Mitäs mieltä ristiäistarjoilusta? ( juu, taas kerran näitä kyselyitä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solina83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Solina83

Aktiivinen jäsen
22.03.2008
1 079
0
36
Makeaa, täytekakku, mokkapalat, kuivakakku, sitruunapiiras sekä pikkuleipiä.

suolaista sitten itsetehdyt karjalanpiirakat ja munavoi. Voileipäkakku sekä kasvispiiras. Ja salaattia. Ehkä kaksi, joku raikas kasvis + sitten ruokaisampi.

Suolaista siksi reilummin kun suurinosa vieraista pitkämatkalaisia.

Lisänä tietty kahvia ja teetä sekä mehuja.

Pitäisi olla jotain vielä lisää? Miltä kuulostaa?

Kiitos.

Voileipäkakkuun tulee lihaa ja kasvispiirakka ihan siksi kun paikalla on kasvissyöjiä.

Itse asiassa nuo mokkapalat ja karjalanpiirat ovat tulossa mummin mukana tarjoiluun ;) Piirakoita en itse alkaisi jaksaa vääntämään nyt kun puuhaa riittää muutenkin.

Voi olla että kuluneita mutta varmasti tekevät kauppansa.

Kiitos teille kommenteista ja lisääkin saa toki antaa. Eiköhän nuo sitten riitä ettei tartte enää muuta tarjottavaa miettiä lisäksi. Tietty karjalanpiirakoiden kanssa on sitten ihan voitakin jos ei munavoista tykkää.

Minusta kuulostaa tosi hyvältä, ja mitä kuluneisuuteen tulee: enpä muista milloin olisin ollut juhlissa, jossa itsetehtyjä karjalanpiirakoita. Ja mokkapalat vaan on niin hyviä :p Minä ehkä voisin kaivata kotikaljaa, minusta se sopii noiden suolaisten tarjoamisten kanssa niin hyvin.

Kiitos vinkistä Ihamieli. Enää ei vain taida kotikalja keretä kun juhlat ovat jo lauantaina.... vai kuinkas nopeasti se valmistuu? On sen verta aikaa kun viimeksi tehnyt.
Muuten voisi ehkä harkitakkin

Kaikki nuo suunnittelemasi ruoat ovat tosi hyviä, mutta eikö tuo menu ole aika sekava? Makella puolella täytekakku, mokkapalat ja sitruunapiiras, suolaisella voileipäkakku, kasvispiiras ja tukeva salaatti. Minusta hirveä määrä lajeja, ja tulee fiilis ettei emäntä itsekään ole osannut päättää mitä haluaa tarjota. Jos olisi mun lapsen ristiäiset, niin karsisin noita lajeja. Makeista 2-3 lajia pois, ja suolaisten tilalla tarjoaisin ihan oikean ruoan, esim. jotain laatikkoruokaa tai lohi-/lihakeittoa + leipää. Pääsee lisäksi laittamisessa helpommalla.

No tosta sekavuudesta voi olla montaa mieltä. Mie tykkään laittaa useampaa vaihtoehto niin on jokaiselle mieleistä. Ja kun vielä paikalla on sekä lapsia että aikuisia ja kasvisyöjiä sekä allergisia niin on vähän pakkokin olla heille sopivaa tarjottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Kaikki nuo suunnittelemasi ruoat ovat tosi hyviä, mutta eikö tuo menu ole aika sekava? Makella puolella täytekakku, mokkapalat ja sitruunapiiras, suolaisella voileipäkakku, kasvispiiras ja tukeva salaatti. Minusta hirveä määrä lajeja, ja tulee fiilis ettei emäntä itsekään ole osannut päättää mitä haluaa tarjota. Jos olisi mun lapsen ristiäiset, niin karsisin noita lajeja. Makeista 2-3 lajia pois, ja suolaisten tilalla tarjoaisin ihan oikean ruoan, esim. jotain laatikkoruokaa tai lohi-/lihakeittoa + leipää. Pääsee lisäksi laittamisessa helpommalla.

Ja meillä taas ristiäisissä oli vielä useampaa sorttia ja minusta tuo on suht vähän :D
Vaikka olenkin sitä mieltä edelleen, että mokkapalat ja karjalanpiirakat on arkisia ja kuluneita.

Yhteistyössä