Mitäköhän tässä on takana...? Mies ei nyt kerro kaikkea...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Meillä on laskennallisesti varaa ottaa 200 000e lainaa. Minä haluan pois tästä kaupungista (en kauas, mutta silti) mies vähän jahkailee. Taloa tästä kunnasta ei kuitenkaan löydy, eikä tonttiakaan näillä näkymin.

Minä löysin lähikunnasta (n45min autolla) ihanan talon. Paljon isompi kuin alunperin oli mielessä, isolla tontilla ja hinta vain 169 tonnia. Kun kakkonen syntyy, tulee meille tässä todella ahdasta (50 neliötä ja risat).

Mies ei suostu edes tulemaan kanssani katsomaan taloa. Inttää vaan, ettei se käy. Kaikki vaatimukset joista puhuimme se kyllä täyttää ja enemmänkin.

Tämä oli vain yksi esimerkki. Mies alunperin oli se, joka taloa halusi, mutta mikään ei kelpaa. Kaikissa on jotain "vikaa".

Minulle alkaa tulla tunne, että tässä on koira haudattuna... Mitä tuumaatte..?

Mies joko odottelee asuntohintojen laskevan lisää tai sitten suunnittelee eroa. :(

Lisäys: Voihan niissä asunnoissa, joita olette tähän mennessä katsoneet, olla oikeastikin jotain ratkaisevaa vikaa, etteivät ne miehen mielestä käy.

Ehkä se että vaikka ´laskennallisesti´ olisi varaa ottaa lainaa 200k, niin se on silti lainaa.

Jos 100k: lla saa jo kelpo talon maalta jota itse nikkaroimalla saa oikein siistin ja kodikkaan niin ehkä se tuo yllä oleva asenne jotenkin mättää hänellä.

Se että lainaa saa, ei tarkoita että kannattaa ottaa. ? vaikkapa

Ei halua muuttaa naapurikuntaan? Tai teillä on vaan erilainen maku asuntojen suhteen.

Minä olen katsomatta torpannut monia miehen ehdottamia kämppiä. Onkohan tässä koira haudattuna, mitäköhän mä oikein suunnittelen? :D

Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:
entäs jos hän aavistelee, että on tulossa kenkää töistä?

Tähän on pakko sanoa naivin kuulonen lause, että tiedän ettei noin ole. Tämä siis siksi, että mies on todella vakaassa valtion osittain omistamassa yhtiössä töissä ja on siellä pätevimmästä päästä. Ja siellä on juuri nyt jopa pulaa osaavista työntekijöistä.

Lainaakaan en ollut uskonut pelkäävän, kun nyt jo on 100 000 lainaa ja se on kaikki miehen nimissä. Hänen osalta tilanne ei siis muuttuisi miksikään. Onhan se kuitenkin mahdollisuus.

Niin maalle ei täältä pääse, että alle tuon hinnan löytyisi minkään tasoista mökkeröä. Ei ilman, että mies joutuisi vaihtaa työpaikkaa ja se ei ole vaihtoehto.

:/

Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Kai hän osaa sanoa, miksi ei käy?

No ei oikeestaan. Tuosta sanoi ympäripyöreästi, että on aika kaukana, mutta tietää, että minä haluaisin vielä kauemmas. Kai mies on sitten täysin kompromissikyvytön...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Kai hän osaa sanoa, miksi ei käy?

No ei oikeestaan. Tuosta sanoi ympäripyöreästi, että on aika kaukana, mutta tietää, että minä haluaisin vielä kauemmas. Kai mies on sitten täysin kompromissikyvytön...?

Miesten on usein aika vaikea keskustella mistään. Sanovat asiat niin ympäripyöreästi ja muuttavat mieltään. Voi kumota sanansa myöhemmin, kun ei sano mitään selkeää.

Ehkäpä vain ihan inhimillisesti; Kaikkea voi haaveilla ja suunnitella jos jonkinmoista, taloa, uutta työpaikkaa, muuttoa, lisää lapsia, opiskelua jnejne, mutta kun sitten oikeasti pitäisi tehdä päätöksiä, on se vaikeaa, jopa mahdotonta.
Se lopullinen uskallus sitten puuttuu?

Yhteistyössä