mitäs mietteitä herättää (miehestä)??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
mies ihan oma alotteisesti lupautu toimimaan lasten hoitajana kunkaveri jolla on lapsia tulee kylään +oma poikani. että me äidit saadaan rauhassa jutella(kun ei tiedetty koska sitten seuraavan kerran nähdään). no tuo päivä koetti(mies oli jopa nukkunut melkein 12h yöunet ym). ja sit tuo suurinpiirtein vaan istuskeli nojatuolis illan. sit ku minä tietysti suhtauduin vähän kylmästi hänen lähestymis yrityksiin niin oli kovin hämmentynyt.

sit ku asiasta hänelle sanoin niin sit se hetken touhus lasten kaa,mutta minä silti paljon enemmän,se siitä rauhassa juttelemisesta sitten! ja se siitä miehen lupauksesta!

-mietin tässä vaan että eihän tuon kanssa uskalla yhteistä lasta tehdä jos sama meno jatkuu sittenkin! en halua meinaan sellaista tasa-aarvoista vanhemmuutta jossa mies saa istuskella ku siltä tuntuu ja naisen on vaa pakko jaksaa,ei kiitos! sitä näkee tuttavapiirissä.

mutta arvon ladyt mielipiteitää,asiaan?

No mies vaan lämpimikseen lupasi, muttei hänellä ilmeisesti ollutkaan mitään käsitystä, siitä, mitä se lupaus sisälsi.

Hoitaako se lapsia muuten, siis tarkotan, että jos se ei koskaan ole hoitanut, niin ei se tiedä, mitä siinä pitäs tehdä.

Mars oppimaan.

ok,niin minustakin. mutta lähinnä mietin että ylireagoinko asiasta vai en,kun aloin ajattelee että eihän sitä yhteistä lasta kannata edes suunnitella,kun noin käyttäytyy.

no kyllä pitäisi olla käsitys kun
a.hänen pienin sisarus on melko nuori vielä

b.on "joutunut" olee kahdestaan poikani kanssa joka on 3v.

c.on ollut päiväkodissa muutaman viikon töissä.

että ei voi vedota siihen ettei tiedä millasta lasten kanssa on.

onko muilla vastaavia kokemuksia? toisaalta tuo on kyllä hienosti minun poikani kanssa ollut,touhunnut,mutta silti jäi selanen ikävä maku tosta hommasta. mietin sitä poitsun vauva aikaa et jos se uudestaan ja sit jos tekeekin samanlailla silloin että vaa lupaa mut ei tee,niin eihän siitä tuu mitään =`(

minkäs ikäinen tuo sinun "miehesi" on? Me saimme mieheni kanssa ensimmäisen yhteisen lapsemme (ja muutenkin ensimmäisen), kun minä olin 22v ja mies 26v. Ja kyllä hän on aina osallistunut lasten hoitoon. Välillä vauva-aikoina hoiti yösyöttöjäkin, kun halusi, että minäkin saan joskus nukuttua. Samoin harrastusten suhteen tehdään niin, että kumpikin pääsee omiinsa. Nyt meillä kolme yhteistä lasta, ollaan 30v ja 34v.

Oliskos unohtanut lupauksen? Kai muistutit häntä hyvissä ajoin? Mä aina joskus herään siihen, etten vaan sano ääneen kaikkea tarvittavaa eli hyvä olisi sanoa heti ja tarpeeksi asiallisesti, ettei jää hampaankoloon.

öh, kun miehet ei oikein ymmärrä -enkä kyllä mäkään- miksi lapsia pitäsi jotenkin erityisesti hoitaa. Olisitte lähteny ulos, niin olisitte saanu rauhassa jutella ja se mies olis takuuvarmasti pärjänny niiden lasten kanssa. Se vaan ei tajunnu, että oletit sen tarkoittavan, että hän huolehtii siitä, ettei lapset tule kotona olevien äitiensä luo, vaan kysyy kaiken häneltä.
Teidän äitien olis pitäny kertoa myös lapsille, että nyt te ette ole käytettävissä, vaan asiat hoidetaan isin kanssa.

