Mitäs mieltä nukkumajärjestelyistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Eikö kaksi vanhinta voisi olla samassa huoneessa ja vauva omaansa?

Taustalla ajatus, että kohta koululainen tarvii oman huoneensa ja rauhansa... Tosin ihan samaan aikaan menevät nukkumaan ja heräävät nämä veljekset. Siinä mielessä kyllä. Mut toi ison pojan huone on "eri siivessä", joten sinne pitäs laittaa aina itkuhälytin, että keskimmäisen yöheräämiset kuullaan..Se todellakin heräilee useita kertoja yössä edelleen..

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Eikö kaksi vanhinta voisi olla samassa huoneessa ja vauva omaansa?

Tääkin voisi ollä yksi vaihtoehdoista ainakin väliaikaisesti jos isoveljeä aluksi asia jurppisi ni voisi selittää että oisi vaan väliaikaista?

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No se korisänky olis ihan hyvä, mutta edelleen mun mielestä keskimmäisellä pitäs olla oma rauha jos muutenkin nukkuu huonosti niin saisi sen vähänkin unen nukkua hiljaisuudessa, kun siihen on kerta tottunutkin.
Miksei mies mene sohvalle?

Mieshän menee minne laitetaan menemään. Mie vaan haluisin hänelle hyvät nukkumamahdollisuudet silloin kun saa nukkua. Heräilee mieskin yöhuutoihin ja hoitamaan keskimmäistä.. Niin on aika hurjan väsynyt aina. Olkkari on sen verta keskeinen paikka nukkua, ettei hän kykenisi nukkumaan kovin hyvin kun yöelämää perheessä jatkossa entistä enemmän... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
No se korisänky olis ihan hyvä, mutta edelleen mun mielestä keskimmäisellä pitäs olla oma rauha jos muutenkin nukkuu huonosti niin saisi sen vähänkin unen nukkua hiljaisuudessa, kun siihen on kerta tottunutkin.

Mieshän menee minne laitetaan menemään. Mie vaan haluisin hänelle hyvät nukkumamahdollisuudet silloin kun saa nukkua. Heräilee mieskin yöhuutoihin ja hoitamaan keskimmäistä.. Niin on aika hurjan väsynyt aina. Olkkari on sen verta keskeinen paikka nukkua, ettei hän kykenisi nukkumaan kovin hyvin kun yöelämää perheessä jatkossa entistä enemmän... :whistle:

Teetätte pinnasängyn alle renkaat ni voitte tarvittaessa siirtyä vaikka sitten olohuoneeseen nukkumaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Eemiskä:

Teetätte pinnasängyn alle renkaat ni voitte tarvittaessa siirtyä vaikka sitten olohuoneeseen nukkumaan!

Tuo keskimmäinen nukkuu yhä pinniksessä.. Pitäs varmaan ostaa sit toinen pinniskin vielä... :D

Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
Meillä vielä unihäiriöisen lapsen lisäksi "unihäiriöinen" mies, joka ei oikein meinaa saada aina nukuttua. Minulla on uniapnea, joka häiritsee koko perheen yöunia.... :ashamed:

nyt tajuun,mullakin apnea ja siinä kyllä perheellä kestämistä(minä,mies ja 2 lasta nukutaan samassa huoneessa)

Mulla ois semmonen nielun avarrusleikkaus tulossa, kunhan en enää imetä tai ole raskaana..Nuo on vähän viivyttäneet ton hoitamista...

mulla kone(hengitysapulaite)

Mites se korisänkyhomma. Mitä ootte mieltä? Häiriintyykö pienimmäinen, jos hän nukkuu korisängyssä miun kanssa, jos hyvä yö niin aikuisten makkarissa ja jos erityisen huono niin vaikkapa olkkarissa?

En itse henk.koht. ottaisi sellaista. Ettekö voisi sinä, ja 2 pienimmäistä olla teidän makkarissa ensimmäisiä kuukausia ja mies siinä nykyisessä kakkosen huoneessa? Saisi tosiaan se mies ainakin nukkua. Tai että mies menisi esikoisen huoneeseen esikoisen kanssa?

