Mitäs kaikkea ekaluokkalaiselle pitääkään hankkia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ccc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koulusta saa vissiin yhden kynän, yhden kumin ja viivoittimen. Eli niitä kannattaa ostaa.

Kunnollinen avaimenperä ja kännykkäkotelo, sellaisia ei meillä ainakaan tarvittu ennen ekalle menoa mutta siellä jo tarvittiin.

Sisätossut.

Niin joo lapsella ei ole vielä kännykkää eikä varmaan ihan heti tule kun on aika hotilo... eikä omia avaimiakaan saa vielä samasta syystä, sekä tietysti myös siksi että olen itse kotona vauvan kanssa ja ainakin aluksi saatan kouluun.

Yleensä saa kyllä olla omiakin kyniä ja kumeja.
Itse sanon, että koulusta saatu kynä ja kumi säilytettäisiin omassa pulpetissa, niin on sitten aina ainakin yksi kynä ja kumi käytettävissä. Niillä on joskus taipumus unohtua kotiin :)
Sisäliikuntavaatteet, ulkoliikuntavaatteet (ihan normaalit, joissa hyvä liikkua), pieni pyyhe jalkojen pesua varten (sisäliikuntatunnin jälkeen), reppu, hiihtovälineet, luistimet, sisäkengät, kirjojen päällystysmuovia.
Lapselle aina sään mukainen vaatetus. Kengät, takit, ym, jotka lapsen on helppo pukea itse.
Joskus välitunnille meno kestää, kun on vielä turhan hankalasti päälle puettavat vaatteet :)
Opetelkaa SOLMUN ja RUSETIN tekeminen.
NIMIKOIKAA ehdottomasti kaikki lapsenne vaatteet ja varusteet, luokassa voi olla esim. kymmenet samanlaiset kengät, samaa kokoa.
Miettikää, onko kännykkä tarpeellinen lapsellenne ja onko lapsi kypsä käyttämään sitä.
Lapsen täytyy osata esim. laittaa känny äänettömälle ihan itse. Ja ymmärtää, että kännykkä on koulussa vain asioiden hoitamisen väline.
Paljon iloista ja reipasta mieltä sekä rohkeutta tutustua uusiin kavereihin :)

[QUOTE="hmm";24313298]Kännykkä joka tapauksessa ellei vielä ole,ei ole kiva lainata muiden luureja kun kysyy saako mennä sen tai sen luokse.[/QUOTE]

Koulustahan tullaan ensin kotiin syömään ja tekemään läksyt ja sitten vasta kaverit.

[QUOTE="vieras";24313271]Meillä on pitänyt olla juuri oikeaa kovuutta ne omat kynät. Sellaisia, millä tulee ihme haaleaa jälkeä. Yksi meidän koululaisista oli saanut koulussa huomautuksen, kun olin laittanut HB lyijykyniä, joista tuli liian tumma jälki :o[/QUOTE]

Miten tuo on mahdollista? ;O

Reppu, penaali, liikuntavarusteet (sisä- ja ulko-). Omia kyniä ja kumeja ei saa joissain kouluissa olla, joissain taas annetaan se 1/lukukausi. Kannattaa ostaa valmiiksi ja kysyä vaikka opettajalta mikä on heidän koulun käytäntö. Ja hyvähän niitä kyniä ja kumeja on kotonakin olla. Se lyijyn kovuuskin kannattaa opettajalta tarkistaa. Jotkut opettajat kattoo käsialasta että on tehty samalla kovuudella.

Yhteistyössä