Mitäköhän tässä pitäisi tehdä..?

samperin puusilmä

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
2 515
0
36
Seuraan läheltä erittäin läheltä todella ikävää tilannetta ja koen,että jotain pitäisi tehdä.
Kyseessä on kahden nuoren tytön katkennut ystävyys ja siitä johtuneet seuraukset.
Toinen tytöistä on siskoni,joka katkaisi välit tähän toiseen,monen ikävän tilanteen tuloksena.
Nyt tämä kaveri ei sitten jätä siskoani rauhaan puhelinro on vaihdettu,estetty facebookissa silti jonkun yhteisen kaverin kautta kirjoittelee(huorittelee yms..)
Uhkauksia on tullut paljon(hakataan sut kun törmätään),joten siskoni on tosi paljon pois koulusta ja muutenkin apaattinen.
Jatkuvaa haukkumista,häiriö puheluita aamuyöllä lukemaatomia määriä,ilkeitä tekstiviestejä yms..
Tilannetta on yritetty myös selvittää,lähinnä tälle toiselle tytölle,että jättäisi siskoni rauhaan.
Tyttö ei kuuntele vaan huutaa ja nimittelee myös aikuisia,tästä ei siis apua.
Olisiko lastensuojelu sitten oikea osoite tälle kiusaajalle?
Onko kellään ollut tämänkaltaista tilannetta ja miten olette siitä selvinneet?
Tämä nyt on kiteytetty versio tapahtuneesta,mutta tilanne on todella sairas jo...

Niin ja lisään vielä,että kiusan kohteena on myös muut perheemme jäsenet.
Pilapuheluita on myös saanut äitini.
Veljeni sai mm.uhkauspuhelun tuntemattomalta aikuiselta mieheltä,mainitsi puhelussa asian koskevan kyseistä tyttöä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24853615]Käske nyt pistää ainakin se puhelin pois päältä yöksi, että saa nukuttua.

Poliisin kautta menee kyllä lastensuojeluun, jos on alle 15 v.[/QUOTE]

Näin on neuvottukin tekemään kun puheluita alkoi tulla öisin.
Ja on tyttö alle 15v.

Itse olen joutunut vastaavan käytöksen kohteeksi. Olin tosin 17-18v silloin ja asuin omassa asunnossa. Meillä käytiin riehumassa myös oven takana ja yritettiin saada mua ulos. Uhkailtiin myös puukolla/hakkaamisella. Poliisiasiahan siitä tuli ja häirikkö sai sai sakkorangaistuksen kotirauhanhäirinnästä ja laittomasta uhkauksesta. Siihen loppui se toiminta, mutta se pilasi elämäni moneksi vuodeksi kun en missään uskaltanut käydä, en avata ovea ellen tiennyt kuka siellä on tai edes vastata puhelimeen mikäli oli tuntematon numero.

[QUOTE="vieras";24853701]Itse olen joutunut vastaavan käytöksen kohteeksi. Olin tosin 17-18v silloin ja asuin omassa asunnossa. Meillä käytiin riehumassa myös oven takana ja yritettiin saada mua ulos. Uhkailtiin myös puukolla/hakkaamisella. Poliisiasiahan siitä tuli ja häirikkö sai sai sakkorangaistuksen kotirauhanhäirinnästä ja laittomasta uhkauksesta. Siihen loppui se toiminta, mutta se pilasi elämäni moneksi vuodeksi kun en missään uskaltanut käydä, en avata ovea ellen tiennyt kuka siellä on tai edes vastata puhelimeen mikäli oli tuntematon numero.[/QUOTE]

Kiitos vastauksestasi ja ikävä kuulla kokemastasi.
Sehän tässät pahinta -PELKO.
Siskoni on muutaman vuoden nuorempi kun sinä olit kokiessasi moista.
Tilanne on kaikenkaikkiaan vaikea ja ahdistava..
Kävitkö tekemässä tapahtuneesta siis rikosilmoituksen/haitko lähestymiskieltoa tms..?

Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä;24853734:
Kiitos vastauksestasi ja ikävä kuulla kokemastasi.
Sehän tässät pahinta -PELKO.
Siskoni on muutaman vuoden nuorempi kun sinä olit kokiessasi moista.
Tilanne on kaikenkaikkiaan vaikea ja ahdistava..
Kävitkö tekemässä tapahtuneesta siis rikosilmoituksen/haitko lähestymiskieltoa tms..?

Soitimme poliisit kun tämä häirikkö porukoineen murtautui rappukäytävään päästäkseen meidän ovelle. Poliisi sitten ehdotti rikosilmoituksen tekoa ja sen sitten tein ja juttu eteni oikeuteen.

[QUOTE="vieras";24853781]Soitimme poliisit kun tämä häirikkö porukoineen murtautui rappukäytävään päästäkseen meidän ovelle. Poliisi sitten ehdotti rikosilmoituksen tekoa ja sen sitten tein ja juttu eteni oikeuteen.[/QUOTE]

Kiitos taas =)
Voiko tälläisessä tapauksessa mennä poliisiasemalle tekemään rikosilmoituksen ja kertoa kaikki tapahtunut..?

Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä;24853806:
Kiitos taas =)
Voiko tälläisessä tapauksessa mennä poliisiasemalle tekemään rikosilmoituksen ja kertoa kaikki tapahtunut..?
Kyllä voi. Itse sain akoinaan tappouhkauksia tekstareilla ja marssin puhelin kourassa poliisiasemalle ja tein rikosilmoituksen.

Hakekaa lähestymiskieltoa! Ehdottomasti poliisiasia, on tehtävä kaikille tiettäväksi ettei tuollainen ole sallittua. Jos myös nuo kaverit, jotka tavallaan mahdollistavat toiminnan heräisivät todellisuuteen

[QUOTE="Minä vaan";24854138]Hakekaa lähestymiskieltoa! Ehdottomasti poliisiasia, on tehtävä kaikille tiettäväksi ettei tuollainen ole sallittua. Jos myös nuo kaverit, jotka tavallaan mahdollistavat toiminnan heräisivät todellisuuteen[/QUOTE]

Näin juuri. Ja pikaisesti - varmasti tosi rankka tilanne ja voi jättää elinikäisiä traumoja :hug:

Yhteistyössä