patoumat purkautuivat kuitenkin, varmaan juuri koska ensimmäsitä kertaa pitkästä aikaa minusta tuntui että on hetki puhua avoimesti. ja tulin sanoneeksi miehelle jotain tosi pahasti. Kuten että tiedän että hän on ja tulee aina olemaan epäluotettava, mutta että aion nyt hyväksyä tapahtuneen ja jatkaa,...ja että hänestä riippuu hänen osuutensa.

No, nyt on mies pakannut kamansa ja jättää minut.

Ajattele asiaa niin että miehellä on kriisi. Et voi sille mitään.
Älä ota syyllisyyttä äläkä vaivaudu edes miettimään miehen suutuksissaan sanomia juttuja...ainahan miehet sanoo jotain tuollaista, kun on niin vaikea kestää vihaista naista. Aika lisä vain..kuten minunkin olisi pitänyt ottaa. mies ottaa heti kerralla KAIKEN pois, ei anna mitään armoa tunnetasolla.
Ei se silti kerro siitä rakastaako mies vai ei. Useimmiten mies rakastaa vaimoaan.

Yhteistyössä