Mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Eikö vuokranantajan kuulu tutkituttaa asunto jos asukas epäilee että asunto ei ole asumiskelpoinen, vai voiko vuokranantaja vaan pistää vuokralaisen pellolle ja ottaa uudet asukkaat asuntoon?
Mitkä on vuokralaisen oikeudet.

Epäiletkö hometta vai mitä?

Kaveri epäili hometta. Vuokranantaja kieltäytyi tutkimasta (kaupunki!). No kaveri järjesti ite tutkimuksen, jonka kaupunki maksoi, josko jotain löytyy. No löytyihän sieltä, mutta melko vähäisesti. Löytyi kuitenkin. Kaupunkin sen sitten maksoi ja järjesti kaverille uuden asunnon. Edellinen asunto pistettiin uudestaan vuokralle ilman mitään korjauksia... Että näin.

Mä tiedän tapauksen, jossa kolme vuotta yksityinen henkilö vuokrasi omakotitaloa joka oli todella pahasti homeessa! Aina kun asukkaat teetti mittauksia tms. ja lähti pois, oli kohta uudet asukkaat talossa. Vasta, kun ystäväni sattui asumaan siihen, ja mä kävin kylässä toteamassa että hometta on takuulla (oon hyvä homekoira ) , niin asia eteni taas kerran kunnan terveysviranomaisille. Kävi ilmi, että katto oli vuotanut pahasti, ja korjaus oli tehty niin, että uus katto vaan päälle ja sisäpuolelle maalia pintaan! Ei mitään kuivatteluja tai uusia materiaaleja mihinkään!! Nyt talo joko on kunnostettava, tai purettava pois, eikä uusia asukkaita saa ottaa. Ihme, että vasta nyt tuo ukaasi tuli!

Muoks vielä, että ilmeisesti kun kyse yksityisestä omistajasta ei kuntakaan pysty heti puuttumaan tosissaan.. Vai mikä sitten mahdollistaa tämmöisen puljaamisen vuositolkulla??

Yhteistyössä