Mitähän voisi pyytää hintaa villasukkien tekemisestä?

Mä tein joskus kavereille sillä periaatteella että "osta vaikka joku kiva pieni ylläri". Sieltä tuli viinipulloa, suklaata, kirjoja, kaikenlaista. Jos joku halus antaa rahana niin muistaakseni sanoin että "maksa omantunnon mukaan".
Nykyisin en enään ota villasukkatilauksia vastaan. Omat lähiperheenjäsenet riittää.

Mieheni isoäiti tekee sukkia vieraillekin ja pyytää langanhinnan lisäksi tekopalkkana saman verran, mitä lanka maksoi. Ja mun mielestä se on aivan liian vähän. Kyllä käsityötä pitää sen verran arvostaa, että maksaa tekijälle hänen työstään. Maksavathan kunnolliset urheilusukatkin paljon ja silti niitä ihmiset ostaa. Ja vaikka ne hyviä urheillessa ovatkin, niin ne ovat koneen tekemiä.

*muoks* Niin, unohdin sen hinnan. Aikuisen sukista maksaisin n. 20 euroa langan lisäksi. Ja miesten saapassukista enemmän. Lapsen pienistä sukista taas vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no huhuh. hei haloo! siis villasukat! kehtaatko edes pyytää rahaa. elä tee ollenkaan, jos siitä on vaivaa.
antamisen iloa!!

Monetko omatekemät villasukat sinä olet lahjoittanut?
Ja en mäkään pyytänyt ystäviltä, mutta kun halusivat väkisin maksaa.

Vähän niin ja näin, en osaa miettiä paljon itse maksaisi, kun saa itekkin kyhättyä sukat kokoon, ja parin illan puuhastelua jota pitää mukavana osaa edes laskea työksi...

Käsityö on aina käsityötä, juu, mutta jos maksat langasta sen 6e/rll, ja sitten siihen parikymppiä tekopalkkaa... Vajaalla 30e saisi useammat koneen tekemät.

Mutta tekisin varmaan niinkuin Trinsessakin, "Mä tein joskus kavereille sillä periaatteella että "osta vaikka joku kiva pieni ylläri". Sieltä tuli viinipulloa, suklaata, kirjoja, kaikenlaista. Jos joku halus antaa rahana niin muistaakseni sanoin että "maksa omantunnon mukaan"."

No en mä mitään hirveitä rahasummia ole pyytämässä, mutta joistakin vastauksista huomaa, että jotkut ei arvosta paskan vertaa käsitöitä. Ei niitä sukkia mistään saa lankojen hinnalla ostettua.

Tuokin olis kyllä ihan kiva vaihtoehto, että kaveri sitten voisi tuoda yllätyksenä jotakin lahjaa.

no en ole laskenut. olen antanut myös tumppuja ja virkattuja pipoja.
vaikka joku ''väkisin yrittäisi mulle maksaa'', en kehtais kuin muutaman euron pyytää, tai vatapalveluksen.
varsinkin näin joulun alla, eikö pitäis olla jonkilaista antamisen iloa

Empä ole minäkään mitään ottanut langan hinnan ainoastaan, mutta 10 voisi olla ihan kohtuullinen, jos kyse ihan tavallisista sukista, ilman mitään sen kummempia hienouksia, koosta riippumatta.

Tosiaan toi yllärijuttu vois olla kiva vaihtoehto, silloin saisi itse työn teettäjä näyttää minkäverran arvostaa sun käsityötä.

Oon nyt joululahjaks useampana vuotena tehny omalle äidille villasukat ja pyytää joka vuosi uudet. Nyt sitten myös tädilleni tein ja kälylle. Tiedän että alkaa anoppi ja appikin sukkia tahtomaan.
Toki heillekin teen, mutta ilman paineita, mikäli menee mullehetinyt, niin saavat kyllä sen parikymppiä heittää.
Toki jos ilmaisevat haluavansa, niin löytyy aika satavarmasti ensi vuonna pukin kontista.

Kaverit kanssa pyytäneet että tekisin heille ja en heiltä mitään ole pyytänyt. Teen heille sukkia kun jaksan, enkä mitenkään liukuhihnameiningillä. Tekevät sitten "vastapalveluks" jotain mitä itse en osaa ja he osaavat. Toimii =)

mä oon tehny ihan tekemisen ilosta, eikä kyllä ole mielessä käynyt etteikö arvostusta olis vaikka ei sitä arvostusta olekaan euroin näkynyt, se on näkynyt aivan muilla tavoin mulle ainakin

Mun tuttu tekee hienoja vauvalangasta tehtyjä villahaalareita, jossa on kiristettävä huppu, sukat, ja tumput. pyytää vaan 30e niistä. Ne on todella upeita ja lämpösiä. Jos joku vaik tarvis....?

Yhteistyössä