Mitäs mieltä ootte tällaisesta ehdotuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma-73

Aktiivinen jäsen
29.08.2005
3 230
0
36
Porvoo
Mun isä soitteli tuossa eilen ja jutteli niitä näitä ensin ja sit pääsi asiaan. Me kun ollaan avoliitossa niin oli lukenut jotain lehteä, missä oli juttua, jos tulee kuolemantapaus ja mitä toinen osapuoli saa jne...Sanoi, että on äitin kans miettiny asiaa ja sit ehdotti, että ne vois maksaa meidän häät tai ainakin osan, jos mentäis naimisiin. Mä olin hieman, että täh :o Siis ei siinä mitään, mut kun tolleen rupee ehdottelemaan. Olisin mä joka tapauksessa pyytäny rahaa jos/kun mennään. Jätin kumminkin asian auki ja juttelin vaan ympäripyöreitä. Isä käski miettiä vakavasti...hieman toisaalta huvittaa.

Siis kehtaat noin vanhana vielä pyytää vanhemmilta rahaa häiden järjestämiseen? Eikö tuon ikäisillä muka ole sukanvarressa sen verran säästöjä, että pystyy itse omat naimajuhlansa maksamaan?

isäs on viisas mies ja toisaalta saattaa myöskin ajatella jo omaa ja yhteistä äitisi kanssa testamenttia, jossa voi sulkea pois aviopuolison osuuden perintöön? (inhottavasti ilmaistu, enkä sillä tarkoita todellakaan mitään pahaa)

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hih, olet 33-v. ja isukki maksaa häät..

Eikös sitä yleensä morsiamen vanhemmat maksa häät :whistle:
ja ei kai siinä mitään ikärajaa ole...
Musta on tosi ihanaa että aapeellä on noin ihanat vanhemmat.

No juu, mutta harvemmin jos morsiamella on jo elettyäkin elämää ja vuosia työelämässä takana. En kyllä kehtaisi omilta vanhemmiltani kinuta häihin rahaa, jos olisin vuosia asunut pois kotoa oman perheen parissa. Mutta kukin tyylillään: mä en hankkisi lapsiakaan avoliitossa.

Hih, olet 33-v. ja isukki maksaa häät..

Hih, so what. On kyllä ihan varaa maksaa itekin, mut olen sen verran "outo", että jos vanhemmat maksaa siskonikin häät niin saa kyl munkin häihin osallistua. En ole vielä heiltä mitään pyytänyt, mut aikomus olisi kunhan ollaan menossa...

Siis kehtaat noin vanhana vielä pyytää vanhemmilta rahaa häiden järjestämiseen? Eikö tuon ikäisillä muka ole sukanvarressa sen verran säästöjä, että pystyy itse omat naimajuhlansa maksamaan?

Eipä ole vaan tullut mentyä aikaisemmin ja tosiaan laittoivat rahaa likoon siskonkin häihin niin miks ei mun..?

En minä varmaan olisi erityisesti tykännyt vastaavasta ehdotuksesta omalta isältäni. Ja mitä tulee siihen, että vanhemmat maksavat häät, sekin on minulle vieras ajatus, mutta miten toisilla,niin siihen minulla ei ole nokankoputtamista =)

minä kun menen naimisiin sitten joskus avomieheni kanssa, minulla ei ole isää joka rahaa tarjoaisi tai alttarille saattaisi... kuoli kun olin pieni... kyllä minä voisin rahaa isältä ottaa jos tarjoaisi, en näe siinä mitään outoa. Mutta minä kyllä maksan itse omat hääni... ei kukaan rahaa tule tarjoamaan.... Olisitte onnellisia

Yhteistyössä