Suosittelen puhumaan käytöksestä ja käyttäytymisestä ja tulevasta lapsen hankkimisesta miehen kanssa. Hänen mielipiteensä ja vastauksensa kai enempi vaikuttaa asiaan, kuin palstalaisten mielipide? Vai onko sulla itselläs jo mielipide, johon haluat täältä vahvistusta?
Ensinnäkin toit miehesi käytöksen kovin negatiivisesti esiin, mitään hyvää et kertonut.
En mä ainakaan viitsisi rakkaasta miehestäni kertoa tuohon sävyyn, kun jo kirjoituksesta arvaa, että muiden mielipiteet on varmasti haukkuja.

kuules lisamarie kyse ei olekkaan siitä että lapset ei olisi saanut välillä tulla kysyy jotain vaan siitä että meille luvattiin että hän toimii lastenhoitajana eli siis esim jos lapsilla on erimielisyys,hän selvittää sen, jos joku alkaa ajaa pyörää hän laittaa kypärän päähän,jos jollain on sottaset kädet hän(eli siis mies) menee käsipesulle mukaan,auttaa tarvittaessa.jos jollain tulee tarve potalle hän avustaa missä tarvitsee.

jos joku lelu ei toiminut,lapsi ei tiennyt miten sitä käytetään hän menee auttaa.jos joku kiipee luvattomaan paikkaan/ottaa tavaroita mihin ei saa koskea hän kieltää/hakee lapsen pois.jos jollain tulee ajno hän laittaa pulloon juotavaa yms. listaa voisi jatkaa vielä tästäkin.

mutta pointti oli se että hän(mies) ei hoitanut noita,vaikka lupasi, vaan mun piti vähän väliä nousta ku mies vaa istu tyytyväisenä nojatuolissa!

-en usk että olisi unohtanut ku vielä soitti päiväl että koskas se lapsenhoito vuoro alkaa!mutta muistutin kyllä silti.

en mä tiedä mitä ajatella,mutta keskustelu tästä kyllä tullaan käymään,se vaa mietityttä että jos nytkin lupas,ja vielä itse ehdotti eikä silti tehnyt sen mukaisesti,että uskallanko luottaa muuhunkaan mitä sanoo/lupaa.

no nyt on kyse tästä asiasta,ei esim.päivästä ennen tapahtunutta,vaan juuri tuosta tapahtumasta,ja tuo mitä kirjoitin vastaa todellisuutta tuosta tapahtumasta! ja kylläpä kerroin jossakin noista kirjoituksista että on kyllä minun poikani kanssa touhunnut :D. lueppa tarkemmin :D

Alkuperäinen kirjoittaja :
kuules lisamarie kyse ei olekkaan siitä että lapset ei olisi saanut välillä tulla kysyy jotain vaan siitä että meille luvattiin että hän toimii lastenhoitajana eli siis esim jos lapsilla on erimielisyys,hän selvittää sen, jos joku alkaa ajaa pyörää hän laittaa kypärän päähän,jos jollain on sottaset kädet hän(eli siis mies) menee käsipesulle mukaan,auttaa tarvittaessa.jos jollain tulee tarve potalle hän avustaa missä tarvitsee.

jos joku lelu ei toiminut,lapsi ei tiennyt miten sitä käytetään hän menee auttaa.jos joku kiipee luvattomaan paikkaan/ottaa tavaroita mihin ei saa koskea hän kieltää/hakee lapsen pois.jos jollain tulee ajno hän laittaa pulloon juotavaa yms. listaa voisi jatkaa vielä tästäkin.

mutta pointti oli se että hän(mies) ei hoitanut noita,vaikka lupasi, vaan mun piti vähän väliä nousta ku mies vaa istu tyytyväisenä nojatuolissa!

