Mitäs mieltä tästä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Meidän taloyhtiössä asuu yksi isä, jonka mielestä hänen lapsensa saavat leikkiä, siis pyöräillä, pelata jalkapalloa yms., parkkipaikalla. Meillä pojalta on tuo aina kielletty, mutta eipä ole kovin hyvin kielto mennyt perille, vaikka melkein mitä vaan ollaan yritetty.

Viime kesänä eräs naapurimme peruutti poikamme päälle niin että hän kaatui pyörällään ja loukkasi kätensä. Onneksi ei käynyt pahasti, sillä onneksi naapuri peruutti todella hiljaa ja varovaisesti. Siitä lähtien olen koittanut ajaa asiaa että muidenkaan lapset eivät oleilisi parkkipaikalla. Silloin otettiin tän isän kanssa oikein kunnolla yhteen. Hänen mielestään oli autoilijan vika että meidän poika loukkasi ja että heidän poikansa saa pelata vaikka jääkiekkoa parkkipaikalla jos vaan haluavat.

Tein kyselyä silloin muilta taloyhtiössämme asuvilta lapsiperheiltä ja heistä jokainen oli sitä mieltä että heidän lapsensa eivät todellakaan saa leikkiä parkkipaikalla. Tämän isän lapset ovat siis ainoat jotka siellä saa olla, mutta toisaalta nämä lapset tietty houkuttaa muutkin lapset sinne leikkimään.

Eli 1 lapsi on loukkaantunut parkkipaikalla ja vähintään neljää autoa on kolhittu ja naarmutettu kiitos parkkipaikkaleikkien.

Eilen meidän poika oli ulkona leikkimässä ja mä olin siskoni kanssa sisällä. Kun sitten tuli aika lähteä viemään siskoa bussiasemalle, niin mitä näinkään....tämä isä oli parkkipaikalla maalivahtina ja lapset pelasivat tennispallolla jääkiekkomailojen kanssa. Siinä oli isän omat lapset, meidän poika, sekä naapurin 2 tyttöä pelaamassa. Eli tämä isä oikein yllytti lapset parkkipaikalle.

Jos ei olisi ollut kiire, niin olisin varmaan käynyt tän isän silmille vähintään verbaalisesti. Ja poika oli eilisen päivän kotiarestissa ja täydellisessä pelikiellossa loppuviikon. Mutta olenko minä tiukkapipo vai mitä muut olette asiasta mieltä? Suutuinko turhaan tälle isälle ja saako teidän lapset leikkiä parkkipaikoilla?

Mä olen aina ja joka paikassa kieltännyt omia lapsia leikkimästä parkkipaikalla.Tosiaan kun siinä voi autoillekin käydä huonosti,ei pelkästään lapsille vaikka autoja aina saakin uusia ja peltiä suoristettua.Mutta olen sanonnut että mulla on kyllä niille toisten autojen korjausrahoille muutakin käyttöä.Enkä kyllä kovin hyvällä katsoisi jos joku kaunis päivä huomaisin että omasta autosta olisi lasi rikki tai iso lommo kupeessa lasten leikkien jäljiltä.

Parkkipaikka EI ole leikkipaikka.Meillä se on opetettu jo ihan pienestä pitäen.Entisessä rivarissa asuessamme talon säännöissäkin luki että parkkipaikalla ei saa pelata pallopelejä eikä muutenkaan leikkiä.Ihme isä kun ei maalaisjärkeä halua käyttää.Onhan se kiva jos oma muksu vahingoittaa jonkun autoa niin että lasku tulee perässä tai pahempaa oma muksu jää auton alle.

Siitä eniten nyt suutuinkin, että miten välinpitämätön voi olla toisten lapsia kohtaan. Siis vieköön omat poikansa vaikka moottoritielle leikkimään jos sikseen on, mutta ei varmaan tarvi toisten lapsia ehdoin tahdoin asettaa vaaraan ja oikein opettaa että parkkipaikka on hyvä paikka leikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Taitaa ottaa isukilla koville ku "akat" lenkuttaa :xmas: Pakko pistää vastaan keinoin millä hyvänsä.. Onko ees sen oma auto siellä?

No kun hänen vaimonsa (eli lasten äiti) ei hänkään puutu mitenkään asiaan. Kerrankin seisoi vaan vieressä kun nuorempi poikansa nojasi pyörällään auton kylkeen. Ja heillä on peräti 2 autoa parkkipaikalla.

