Mitäköhän tälle miehelle kuuluu tänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haluaisin tietää!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haluaisin tietää!

Vieras
Vuonna 1994 oli se iso kohu siitä Etelänavalta löytyneestä 20-vuotiaasta miehestä, joka oli ollut siellä retkiryhmän mukana tutkimusretkellä 194 vuotta sitten, oli kuollut siellä säilykeruokatölkeistä saatuun elohopean aiheuttamaan myrkytykseen ja jätetty sinne lautaan sidottuna. Sitten kun hänet löydettiin, niin hänet vietiin Amerikkaan ja kun hänet sulatettiin, niin hänet todettiiin niin hyvä kuntoiseksi, että hänet voitiin herättää henkiin, koska hänen ruumiinsa oli jäätynyt siellä Etelänavalla niin nopeasti, ettei se ollut ehtinyt tuhoutumaan ja se säilyi pakkasessa erittäin hyväkuntoisena. Sitten hänet herätettiin henkiin sähköllä ja huumeilla. Mitäköhän hänelle nykyään kuuluu? Hänestä oli muutaman viikon pituinen iso kohu silloin 21 vuotta sitten, mutta mitä hänelle kuuluu nyt?

Mä itseasiassa tunnen kyseisen tyypin!

Hän ei oikein koskaan tykästynyt tuohon Amerikan meininkiin, kaipaili tuttuja naamoja jne.. Eleli Jenkeissä eri osavaltioissa 2000-luvun alkupuolelle asti, etsi paikkaansa jne. Mutta kun hän ei ollut Yhdysvaltojen kansalainen (kuului Englantilaiseen löytöretkeilyryhmään), niin ei saanut koskaan esim. sosiaaliturvatunnusta, jonka takia asunnon, työpaikan jne. saaminen oli todella vaikeaa. Päätti sitten lähteä Suomeen kun kylmästä ilmasta tykkäsi ja löi hynttyyt yhteen Joulupukin kanssa.

Minä kuulin että olisi saanut kenkää Joulupukin pajalta kun ei koskaan tullut ajoissa tonttupajalle töihin. Muutenkin käytti huonoa kieltä, kiroili esim. tonttujen kuullen.

Kiinnostaisi tietää että mihin lähti potkujen jälkeen.

Saatuaan potkut Joulupukin pajalta kyseinen mies päätti palata takaisin sinne Etelänavalle. Häntä kyllästytti, kun vaikka hänellä oli syntymäpäivä ja hän kuuli täyttävänsä 21 vuotta, mutta koska hän oli maannut kuolleena Etelänavalla 194 vuotta, niin hän täytti 215 vuotta, koska hän oli syntynyt 215 vuotta aikaisemmin. Silloin hän pyysi minua mukaan Etelänavalle ja otti mukaan sen laudan, johon hänet oli sidottu ja ne narut, jolla hänet oli sidottu siihen. Siellä Etelä navalla minä sidoin hänet taas siihen lautaan ja kävin hänet sinne salaiseen paikkaan makaamaan samalla tavalla kuin hän makasi siellä silloin kun hänet löydettiin sieltä vuonna 1994. Viime vuonna kävin katsomassa häntä ja siellä hän makaa laudallaan ja on onnellinen kun minä häntä sen verran herätin, että sitä häneltä kysyin. Sitä paitsi hän ei koskaan sopeutunut 1990-lukuun, koska hän pelkäsi esimerkiksi sähköä ja kaikkea sähköllä toimivaa hirveästi.