-en usk että olisi unohtanut ku vielä soitti päiväl että koskas se lapsenhoito vuoro alkaa!mutta muistutin kyllä silti.

en mä tiedä mitä ajatella,mutta keskustelu tästä kyllä tullaan käymään,se vaa mietityttä että jos nytkin lupas,ja vielä itse ehdotti eikä silti tehnyt sen mukaisesti,että uskallanko luottaa muuhunkaan mitä sanoo/lupaa.

sä sille miehellesi siinä itse tilanteessa, että voisitko SÄ nyt hoitaa asian, kuten aiemmin sovittiin? Vai ootko juoksujalkaa kiitäny joka paikkaan, niin ettei miehesi ole ehtinyt edes reagoida asiaan? Mä en tajua, mikseivät aikuiset ihmiset kommunikoi keskenään! Ja jo siinä tilanteessa, eikä viikon päästä....huoh.

Miehet vaan osaa ottaa tuon lastenhoitamisen vähän rennommin kuin monet naiset. Lastenhoitamien ei aina tarkoita sitä että niiden kanssa on pakko tekemällä tehdä jotakin, vaan voi vaan olla läsnä ja estää vahingot ja seurailla mitä ne itse keksii.

Lapsi itseasiassa oppii eniten silloin kunsillä on tylsää, sanoi joku viisas aikoinaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Miehet vaan osaa ottaa tuon lastenhoitamisen vähän rennommin kuin monet naiset. Lastenhoitamien ei aina tarkoita sitä että niiden kanssa on pakko tekemällä tehdä jotakin, vaan voi vaan olla läsnä ja estää vahingot ja seurailla mitä ne itse keksii.

Lapsi itseasiassa oppii eniten silloin kunsillä on tylsää, sanoi joku viisas aikoinaan...

Niinpä.
Lisäksi äidillä on kiusallinen tapa vähän väliä puuttua asioihin, jos näkevät isän jotain lapsen kanssa tekevän...Ainakin mulla on, aamulla viimeks väännettiin 2 tuntia aiheesta :ashamed:
Mun mielestä ei ole mitään syytä olla loukkaantunu, vaan olis sekä lapsille sanoa, kun jotain pyytävät, että pyydä isältä, että isälle hihkasta, että "hei, suo tarvittais täällä"

Tuskin te sitä isääkään siihen vieren oplisitte halunnu kattomaan ja kuuntelemaan??Eli selkeästi äidit ulos tilanteesta ja ovi kiinni sekä myös lapsille tieto, että nyt äiti ei ole käytettävissä, jos tuollainen tilanne kotonaon, muuten tulee epäselvyyksiä.

PS. Mä en tajua miks käytetään termiä "isi hoitaa lapsia" Ei mun lapset ainakaan ole missään hoidossa, jos isänsä kanssa ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Niinpä.
Lisäksi äidillä on kiusallinen tapa vähän väliä puuttua asioihin, jos näkevät isän jotain lapsen kanssa tekevän...Ainakin mulla on, aamulla viimeks väännettiin 2 tuntia aiheesta :ashamed:
Mun mielestä ei ole mitään syytä olla loukkaantunu, vaan olis sekä lapsille sanoa, kun jotain pyytävät, että pyydä isältä, että isälle hihkasta, että "hei, suo tarvittais täällä"

Tuskin te sitä isääkään siihen vieren oplisitte halunnu kattomaan ja kuuntelemaan??Eli selkeästi äidit ulos tilanteesta ja ovi kiinni sekä myös lapsille tieto, että nyt äiti ei ole käytettävissä, jos tuollainen tilanne kotonaon, muuten tulee epäselvyyksiä.

PS. Mä en tajua miks käytetään termiä "isi hoitaa lapsia" Ei mun lapset ainakaan ole missään hoidossa, jos isänsä kanssa ovat.

Mun mielestä käytetään kyllä paljon myös sanontaa että äiti hoitaa lapset ja kodin ...
;) Juu ei relevanttia asian kannalta.

