Mitähän tekisin lapsen synttärikakun kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Blush"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"Blush"

Vieras
Kakkupohjat on jo leivottu ja mitoitettu sen mukaan, että kakun päälle mahtuu hankkimani iso kakkukuva (kuvassa lapsen suosikkihahmo). Kakusta olisi tullut alkuperäiseenkin vierasmäärään nähden turhan iso, mutta ajattelin että laitan loput pakkaseen ja syödään sitä sitten oman perheen kesken myöhemmin.

Nyt vieraat peruvat tulonsa yksi toisensa jälkeen. Tällä hetkellä aikuisia/isoja lapsia on tulossa 6-7 henkilöä ilmoitettua vähemmän ja pieniä lapsia 3 vähemmän.

Suunnittelemani iso kakku alkaa tuntua älyttömältä idealta, mutta harmittaa pirusti jättää se tekemättä. Ensinnäkin lapsi olisi siitä innoissaan ja olin itsekin tosiaan tehnyt valmistelut sen mukaisesti.

Tekisinkö siis kakun alkuperäisen suunnitelman mukaisesti, vaikka siitä jää varmasti vähintään puolet syömättä (pakastimeen) vai unohdanko idean ja väsään jonkun pienen kakun. Uutta kakkukuvaa, ainakaan yhtä hienoa, en ehdi enää hankkia. On vähän blaah- fiilis just nyt.

Tekisin kakun alkuperäisen suunnitelman mukaan. Oikeastaan teen aina synttäreille aivan yli-ison kakun, että saan syödä itse sitä pari päivää. Harvinaista herkkua!

Olin suunnitellut 3-kerroksista kakkua, mutta taidan tosiaan tehdä 2-kerroksisen.

Lapsen toinen kummi perheineen tulee kylään viikon kuluttua, eli tavallaan hyväkin että kakkua jää nyt yli niin ei tarvitse sitten erikseen leipoa uutta kakkua. Laitan pakastettuun kakkupalaan uudet kermat ja koristelut päälle. Ja voisin tosiaan kutsua ystäviä kylään kakkukahville varsinaisten synttärijuhlien jälkeen.

[QUOTE="Minttu";26867720]Tekisin kakun alkuperäisen suunnitelman mukaan. Oikeastaan teen aina synttäreille aivan yli-ison kakun, että saan syödä itse sitä pari päivää. Harvinaista herkkua![/QUOTE]

Totta :) Tiedän kyllä itsekin syöväni kakkua ihan "omin luvin".

Ja onhan iso kakku aina näyttävämpi kuin pieni :D

[QUOTE="Blush";26867820]Olin suunnitellut 3-kerroksista kakkua, mutta taidan tosiaan tehdä 2-kerroksisen.

[/QUOTE]

Eikun teet sen 3-kerroksisen, kuten alunperin suunnittelit :) Loput vaan pakkaseen itselle/vierasvaraksi.

Yhteistyössä