Me mietittiin miehen kanssa, että ois jääny tää talo ostamatta jos ois ajateltu vähän pidemmälle. Nimittäin 125 neliötä + autotallista rakennettu esikoisen huone on aivan liian vähän tilaa viidelle ihmiselle. Ainakin meistä alkaa tuntua sille. Tavaraa on liikaa ja mihinkään ei järkevästi mahdu nukkumaan.. :| Järjetöntä tämä perheen perustaminen.. Ja talon rakennuttamiseen on vielä aikaa niin kauan, ettei uskalla ääneen sanoa. |O

Tuota tuota. Oletko ihan varma, että mies todellakin heräisi vauvaan? Siis, kun vauva on vain ja ainoastaan "äidin autettavissa" imetyksen vuoksi, niin miehethän usein nukkuu vaan, kun asiat ei heitä kosketa? Etenkin, jos esikoinen ei ole heillä kyseessä. Vaikka muuten olisivatkin herkkäunisia.

Meillä vielä unihäiriöisen lapsen lisäksi "unihäiriöinen" mies, joka ei oikein meinaa saada aina nukuttua. Minulla on uniapnea, joka häiritsee koko perheen yöunia.... :ashamed:

nyt tajuun,mullakin apnea ja siinä kyllä perheellä kestämistä(minä,mies ja 2 lasta nukutaan samassa huoneessa)

Mulla ois semmonen nielun avarrusleikkaus tulossa, kunhan en enää imetä tai ole raskaana..Nuo on vähän viivyttäneet ton hoitamista...

oho, se ei varmaan oo kauheen mukava laite. Minulla on niin ahdas tuo nielu, että siksi leikkaavat. Nenän väliseinä leikattiin raskauksien välissä, mut siitä ei ollut apua..

TEETKEKÖ NYT KÄRPÄSESTÄ HÄRKÄSEN? JA EHKÄ JO TAHALLAANKIN HIEMAN VAIKEATA TÄSTÄ?
TUNTUU, KUIN VAUVA EI MAHTUISI TEILLE LAINKAAN.
-ISOVELI PAHOITTAA MIELENSÄ
-MIES EI SAA NUKUTTUA
-KESKIMMÄISEN HUONEESEEN EI MAHDU
-JNE

Mites se korisänkyhomma. Mitä ootte mieltä? Häiriintyykö pienimmäinen, jos hän nukkuu korisängyssä miun kanssa, jos hyvä yö niin aikuisten makkarissa ja jos erityisen huono niin vaikkapa olkkarissa?

hyvä idis... ja jos et haluu hommata semmosta ni nukuta vaunuissa.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuota tuota. Oletko ihan varma, että mies todellakin heräisi vauvaan? Siis, kun vauva on vain ja ainoastaan "äidin autettavissa" imetyksen vuoksi, niin miehethän usein nukkuu vaan, kun asiat ei heitä kosketa? Etenkin, jos esikoinen ei ole heillä kyseessä. Vaikka muuten olisivatkin herkkäunisia.

Miun miehessä on semmonen vika, että se usein nousee keskimmäisenkin huutaessa katsomaan, että miten mie pärjäilen sen kanssa.. Ja on aina auttamassa. Mahdollisimman paljon hoitelee lapsiansa.. :whistle: Niin mie pahoin pelkään, että sama jatkuisi ton kolmannenkin kohdalla, että heräisi hoitelemaan minua ja vauvaa yöllä...

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
TEETKEKÖ NYT KÄRPÄSESTÄ HÄRKÄSEN? JA EHKÄ JO TAHALLAANKIN HIEMAN VAIKEATA TÄSTÄ?
-MIES EI SAA NUKUTTUA
-JNE

:D :D tarviihan sitä aina jotain määkimistä olla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
-MIES EI SAA NUKUTTUA
-JNE

Eiku meillon liian pienet tilat. Tai liian suuret suunnitelmat. Tai emmie tiiä. :D Just ollaan saatu makkarit maalailtua ja sisustettua maun mukaan ja sit alkaa tuntua, ettei noi kaks pientä ehkä meekkään samaan pieneen makkariin mihin oli suunniteltu...

:whistle: :whistle: :whistle: Kaikki ei aina mee ihan niinkun ajattelis. Esim tuon keskimmäisen unihäiriöt. Kukapa voisi kuvitella, että lapsi itkee vielä 1,5 vuotiaana yöt eikä nuku koskaan täyttä yötä...

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:

Vaunut oiskii helppo ja sit vois tarvittaessa tyrkätä terassille nukkumaan.. :p Oishan se toi vaunun koppa tietty missä vois nukutella kanssa. Joutus vaan aina kantelemaan.

Heitin mie semmosen kehtoajatuksenkin, mitä ne juuttikehdot tai semmoset katosta roikkuvat systeemit on. Että joka huoneeseen vaan koukku kattoon ja semmonen ja vauva tarpeen mukaan milloin mihinkin nukkumaan...