Olen samaa mieltä kanssasi tuosta. Yleensähän mies tekee kaiken väärin jos ei tee niinkuin äiti tekee tai niinkuin haluaa tehtävän.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
[

Tässä tapauksessa oli kyseessä isäpuoli, ellen väärin käsittänyt.
Mies, jonka piti hoitaa kaverin lapset ja ap:n poika...
Ei yhteisiä lapsia, kun ap miettii, että uskaltaako sen kanssa yhteistä edes harkita.

kiitos vieras,juurikin niin ei niitä yhteisiä lapsia ole,enkä tiedä tuleeko.
ja piti hoitaa myös ne kaverin lapset että saadaan rauhassa jutella.

mun kirjoitus on näköjään jäänyt tulematta tänne(ärsyttävää)
mutta piti lisamarielle sanoman että : onko se sitten hyvää oppimista lapselle jos kiipee kirjahyllyyn->joka kaatuu päälle. lyö päänsä kun pyörä kaatuu ja sattuu koska mies ei ole laittanut kypärää. sotkee vessan käsipesuaineella ja puoli eteistä käsisuihkun kanssa. sotkee puoli kämppää tahmaisilla käsillä,koska kädet olisi jäänyt pesemättä. lyö toista lasta koska kärhämään ei puututtais ollenkaan. kiipee paikkoihin mitkä on kiellettyjä!ottaa aikuisten tavaroita.pissaa housuun/lattialle kun mies ei saa aikaseks nousta ylös sohvalta. yms yms. näinkö lapsi oppii?/hoidetaan lapsia.

sillä nuo olisi varmasti tapahtunut,ellen minä olisi puuttunut asioihin vähän aikaan tilannetta seurattuani.

kyllä mä oletan että käyttäytymissääntöjen kiinni pitäminen ja hygieniasta huolehtiminen kuuluu siihen hoitamiseen! ja lisäksi se että jos lapsi tarvitsee apua niin autetaan.

ja kyllä se mies myönsi heti että pitäisi olla sanojensa mittainen mies. että ni.

eikä ne lapset hoidu sohvalla/nojatuolilla lojuen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja :
kiitos vieras,juurikin niin ei niitä yhteisiä lapsia ole,enkä tiedä tuleeko.ja piti hoitaa myös ne kaverin lapset että saadaan rauhassa jutella.

mun kirjoitus on näköjään jäänyt tulematta tänne(ärsyttävää)
mutta piti lisamarielle sanoman että : onko se sitten hyvää oppimista lapselle jos kiipee kirjahyllyyn->joka kaatuu päälle. lyö päänsä kun pyörä kaatuu ja sattuu koska mies ei ole laittanut kypärää. sotkee vessan käsipesuaineella ja puoli eteistä käsisuihkun kanssa. sotkee puoli kämppää tahmaisilla käsillä,koska kädet olisi jäänyt pesemättä. lyö toista lasta koska kärhämään ei puututtais ollenkaan. kiipee paikkoihin mitkä on kiellettyjä!ottaa aikuisten tavaroita.pissaa housuun/lattialle kun mies ei saa aikaseks nousta ylös sohvalta. yms yms. näinkö lapsi oppii?/hoidetaan lapsia.

sillä nuo olisi varmasti tapahtunut,ellen minä olisi puuttunut asioihin vähän aikaan tilannetta seurattuani.

kyllä mä oletan että käyttäytymissääntöjen kiinni pitäminen ja hygieniasta huolehtiminen kuuluu siihen hoitamiseen! ja lisäksi se että jos lapsi tarvitsee apua niin autetaan.

ja kyllä se mies myönsi heti että pitäisi olla sanojensa mittainen mies. että ni.

eikä ne lapset hoidu sohvalla/nojatuolilla lojuen. :D

Mun mielestä perheen lapset on perheen lapsia, oli ne sitten biologisesti kumman tahansa vanhemman.
Mutta jos lapset tekee tommosia, jos joku ei kokoajan kävele niitten perässä ihmettelen kyllä. Ei meillä ole ikinä lapsia tarvinnu kokoaikaa vahtia.
Jos ne tarvii pyöräilykypärän, ne tulee sen kypärän kanssa viereen, kirjahyllylle ei kiivetä, oli sitä joku vahtimassa tai ei. Potalle ei ole laitettu, ite pyysivät tarvittaessa jne..
Eli en kyllä kävele kotona lasten peräsä, vaan saatan hyvinkin maata sovalla. Kotona ei tarvi hoitaa lapsia.

Yhteistyössä