Mitäköhän tässä enää vois tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Mä olen henkisesti ihan loppu enkä enää tiedä mitä tekisin.
Meillä menee miehen kanssa todella huonosti. On mennyt jo tosi pitkään. Välillä menee kuukauden verran ihan ok ja sit taas..
Mies on sössinyt raha-asiansa ihan täysin. Valehtelee maksaneensa laskunsa, valehtelee sopineensa maksuajoista, piilottelee perintäkirjeitä jne. Ja nyt ollaan tosi liemessä jo näistä syistä.
Mies valehtelee jatkuvasti ja kaikesta. En voi luottaa missään asiassa.
Jokin aika sitten kattelin tietokoneen sivuhistoriaa ja mes oli laittanut deitti-ilmoituksen jossa haki itselleen seuraa. Teki tämän, koska meillä oli riita! Siis jos tulee riita niin laitetaan heti uusi hakuun??!!
Joka päivä on olevinaan kai "ylitöissä" (tulee tuntia-paria myöhempään mitä normisti.) Kotona ei tee muuta, kun makaa sohvalla ja kattoo telkkua. Minä siivoan, hoidan lapset jne..(tästäkin ollaan tuhannesti puhuttu..)
Olen yrittänyt puhua, patistaa hoitamaan asiansa kuntoon mutta ei. Olen ehdottanut ulkopuoliselle juttelemaan menoa, mutta ei.
En haluais erota, mutten enää tiedä mitä muutakaan voin. Mies ei suostu puhumaan asioista eikä selvittämään niitä.
...niin ja olisko siitäkään sitten mitään hyötyä, kun valehtelee kuitenkin...
Kiitos, että sain avautua, mieli on tosi kurja. Tekis mieli vaan itkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen:
Meillä menee miehen kanssa todella huonosti. On mennyt jo tosi pitkään. Välillä menee kuukauden verran ihan ok ja sit taas..
Mies on sössinyt raha-asiansa ihan täysin. Valehtelee maksaneensa laskunsa, valehtelee sopineensa maksuajoista, piilottelee perintäkirjeitä jne. Ja nyt ollaan tosi liemessä jo näistä syistä.
Jokin aika sitten kattelin tietokoneen sivuhistoriaa ja mes oli laittanut deitti-ilmoituksen jossa haki itselleen seuraa. Teki tämän, koska meillä oli riita! Siis jos tulee riita niin laitetaan heti uusi hakuun??!!
Joka päivä on olevinaan kai "ylitöissä" (tulee tuntia-paria myöhempään mitä normisti.) Kotona ei tee muuta, kun makaa sohvalla ja kattoo telkkua. Minä siivoan, hoidan lapset jne..(tästäkin ollaan tuhannesti puhuttu..)
Olen yrittänyt puhua, patistaa hoitamaan asiansa kuntoon mutta ei. Olen ehdottanut ulkopuoliselle juttelemaan menoa, mutta ei.
En haluais erota, mutten enää tiedä mitä muutakaan voin. Mies ei suostu puhumaan asioista eikä selvittämään niitä.

Oletko tyhmä?? Jos mies ettii uutta muijaa, sillon HÄN haluaa erota, tuskin kysytään haluatko sinä!!! Miksi ylipäätään haluaisit olla miehen kans, joka etsii uutta??

Ja yksin vasta pärjäätkin, kun jo nyt teet kaiken. Sitten ei enää tarvi aikuista lasta huolehtia lisäksi. Saat olla rauhassa, ei tarvi seinille huudella eikä odottaa turhaan toisen arvostusta. Kyllä se on jämpti se, että tuollaista miestä ei kannata perässään roikottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen:

Oletko tyhmä?? Jos mies ettii uutta muijaa, sillon HÄN haluaa erota, tuskin kysytään haluatko sinä!!! Miksi ylipäätään haluaisit olla miehen kans, joka etsii uutta??

Olen kai sitten tyhmä juu, olen kysynyt mieheltä monesti haluaako erota ja itse olen kerran sanonut ottavani eron, mies taas sanoo ettei halua erota.

Vaikea tilanne. :( Ja muiden on niin hirveän helppo sanoa että ota ja eroa mutta todellisuus on ihan toisenlaista - varsinkin jos sitä toista vielä rakastaa. Oli se toinen sitten kunka lurjus tahansa. Mitähän tuohon osaisi sanoa? Itse varmaankin ottaisin yhteyttä kaupunkini/kuntani velkaneuvojaan ja selittäisin tilanteen hänelle. Että edes itse pääsisi pois perinnästä, maksuhäiriömerkinnöistä jne. Velkaneuvoja osaisi varmaankin neuvoa parhaiten. Minusta tuntuu että sinun itsesikin olisi nyt hyvä ja tärkeää päästä puhmaan avoimesti ja avautumaan tilanteesta jollekin. Joko hyvälle ystävälle tai ammattiauttajalle. Onko sinulla esim. hyvät välit omiin vanhempiisi? Vaikka rahallista tukea ei saisikaan/haluaisikaan, ihan varmasti jo kummasti helpottaa kun saa kertoa mieltä painavista asioista jollekin. Voimia ja rohkeutta!

