Mitäs mä nyt sitten teen :O (loppuraskauden kovat kivut)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Rupeaa olemaan siinä ja siinä että pärjäänkö enää kotona :|

Ainoa hyvä asento on makuuasento, mutta kun sieltä en tahdo päästä ylös. Liitoskivus, selkäkivut ja jonkinmopinen iskiaskipu tekevät yhteensä sen, että sängystä/sohvalta ylösnouseminen kestää aika kauan ja on äärimmäisen kivuliasta. Istumaan en pysty sohvalla oikeastaan lainkaan ja tuolillakin vain hetken, sillä alaselkä väsyy.

Käveleminen on lähinnä köpöttelyä ja aina ylösnousemisen jälkeen äärimmäisen kivuliasta.

Kotona on koululaisen lisäksi hoidettavana 12kk ikäinen lapsi jota siis pitää syöttää, nostella jne.

Päiväunet on tyttö nukkunut jo muutaman viikon alakerrassa sillä hänen viemisensä yläkertaan (jossa makuuhuone ja lastenhuoneet sijaitsevat) on vähän hankalaa ja alastulo likimain mahdotonta (ei osaa tulla itse, enkä voi ilman kipuja kantaa).

Mies kyllä hoitaa lapset kotona ollessaan, mutta kun töissäkin pitää välillä käydä.

Miten hemmetissä tässä enää kohta pärjää, kun se pärjääminen rupeaa olemaan ihan jo äärirajoilla :o Mikään ihan pienestä valittaja en koe olevani, mutta nyt on seinä nousemassa pystyyn :/

Viikkoja mulla on nyt 32+6, mutta vauva vastaa viikkoa nuorempaa eli synnytykseen on vielä pirun pitkä aika.

Joo, ei oo yhtään kivaa.. :( Täällä viikkoja 27+ jotain ja on noi samat kivut ollu jo kuukauden.. Ja töissäkin pitäis vielä kyvetä käymään.. Neuvolatäti totes vaan että kipujen kaa on tultava toimeen.. Jes kivat sille tätille.....

No onneks ei oo kun kuukaus enää töitä kun jään aikasemmin äitiyslomalle ja tyttö 1vkin on välillä hoidossa että saan levättyä. :) Eiköhän tää tästä..

mulla oli kuopuksen raskausaikana ihan samanlaista (lisänä vielä supparit ja jatkuva päänsärky ja väsymys)... Ei siinä auta muu kuin että et vaan tee muuta kuin on ihan pakko. Toppaa itelles sohvalle/lepotuoliin sellainen paikka missä voit olla puoli istuvassa asennossa ja kaikki tärkeät tavarat siihen ympärille.. Mies siivoaa ja tiskaa ym. sitten kun tulee töistä ja sinä lepäät ja yrität pysyä järjissäsi :D

Kaikki sympatiat sulle, olen itekkin ollut iskiaksen ja muiden kipujen takia saikulla jo lokakuusta..Nyt on niin paljon kaikkea etten jaksa enää edes valittaa, että muhun sattuu, olen ihan loppu. Vielä muutama viikko jäljellä :(

Tiedän tunteen...kivun.
Ite tuun viikon sua perässä tässä raskaudessa ja nyt on kivut kanssa nii kovat ollu että ei tuu mitään... :(
Mulla vahan saman tyyppisiä kipuja varmasti mutta ei niinkään selkäkipua...vaan lonkka ja alamaha kipua... :/
Istuminen ei hyvä...rupee lonkkia särkemään ihan hirveesti,tuntuu et lonkat revittäs irti ihan tyystin.(Vielä ei tosin niin kipeenä tunnu kun synnytyksessä) Ja ylösnouseminen on yhtä tuskaa ja se pitää suorittaa hitaasti ja varoen...ettei jalat lähe kivusta alta... :/
Käveleminen on ihan hirveetä...varsinkin ensimmöiset 20 askelta...on semmosta köpöttelyä että...huh...ja näyttää varmaa tosi ihanalle... :/
Sattuu nii maa pirusti...kyllä...miettinyt ite tässä että kuinkakohan selviän...mulla kans reilu 1v muksu tässä nosteltavana...ei kävele vielä ite. :P
Huh aikastalailla haastavaa...vielä ois viikkoja jälellä....
Makuu asento paras mut..ois tosissaa noita muitaki lapsukaisia...ja koti...hmmh...

Meillä kans mies hoitaa kyllä lapsia sillon kun on kotona..mutta senkin on käytävä töissä...