Ei vaan ymmärrä ei.

No olet kyllä ihan oikeassa et parkkipaikka ei ole leikkipaikka eihän pieniä lapsia edes huomaa helposti autosta vaikka kuinka katsoisi. En kyllä tykkäisi myöskään jos autoni olisi parkkipaikalla et siellä lapset leikkisi koska ne olis hyvin äkkiä naarmuilla. Et ei tulisi mieleenkään laskea lasta leikkimään parkkipaikalle.

Parkkipaikka ei ole leikkipaikka. Sen luulisi olevan itsestään selvää ihan kaikille, mutta ilmeisesti teidän kohdalle on osunut joku idiootti joka on sitä mieltä että Hänen Korkeutensa ja Hänen Korkeutensa Lapset saa tehdä mitä tahtoo, muut väistyköön.
Lähettäisikö isännöitsijä kirjeen joka kotiin jos sille soittaisi ja kysyisi? :whistle:
Sekin voisi auttaa, että menee laskun kera tämän perheen oven taakse ja sanoo että te naarmutitte autoa joten myös maksatte. Oli naarmu sitten aito tai keksitty :whistle: .

Voi kun asuisit meiän taloyhtiössä niin joku olis mun kanssa samaa mieltä |O |O
On todella vaarallista kun lapset leikkii parkkipaikalla, sekä lapsille itselleen että myös mun naarmutetulle autolle! :kieh:

No et todellakaan suuttunut turhasta.Siis kyllähän nyt jokainen aikuinen tajuaa että parkkipaikka ei ole leikkipaikka :o

Sinä ja muut naapurit olette oikeassa kun ette antaisi lasten leikkiä parkkipaikalla, mutta kyllä tuo yksi isä on nyt ihan hakoteillä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Parkkipaikka ei ole leikkipaikka. Sen luulisi olevan itsestään selvää ihan kaikille, mutta ilmeisesti teidän kohdalle on osunut joku idiootti joka on sitä mieltä että Hänen Korkeutensa ja Hänen Korkeutensa Lapset saa tehdä mitä tahtoo, muut väistyköön.
Lähettäisikö isännöitsijä kirjeen joka kotiin jos sille soittaisi ja kysyisi? :whistle:
Sekin voisi auttaa, että menee laskun kera tämän perheen oven taakse ja sanoo että te naarmutitte autoa joten myös maksatte. Oli naarmu sitten aito tai keksitty :whistle: .

Olen ollut yhteyksissä isännöitsijän kanssa asiasta ja hänkin oli tyrmistynyt siitä että joku voi edes ajatella noin. Samoin monet lapsettomatkin naapurit ovat olleet kovasti huolissaan lapsien turvallisuudesta parkkiksella.

Oli aiemmin puhetta että laitetaan jokaiseen kotitalouteen erikseen taloyhtiön säännöt, jossa mainitaan myös parkkipaikasta. Mutta se on sitten vaan jäänyt tekemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
No kun hänen vaimonsa (eli lasten äiti) ei hänkään puutu mitenkään asiaan. Kerrankin seisoi vaan vieressä kun nuorempi poikansa nojasi pyörällään auton kylkeen. Ja heillä on peräti 2 autoa parkkipaikalla.

Ei vaan ymmärrä ei.

Käyppä sinä kerran vähän leikkimässä parkkipaikalla ja "vahingossa" naarmutat tai kolhit heidän autoaan... Jokohan ääni muuttuis kellossa, kun oma auto on rutussa "lasten" leikkien jäljiltä.
:laugh:

Meidän lapsilta on myös ehdottomasti kielletty leikkiminen parkkipaikka alueella ja samoin autokatos alueilla. Kerran poika leikki katoksella ja maalasi täten löytämällänsä mustalla spraylla mun auton sekä mun vanhempien autoa.. No sen jälkeen ei ole mennyt sinne,koska joutui itse maksumieheksi.Otin pojan rahoista autojen putsauskulut.

