Mitäs mieltä tästä ollaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pink Poodle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä vaan. Ei lasten nähden alkoholijuomia. Tässäpä olisi hyvä uusi lakialoite. Ei ole lapsenkaan kannalta kiva, jos molemmat tai edes toinen on humalassa tai edes hiprakassa kotona.

Tää on musta jännä tokaisu:

Kaikki vanhemmat eivät tätä ymmärrä. Jos he ottavat vaikka viiniä illanistujaisissa, tämä lastensuojelun linjaus voi tulla yllätyksenä. Meidän tehtävämme on selvittää, millainen perheen tilanne on ja tarvitsevatko vanhemmat apua juomisongelmaansa.

Siis jos kumpikin vanhempi on juonut esimerkiksi kaksi lasia viiniä siinä juhannusaterian yhteydessä, niin sitten niillä on heti ja varmasti juomisongelma?
Jep.

Musta toi on hyvä, että lastensuojelu saa sen tietoonsa. Meill äei koskaan tule olemaan tilannetta, jossa joku aikuinen ei olisi täysin selvä. Tosin me ei juoda alkoholia pahemmin, oikeastaan lainkaan.

Mä itse pidän yleisena linjauksena sitä että meistä toisen (yleensä siis minä) pitää olla ajokunnossa. Mutta kyllä mua silti suuresti huvittaa linjaus tossa kohtaa
"ja tarvitsevatko vanhemmat apua juomisongelmaansa."

Jos meillä sattuisi käymään niin että sen kahden ottamani oluen vuoksi en ole ajokunnossa, eikä mieskään niin joku pohtisi että tarvinkohan mä apua juomisongelmaani... Hei haloo. Tähänkö ne resurssit sitten menevät että ei ehditä puuttua niihin oikeisiin ongelmiin.

Mä ymmärrän sen että puututaan juoppoihin, mutta jos mä lähden taksilla viemään lasta ja olen ottanut kaksi kaljaa niin siitä lastensuojeluilmoiut??

nimimerkillä ehkä 10 olutta vuodessa

Tehtäisköhän musta sitten heti suorilta ilmoitus? kun mulla ei ole (eikä tule ajokorttia) ja päivystykseen mentäis vamman/sairauden laadun mukaan joko bussilla tai taksilla, olin mä juonu tai en.

En mä ymmärrä tätä nykyistä holhousyhteiskuntaa. Kyllä varmaan kohta joku ministeriö/komissio määrittää kuinka usein on käytävä ulostamassa, pyyhittävä pölyt jne.

[QUOTE="vieras";26501790]

Jos meillä sattuisi käymään niin että sen kahden ottamani oluen vuoksi en ole ajokunnossa, eikä mieskään niin joku pohtisi että tarvinkohan mä apua juomisongelmaani... Hei haloo. Tähänkö ne resurssit sitten menevät että ei ehditä puuttua niihin oikeisiin ongelmiin.

Mä ymmärrän sen että puututaan juoppoihin, mutta jos mä lähden taksilla viemään lasta ja olen ottanut kaksi kaljaa niin siitä lastensuojeluilmoiut??
[/QUOTE]

No mistäs ne voi tietää, satutko juuri sä olemaan se "juoppo, mihin pitää puuttua" ?
Siinähän sanottiin, että heidän tehtävä on selvittää perheen tilanne.
Sitten täällä rutistaan, kuinka kukaan ei puutu vaikka jossain perheessä vanhemmat alkoholisteja tms...

Tehtäisköhän musta sitten heti suorilta ilmoitus? kun mulla ei ole (eikä tule ajokorttia) ja päivystykseen mentäis vamman/sairauden laadun mukaan joko bussilla tai taksilla, olin mä juonu tai en.
.

"Jos lapsi tuodaan vaikkapa terveyskeskukseen taksilla siksi, että kumpikaan vanhempi ei ole ajokunnossa, terveyskeskuksesta otetaan meihin yhteyttä ja perheestä tehdään lastensuojeluilmoitus."

Mitä kohtaa et tosta ymmärrä?

Tää on musta jännä tokaisu:

Kaikki vanhemmat eivät tätä ymmärrä. Jos he ottavat vaikka viiniä illanistujaisissa, tämä lastensuojelun linjaus voi tulla yllätyksenä. Meidän tehtävämme on selvittää, millainen perheen tilanne on ja tarvitsevatko vanhemmat apua juomisongelmaansa.

Siis jos kumpikin vanhempi on juonut esimerkiksi kaksi lasia viiniä siinä juhannusaterian yhteydessä, niin sitten niillä on heti ja varmasti juomisongelma?
Jep.

muistan lukeneeni tän jutun kans ja eri toten tää kohta pomppas öögille. mietin samanlailla että jos juhannusporukassamme esim. mieheni juo pari olutta eli on selvänä kuitenkin ja tulisi joku hätä ja kukaan muukaan ei olis ajokuntosempi niin heti ilmoitus? itse en voi ajaa kun ei ole korttiakaan vaikka juomassa en ole. ja että ihan juomisongelma. siis kaikesta sitä hysterisoidaan!

Yhteistyössä