Miun miehessä on semmonen vika, että se usein nousee keskimmäisenkin huutaessa katsomaan, että miten mie pärjäilen sen kanssa.. Ja on aina auttamassa. Mahdollisimman paljon hoitelee lapsiansa.. :whistle: Niin mie pahoin pelkään, että sama jatkuisi ton kolmannenkin kohdalla, että heräisi hoitelemaan minua ja vauvaa yöllä...

No ehkä mies voisi opetella ajatuksen, että on tärkeä teille pirteänä jne. Kun yksi ihminen saa kuitenkin ne lapset hoidettua ja liika häslääjien määrä ei tilannetta yöllä ainakaan yleensä paranna?

No ehkä mies voisi opetella ajatuksen, että on tärkeä teille pirteänä jne. Kun yksi ihminen saa kuitenkin ne lapset hoidettua ja liika häslääjien määrä ei tilannetta yöllä ainakaan yleensä paranna?

Tuutko sanomaan sen miehelle? Ja opettamaan kädestä pitäen. Se on semmonen.. Kai se pelkää, etten mie jaksa tai pärjää yksin ja tahtoo olla sit kaikessa mukana. :heart: Rakas mies se on joka tapauksessa. Parempi näin päin kun jos ei osallistuisi..

oho, se ei varmaan oo kauheen mukava laite. Minulla on niin ahdas tuo nielu, että siksi leikkaavat. Nenän väliseinä leikattiin raskauksien välissä, mut siitä ei ollut apua..

kuorsauksen lisäksi unessa voin unohtaa hengittää...mies sano vuosia sitte ku kuunteli mun nukkumista että siinä menee monia miinuutteja ku en hengitä.käytän konetta 1yö viikko se muistuttaa kehoa hengittämään säännöllisesti...joku kaunis vuosi voin jättää laitteen pois.

äh.. en jaksa lukea koko ketjua, pikasee vaa vastaan..

Meillä esikoinen oli 1v2kk kun pikkunen syntyi, nukkui omassa huoneessaan. Vauva nukkui meidän huoneessa kunnes oli n. 5kk, yösyötöt oli vähentyneet kertaan, max kahteen joten sinne köpöttely yöllä ei niin suurta työtä teettän (viereinen huone, mutta tosi väsylle äidille tosi pitkä matka.. ). Isompi ei heräillyt vauvan itkuun yöllä mitä alkuun pelkäsin, oikeastaan nukkui paremmin..

Mutta nii, vasta 5kk:n iässä siirrettiin, koska alkuun imetys ja vauvan yölliset jumppa/seurustelutuokiot (itsekseen siis "höpötti" ja touhotti hereillä ollessaan ) olisi varmasti valvottaneet isompaakin..

Lukematta koko ketjua: a) mieti näitä huonejärjestelyjä siltä kantilta, että pikkulapsi vaihe ei ole lopullinen. Jos teidän sängynpääty hetkellisesti on ikkunan edessä ja se häiritsee, peitä ikkuna. Kuka sitä siellä tarvitsee muutenkaan, siellähän vaan nukutaan siellä makkarissa. :D
b) vauva on vauva vain hetken
c) tiedän perheen jossa kaikki lapset eskari-ikäisestä vauvaan nukkuvat vanhempien kanssa samassa huoneessa. Vain leikki-huoneet on erikseen. Täytyy sanoa, että siinä olisi opiksi ottamista.

Me mietittiin miehen kanssa, että ois jääny tää talo ostamatta jos ois ajateltu vähän pidemmälle. Nimittäin 125 neliötä + autotallista rakennettu esikoisen huone on aivan liian vähän tilaa viidelle ihmiselle. Ainakin meistä alkaa tuntua sille. Tavaraa on liikaa ja mihinkään ei järkevästi mahdu nukkumaan.. :| Järjetöntä tämä perheen perustaminen.. Ja talon rakennuttamiseen on vielä aikaa niin kauan, ettei uskalla ääneen sanoa. |O

no kyllä on asenteessa vikaa jos viis henkee ei mahdu tollaseen neliö määrään... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:

Vaunut oiskii helppo ja sit vois tarvittaessa tyrkätä terassille nukkumaan.. :p Oishan se toi vaunun koppa tietty missä vois nukutella kanssa. Joutus vaan aina kantelemaan.

Meidän nuorin nukkuu ainakin toistaiseksi sisällä vaunuissa. Mulla on ulkokäyttöön toinen menopeli ja noi vanhat vaunut sisällä nukutukseen. Saa kuskattua tarpeen mukaan ympäri taloa.

Yhteistyössä