Mitäs mieltä ootte tästä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras harmaana

Vieras
Mulla on ystävä jolla kuukauden ikäinen vauva. Hän syöttää vauvalle kiinteitä (en tarkalleen tiedä mitä) mutta 1kk ikäiselle!!!
vauva syö kuulemma niin paljon maitoa että sen takia alkoi antamaan kiinteitä. neuvolastakin on annettu tälle hyväksyntä...
meille taas kun ei annettu lupaa antaa edes velliä ennen 3kk ikää ja neuvolasta suosittelivat jopa 4kk ikää ennenkun kiinteitä aletaan maistamaan!

Ystäväsi taisi antaa vauvalle korviketta?
Kokemusta ei korvikkeista pahemminole muuta kun hätäapuna tissittelyn lomassa, mutta eikös se mene niin että jos korviketta alkaa mennä vuorokaudessa yli litra niin pitäisi alkaa antamaan lapselle tujumpaa sapuskaa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 18:11 kookosta kirjoitti:
Ystäväsi taisi antaa vauvalle korviketta?
Kokemusta ei korvikkeista pahemminole muuta kun hätäapuna tissittelyn lomassa, mutta eikös se mene niin että jos korviketta alkaa mennä vuorokaudessa yli litra niin pitäisi alkaa antamaan lapselle tujumpaa sapuskaa?

Ei se ihan noin mene... Korvikkeellakaan ruokittaville ei kiinteitä aleta antamaan ennen 3kk ikää.

Puhuisit asiasta ystäväsi kanssa; mitä antaa ja miksi. Mikä tarve tänne palstalle tulla asiaa puimaan? ymmärsin, että tarkoituksesi oli arvostella ystävääsi. ette vissiin kovin kummoisia ystäviä ole...Itse asiaa en kommentoi noilla tiedoilla.

Hei!

Myös minulla on ystävä jolle neuvolassa käskettiin alkaa antamaan kiinteitä jo 2kk. ikäisenä. Ja se johtui siitä että vauva joi niin paljon maitoa että neuvolatäti sanoi että atslaukku venyy...

Ystäväni oli ihan händissään että eihän näin pienlle voi antaa soiseita,,, Ja lopulta odotti niin pitkään että vauva oli yli 3kk.

Samoin mun kaverille neuvolantäti sanoi vauvan ollessa 2kk että kiinteitä vois jo alotella kun se voisi auttaa pulautteluunkin.
Oli kaveri pikkasen äimänä mutta alkoihan se bataattia vauvalle antamaan.

no ei tää kyllä mikään provo ollut. mutta antakaas sitten asian olla kun ei tämän järkvämpää keskustelua saa.... uskomatonta että heti aletaan sorsimaan ja syyttämään ettei ole kunnon ystävä jos jotain asiaa kysyy!
lähinnä tarkoitin että onko muilla ollut tällästä että kuukauden ikäselle saa kiinteitä antaa.... ystävällä on esikoinen ja ajattelin kysyä että onko normaalia tällänen? meillä poika veti kanssa kuukauden iässä reilut kaks litraa maitoa eikä kukaan puhunut kiinteistä vielä moneen kuukauteen! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 22:05 aloittaja kirjoitti:
meillä poika veti kanssa kuukauden iässä reilut kaks litraa maitoa eikä kukaan puhunut kiinteistä vielä moneen kuukauteen! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

2 litraa kuukauden iässä...? :laugh:

Jep jep.

vaikka tämä oisi provo, niin kommentoin silti.
mulla 7 vkon ikäinen tämä nuorimmainen ja joi jo 6 vkon iässä 1200 per pv...alkaa hänelle todellakin pottujen syöttö in any days now, koska meillä meni jo yöt 6 tunnin unilla ja nyt ollaan palattu syömään 3 h välein. ei pysy nälkä poissa pelkällä maidolla.
ekani ja tokani ovat kanssa olleet kovia syömään ja paino 2kk iässä heillä jo yli 6 kiloo, joten tosiaan en ole alkanut venyttämään mahaa maidolla.

ihmisen maha on tehty ruokaa varten ja ei ruokaan vauva kuole.
huom: missään ei sanota, etteikö 2 kk ikäiselle voi antaa ruokaa.
ei se ole laissa kielletty (eikä siitä sakkoja tai vankeutta saa huom).
jos vauvan vatsa kestää plus koko perhe on tyytyväinen, niin antaa palaa vaan. ei siitä tartte tulla tosin tänne provoileen.

neuvolasta on ennekin annettu outoja ohjeita vrt. 70-luku yms.
katsotaan kymmenen vuoden päästä, mitä mieltä olemme näistä nykyohjeista...
B)

Yhteistyössä