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
Vaikea tilanne. :( Ja muiden on niin hirveän helppo sanoa että ota ja eroa mutta todellisuus on ihan toisenlaista - varsinkin jos sitä toista vielä rakastaa. Oli se toinen sitten kunka lurjus tahansa. Mitähän tuohon osaisi sanoa? Itse varmaankin ottaisin yhteyttä kaupunkini/kuntani velkaneuvojaan ja selittäisin tilanteen hänelle. Että edes itse pääsisi pois perinnästä, maksuhäiriömerkinnöistä jne. Velkaneuvoja osaisi varmaankin neuvoa parhaiten. Minusta tuntuu että sinun itsesikin olisi nyt hyvä ja tärkeää päästä puhmaan avoimesti ja avautumaan tilanteesta jollekin. Joko hyvälle ystävälle tai ammattiauttajalle. Onko sinulla esim. hyvät välit omiin vanhempiisi? Vaikka rahallista tukea ei saisikaan/haluaisikaan, ihan varmasti jo kummasti helpottaa kun saa kertoa mieltä painavista asioista jollekin. Voimia ja rohkeutta!

Kyllä mä vanhempien kanssa olen puhunut ja ne tietää tilanteen ihan hyvin. Ei ne velat tavallaan koske minua, koska ne on miehen yrityksen sotkuja. Silti ne vaikuttaa paljon meidän yhteisiin asioihin.
Tosiaan, jos se eroaminen olisi niin helppoa, niin sen tekisin heti.
Kiitos, voimia tässä tosiaan tarvitaan!

Hei,

On sellaisia ihmisiä että oikeastaan sulkevat nuo ongelmalliset asiat mielestään pois ja kuvittelevat selviävänsä eli olisko miehesi sellainen?

Itse olen joskus huomannut itsessäni sellaisen, että kun esim joku veropaperi on jäänyt laittamatta ja en vaan yksinkertaisesti saa laitettua sitä vaikka sen täyttämiseen menee max 15 min.

Sama ehkä se minun hammaslääkärin pakoilu.. Tiedän senkin että hammas olisi korjattava, mutta en vaan uskalla mennä.

Jos tosissasi haluat vielä yrittää miehesi kanssa, niin kerronpa tapauksen minkä luin yhdestä parisuhdekirjasta. Pohjustukseksi kerron ensin kirjan pääpointin. Eli kirjoittaja oli sitä mieltä, että jokaisella on oma rakkauden kieli ja näitä kieliä on 5 erilaista. Rakastavat sanat, huomaavaiset lahjat,fyysinen kiintymyksen osoitus, yhdessä vietetty aika ja auttavat teot. Eri ihmiset ymmärtävät eri tapoja, toinen tykkää saada lahjoja ja toinen haluaa tehdä yhdessä erilaisia asioita. Sit kun tietää mitä näistä rakkauden kielistä puoliso "puhuu" / ymmärtää, niin voi osoittaa omaa rakkauttaan toteuttamalla juuri kyseistä/kyseisiä tapoja. Esim. jos puoliso pitää siitä että häntä kehutaan (rakastavat sanat), niin sit vaikka joka päivä sanoo puolisolleen jotain positiivistä hänestä/hänen tekemisistään.
No sit siihen juttuun...eli siinä kirjassa oli vähän vastaavanlainen tapaus. Vaimo oli valmis ottamaan eron miehen tekemisten/tekemättömyyden takia. Hän haki vielä apua tältä parisuhdeterapeutilta, joka neuvoi ensin yrittää tunnistaa, mitä rakkauden kieltä hänen miehensä puhuu ja sit puol vuotta joka päivä jotenkin "puhua" miehen ymmärtämää rakkauden kieltä. Puolen vuoden jälkeen nainen palasi kertomaan, että alkuun oli tosi vaikeeta, mut jonkun ajan päästä myös mies alkoi huomioimaan vaimoaan ja kyseli voisko auttaa kotitöissä ym.

Tais olla tosi sekava sepustus, toivottavasti oli jotain apua...
Niin ja kirjan nimi on Rakkauden kieli ja kirjailija Gary Chapman

Yhteistyössä