Mitäs ootte mieltä, onko ihan typerä idea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nekkis

Aktiivinen jäsen
08.10.2007
1 712
1
36
Eli eräs kaverini on raskaana, ja ajattelin, että voisin "yllättää" hänet kokoamalla ns. vauva-pakkauksen, johon laittaisin kaikkea mukavaa tulevaa vauvaa varten ja tietysti jotain äidillekin. Veisin sen sitten lahjaksi. Mitään vauvakutsuja kun ei oikein rohkene kenellekään pitää, ainakaan tässä tapauksessa, kun ei ole varmaa haluaako tuleva äiti sellaisia (niidenhän periaatteessa pitäisi olla yllätys).

Eli mitä mieltä olette tuosta "vauva-pakkauksesta"? Voiko sellaisen kokea jopa ahdistavaksi tai jopa loukkaantua siitä (vrt. tuputtaminen).
Kaikenlaiset näkökulmat toivottavia! Haluaisin vain ilahduttaa tätä odottajaa jollain tavalla, siis totta kai olen läsnä hänen elämässään noin muutenkin, mutta jotain konkreettistakin.

Mä ainakin ilahtuisin tollasesta pakkauksesta, jos se olis hyvällä maulla tehty. Tosin tykkäisin niistä amerikantyylisistä vauvakutsuistakin.
En siis kokis tuputtamisena.

Se on tosiaan vielä suunnitteluvaiheessa, kun joskus ihmiset ottavat asiat vastaan ihan eri reaktioin kuin itse tarkoittaa (esim. tässä tapauksessa haluan ilahduttaa - joku voi siitä loukkaantua)

Heittäkääs ideoita millaisia juttuja pakkaukseen voisi laittaa, muutama idea on jo valmiina!

Alkuperäinen kirjoittaja finttu:
Mä ainakin ilahtuisin tollasesta pakkauksesta, jos se olis hyvällä maulla tehty. Tosin tykkäisin niistä amerikantyylisistä vauvakutsuistakin.
En siis kokis tuputtamisena.

Toki hyvällä maulla, eikä muutenkaan mitään turhaa krääsää mukaan, vaan asiallisia, taatusti tarpeellisia juttuja ja mahdollisesti kerään jotain runoja ja ajatelmia vanhemmuudesta ja lapsista mukaan.

Mä sain itse lahjaksi sellaisen 'aloituspaketin' ja tykkäsin!
Oli vähän kaikkea tarpeellista sorttia ja hiukan tarpeetontakin.

Niin ja siellä oli mm. pikku paketti vaippoja, tuttipullo (tämä ehdottomasti varooksi... ) ja taisi olla tuttikin, pyllypyyhkeitä ja ihan tavallinen froteepyyhe, suklaata :p , sukat vauvalle. Nämä nyt ainakin muistan. ja liivinsuojia oli!

Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Mä sain itse lahjaksi sellaisen 'aloituspaketin' ja tykkäsin!
Oli vähän kaikkea tarpeellista sorttia ja hiukan tarpeetontakin.

Joo toki vähän jotain tarpeetonta "hömppääkin" vois mukaan laittaa, että olis semmosta huumoriakin matkassa. Mutta tosiaan en aatellu mitään ihan turhaa krääsäkasaa kaverille viedä. Mitä kaikkea sulla oli paketissa?

Mitä kaikkea äitiyspakkauksesta tulee mukaan, nimittäin ettei ihan samoja juttuja olis?
Ei kai ollu tuttipulloa tai noita öljyjä? Vauvan harja sieltä ainakin tuli, kynsisakset, lämpömittari... Öö...
(Joo ja en enää muista, kun poju jo niin iso. :ashamed: :D )

Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:
Mitä kaikkea äitiyspakkauksesta tulee mukaan, nimittäin ettei ihan samoja juttuja olis?
Ei kai ollu tuttipulloa tai noita öljyjä? Vauvan harja sieltä ainakin tuli, kynsisakset, lämpömittari... Öö...
(Joo ja en enää muista, kun poju jo niin iso. :ashamed: :D )

Miulla ainakin oli se sellanen pieni tuttipullo, mutta jos siihen sun tekemään pakkaukseen laittas sellasen paremman pullon.. Öljystä en kyllä muista oliko...

Semmonen ihana pehmoinen soittorasia (vai mikä se on ) , semmonen joku eläin mistä voi vetää hännästä, kun laittaa vaavia nukkumaan.

Vaunuihin joku heijastin (niitä on kans kaikkia kivoja pehmoeläimiä)

Yhteistyössä