Mitäpä voisi tehdä tällaisessa tilanteessa( ukosta valitusta)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minä teen fyyisesti raskasta työtä, mieheni tekee töitä koneella. Kummalakin on viikossa saman verran työtunteja. Minä hoidan lisäksi kaupassa ja asioillakäynnit( mies on käynyt ostaan ehkä jonku karkkipussin tai perunapussin noin vuosi sitten viimeksi, käy kaupassa noin kerran vuodessa. Harrastaa jonkin verran noin 2 iltaa viikossa. Minä autan sukulaisia noin kerran viikossa, lisäksi teen kaikki mitä liittyy lapsiin: esim. kuskaan kavereille, käytän kaupungilla, puistoissa ja uimassa. Lapset 6-12 vuotiaita 3 kappaletta. Ongelma on tämä: Kun tulen kaupasta , pyydän miestäni kaveriksi purkamaan ostoksia, alkaa armoton valitus ja marina, miksi oot ostanu tämän ja tämän miksi taas tuhlaat ei nämä mahu kaappiin yms.. Ja jos on laskunmaksupäivä alkaa kova huuto ja valitus ja haukkuminen miksi on näin paljo laskuja. Joskus sanon että astianpesukone pitäisi tyhjentää kun itse en ehdi. Mieheni makaa sohvalla arkisin kello 16-23 ja hän sanoo että hänellä on todella raskas elämä ja minä olen syypää siihen. Itse iltaisin siivoan pyykkään hoidan elukat ja lapset ja muidenkin asiat. Olen vaan niin lopen kyllästynyt tuohon huutoon. Lisäksi hän paiskoo tavaroita jos ei joku asia miellytä häntä. MIKÄ HÄNELLÄ ON???

Mun mielestä normimies on sellainen, joka osallistuu kotitöihin ihan samalla tavalla kuin vaimokin, tai sitten itse elän vain pumpulissa ja ajatusmaailmani ei ole realistinen kun näin ajattelen (tälläinen mies mulla on ja samoin on myös isäni ja veljeni).

Olet passannut hänet pilalle, ja hän osaa käyttää tilannetta hyväkseen tai hän on sairas (masentunut tai jotain muuta psyykkista). Minä en moista tilannetta katselisi, oletanhan, että lapsetkin osallistuvat kodinhoitoon osana perhe-elämäämme, miehestä nyt puhumattakaan.

Piika-äiti

Älä hyvä ihminen tee niitä töitä sun ukkos puolesta! Ilmoita että jos ei sun ostamat tavarat kelpaa, lähetäppä ukko itse kauppaan. Ja älä pese sen vaatteita ja sano että tuo sohvalla lojuminen saa riitää ja jos ei ukolle kelpaa niin kerro myös se vaihtoehto että hän voi sitten hommata oman asunnon ja muuttaa pois!!!

onpa just niinkuin meillä oli ennen.minä pistin ukon ruotuun ja nyt on eri malli.kyllä sitä tossuna ja kynnysmattona saa olla jos ei pane hanttiin.päätin että p.erseen pyyhkiminen loppuu.käyn kaupassa ja pesen pyykit yhä mutta ukko siivoaa keittiön kattoo lapset kun tarvii ja muulloinkin kun ei ole pakko.pihahommat menee ukon piikkiin.ja mitä parasta pesee lapset aina saunailtana ja laittaa kaverina nukkumaan

Meillä vähän samanlainen tilanne. Mulla 2 työtä, kummatkin fyysisesti raskaita. Työpäiviä tulee usein viikossa 7, vapaita ei hirveesti oo. Mies on töis viikonloput, eli 2 päivää. Silti mies on sitä mieltä, että vaimolle kuuluu siivous, ynnä ruuan laittoja muut.
joskus saattaa siivota, ku oon pari päivää valittanut... ehkä.
Äitinsä on lellinyt pilalle..

Yhteistyössä