Mä en kans yleensä valita mistää juurkaa...mut nyt o tosissaa ollu tosi hankala vkoloppu...niin kipeetä tehny... :(

On sulla ainakin yksi kanssasisar siis... :P Ei mukavaa ei...

-D

Anoppi kyllä ottaa tytöt mielellään luokseen, mutta ei hänkään pysty likoista huolehtimaan 8 tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa. Isomman kanssa toki pärjään hienosti ja hänestä on nyt paljon jopa apua, mutta pienemmän kanssa tosiaan on nyt vaikeaa.

Mies tekee vuörötyötä, joka niinikään vielä hankaloittaa sitä lastenhoitoa.

En voi maata, enkä edes istuskella pitkin päivää sillä tuo 12kk on nyt juuri siinä kehitysvaiheessa että kaikki paikat revitään (kaapit auki, tavarat pois hyllyiltä, sohvalla hypitään jne), eli pitää olla koko ajan kärppänä ohjaamassa ja opastamassa.

Mies kyllä siivoaa ja tiskaa, ei siinä mitään mutta tuon 12 kuisen hoito on tosiaan miehen työaikana äärimmäisen haastavaa.

Tänään muksu meinasi tulla sohvalta pää edellä alas...olin kyllä vieressä, mutta kun en fyysisesti pysty nopeasti ryntäämään apuun, niin en pysty. Mies onneksi sitten pelasti tilanteen.

Eikä lohduta jos joku muu on samassa tilanteessa...kun en haluaisi että on. On tämä senverran kökköä :/

Yllättävän pitkälle pötkittiin, kun pelättiin jo että miten ikinä pärjään alkuraskauden pahoinvoinnin ja vauvan kanssa.

Daizz...siis kuulostaa niin tutulta. Varsinkin se liikkeelle lähtö...sellasia saakelin pikkuaskelia kera kipukiljahdusten, kun jalat meinaa mennä alta. Huulta purren sitä sitten vaan koittaa saada raahattua jalkoja maata pitkin eteenpäin että pääsee liikkeelle :ashamed:

Ei taida meikäläisen kroppaa oltu suunniteltu näin tiheään raskautumiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Jos asuisit lähellä, niin voisin tulla jelppimään :hug:

Kiitos vaan kauniista ajatuksesta :)

Mä soitan huomenna neuvolaan ja pyydän sieltä apua...jos niillä ois vaikka joku tukivyövinkki tjtn. Viimeksi siitä ei liiemmilti apua ollut, mutta ei tää oikeen näinkään voi jatkua.

Voi apua...Pieni taapero yhdistettynä vaivoihin ei ole kyllä hyvä yhdistelmä.
Itsellä vähän vajaa 29viikkoa menossa ja vaivat on samat mutta lapset onneksi on sen verran isompia että eivät tarvitse nostelua yms. Me vietetään nyt aika paljon aikaa sohvalla/sängyssä köllien.
Ja mies saa hoitaa siivoukset kun viikonloppuisin tulee.

Yritä pyytää apua jos jonkun keksisit. Se anoppikin tulee varmaan edes joskus kun vaan annat tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Jos asuisit lähellä, niin voisin tulla jelppimään :hug:

Kiitos vaan kauniista ajatuksesta :)

Mä soitan huomenna neuvolaan ja pyydän sieltä apua...jos niillä ois vaikka joku tukivyövinkki tjtn. Viimeksi siitä ei liiemmilti apua ollut, mutta ei tää oikeen näinkään voi jatkua.

Toivottavasti saat sitä kautta apua ja tilanne lastenhoidon suhteen helpottuisi.Nuo kivut on kyllä tosi ikäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Voi apua...Pieni taapero yhdistettynä vaivoihin ei ole kyllä hyvä yhdistelmä.
Itsellä vähän vajaa 29viikkoa menossa ja vaivat on samat mutta lapset onneksi on sen verran isompia että eivät tarvitse nostelua yms. Me vietetään nyt aika paljon aikaa sohvalla/sängyssä köllien.
Ja mies saa hoitaa siivoukset kun viikonloppuisin tulee.

Yritä pyytää apua jos jonkun keksisit. Se anoppikin tulee varmaan edes joskus kun vaan annat tulla.

Anopilla ei ole autoa, eikä meille kulje bussit. Ja miehen työvuorot on tosiaan niin hankalat (6-14 ja 13:30-21:30) että ei oikeein anopin kyydityskään onnistu. Mutta eiköhän me jotain keksitä.