Eikä :o :headwall:
Sä et ole kyllä yhtään tiukkapipo ja mä oon täysin samoilla linjoilla, eihän parkkipaikka ole missään nimessä leikkipaikka juuri sen turvallisuuden vuoksi, mutta eihän sekään ole kivaa jos autoja naarmutetaan tms. Meillä ainakin on selvtä säännöt ettei lapset saa leikkiä autojen lähettyvillä, vaikka ok-talo onkin niin on vaikeampi vetää rajaa parkkipaikan suhteen, mutta nämä kadun lapset kun tässä puolin ja toisin toisten pihoissa leikkivät niin autojen ympärillä on kielletyt leikkipaikat. Viime kesänäkin kun oma poika ajoi pyörällään ensin mun auton ja sitten isännän auton kylkeen :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
No et todellakaan suuttunut turhasta.Siis kyllähän nyt jokainen aikuinen tajuaa että parkkipaikka ei ole leikkipaikka :o

Sinä ja muut naapurit olette oikeassa kun ette antaisi lasten leikkiä parkkipaikalla, mutta kyllä tuo yksi isä on nyt ihan hakoteillä :/

Sä et ole kyllä yhtään tiukkapipo ja mä oon täysin samoilla linjoilla, eihän parkkipaikka ole missään nimessä leikkipaikka juuri sen turvallisuuden vuoksi, mutta eihän sekään ole kivaa jos autoja naarmutetaan tms. Meillä ainakin on selvtä säännöt ettei lapset saa leikkiä autojen lähettyvillä, vaikka ok-talo onkin niin on vaikeampi vetää rajaa parkkipaikan suhteen, mutta nämä kadun lapset kun tässä puolin ja toisin toisten pihoissa leikkivät niin autojen ympärillä on kielletyt leikkipaikat. Viime kesänäkin kun oma poika ajoi pyörällään ensin mun auton ja sitten isännän auton kylkeen :kieh:

Hei sä et jäänyt sanattomaksi :D . Mutta siis tosi hyvä juttu että näemmä KAIKKI oli mun kanssa samaa mieltä asiasta. Antaa pontta jatkaa tappelua tuon isän kanssa :kieh:

Hei sä et jäänyt sanattomaksi :D . Mutta siis tosi hyvä juttu että näemmä KAIKKI oli mun kanssa samaa mieltä asiasta. Antaa pontta jatkaa tappelua tuon isän kanssa :kieh:

Kääk... nyt jäin sanattomaksi, mistä toi lainasu mulle tohon tuli? Ei mun pitänyt Muhvin tekstiä lainata :o :ashamed:

Mutta siis tosi hyvä juttu että näemmä KAIKKI oli mun kanssa samaa mieltä asiasta. Antaa pontta jatkaa tappelua tuon isän kanssa :kieh:

Ja raskaushormoneista saat vielä lisäpontta, joten naapurin ukko vapiskoon :kieh: .
Mä voisin tulla antamaan taustatukea, menkat alkaa lähipäivinä ja mua v*tuttaa.

Mutta siis tosi hyvä juttu että näemmä KAIKKI oli mun kanssa samaa mieltä asiasta. Antaa pontta jatkaa tappelua tuon isän kanssa :kieh:

Ja raskaushormoneista saat vielä lisäpontta, joten naapurin ukko vapiskoon :kieh: .

Mullakin on ollut pari huonoa päivää... Jos lähdetään oikein porukalla sinne :whistle: ;)

Kääk... nyt jäin sanattomaksi, mistä toi lainasu mulle tohon tuli? Ei mun pitänyt Muhvin tekstiä lainata :o :ashamed:

Ja mä en huomannut siinä mitään ihmeellistä :D :D

Mullakin on ollut pari huonoa päivää... Jos lähdetään oikein porukalla sinne :whistle: ;)

Noi hormonit on kyllä kummia, joskus vähän pelottaviakin. Mäkään en meinannut millään saada eilen kiukkua laantumaan, puhisin pyhää vihaa ja haukuin ensin naapurin miehelleni, sitten mänttäsin pojalle ( :ashamed: ) ja lopulta suutuin vielä ihan tyhjästä miehelle. Tuntu että joka solu mussa räjähtää just ja jos joku olis maininnut jotain poikkipuolista, niin siinäpä olis ollut ohikulkijoille näky: raskaana oleva nainen hyökkää silmittömästi kimppuun :D .

Mutta joo, kolme kertaa hormonihirviöt tai muuten vaan huonon päivän omaava...aika tiukka setti ja varmaan saadaan yks naapurin ukko nujerrettua :D :D

Yhteistyössä