Juu meillä on kuopuksella sama vaihe päällä..kaikki tyhjennetään ja levitetään...Nooh...mä oon yrittäny ottaa siihen sen kannan että jos ei oo vaarallisilla vesillä ni antaa levittää nyt...ja olla sitte levällää siihe asti ku kerään ihteni ja meen ähisemällä laittamaan paikat takas kasaan...ja sitte taas en o hetken päästä levällään... :/
´Sattuu nii maa pirusti liikkuminen...et huh... :(
Juu en mäkää tämösiä kipuja toivois kellekkään...sen verra tekee kipeetä...Eikä tää nyt nii kivaa ooo ku ei oikee mitää kykene tekemään.Tietenkin juu pystyy..kun vaan kestää sen kivun... :/
Mulla on kaks tuommosta just kouluikästä eppu ja eskari...jotka sitte auttavat onneks..mutta ne ku tulee melkei samoihi aikoihi kotiin ku isäntä...ni ei sillee..mut niistä o kummiski iso apu...todella iso. Onneks!! :) Ihania ovat...ja isäntä kun on tuommonen et tekee asioita...

Mä oon yrittäny ottaa rennosti tuon että en oo ihan joka paikassa huohottamassa niskaan...vasta sitten kun tekee jotain missä ihan óikeesti on vaarana loukata ihtesä...
On tää tämmöstä...

Mä pelkäsin kans näitä liitoskipuja kun tuossa edellisessäkin näitä oli..mut sillon ei ollut kun nuo kaks jo nii kauheen omatoimista muksua.Oli sillai helppoa vaikka sattuikin...
Nyt ei sit niikää...mutta nää loppuu viimestää synnytykseen... ;) Onneks..mulla aikaki ku seinään!! Luojan kiitos...toivotaan et nytkin käy niin..no jälkisupistukset on mut..ne nyt menee...ku ei ne kestä loputtomii...

Daizz...siis kuulostaa niin tutulta. Varsinkin se liikkeelle lähtö...sellasia saakelin pikkuaskelia kera kipukiljahdusten, kun jalat meinaa mennä alta. Huulta purren sitä sitten vaan koittaa saada raahattua jalkoja maata pitkin eteenpäin että pääsee liikkeelle :ashamed:

Kuullostaa niin tutulle.. Ja mies vielä ei usko että oikeesti voi sattua niin paljon.. :(

onko painoo minkäverran tullu...

Liikkelle lähtee mummotki lumesta nopeempaa...
On se nii avuttoman näköstä varmaa...mutta ku se ihan oikeesti sattuu nii paljo...jalkoja ei eriksee saa nostettua sohvalle ilma nosto apua...pitää käsillä auttaa nostossa. :/
Kenkie jalkaa laittokaa ei oo helppoa ku ei voi silleen varata pelkästä toiselle jalallle ollenkaa...huh ku sattu eilenki ku yritin ..iha tärisytti ku sattu nii paljo...tänää sit en yrittänykkää missää vaiheessa... :/ Sisällä siis vaan... :/ Ei kiva...ku ois ollu nii lauha keliki et ois tehny terää saaha happee...mut ei...ku ei paikat kestä...ulkona ku pitäs just kävellä tai seistä...tai istua tyylii potkurissa...joo...en viihtiny...
Nooh katotaa helpottaako mitenkä...vai mennääkö näi loppuu asti... :/

Mä en tiiä uskooko tuo ukkeli..mut se on mull eihan sama...ku ite tiiän et muhun iha oikeesti sattuu...nii paljo... :/ Kyllä se ainaki yrittää uskoa...kai.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
miten on raskauskiloja tullu ?

Ekasta tuli 20, eikä ollut kipuja kuin vain silloin jos juoksin lujaa. Tokasta tuli 8 ja olin loppuraskaudesta käytännössä ihan rampa. Kolmannesta on tullut 11 kiloa ja oletettavaa on että kiloja tulee vielä 1-2.

En usko kilojen vaikuttavan tähän millään muotoa, sillä liitoskivut pakkaavat olemaan sellaisia jotka tulee aina uudessa raskaudessa pahemmin ja pahemmin vaikka raskauden aikana laihtuisi.

Mulla on ehti sitä väliäkin olemaan vain sen 5kk kunnes aloin odottaa seuraavaa, niin mulla ei ehtinyt kivut edes loppumaan siinä välissä. Mikälie maanantaikappale sitten olen :/

Yhteistyössä