Mitäs päivän ohjelmassa tänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Meil aamupala syöty, nyt Karjalanpaisti uunissa ja mansikkakiisseli jähtymässä.
Kohta lähetään ulos, lumitöitä.
Päivällä ruuan jälkeen lähemme varmaan pulkkamäkeen ja jos sää hyvä niin ehkä vielä illalla käymme hiihtämässä.
Ja illalla teen uuniin pitsaa.
Koululaisten hiihtoloma alkamassa, mutta meillä mies ens viikon töissä, minä ja kuopus kotona, koululaiset läks eilen mummulaan ja serkkujen luo hiihtämään, tulevat loppuviikosta kotiin.

Uimassa pitäis käydä, mutta yskittää sen verran että en oo varma kannattaako lähteä.

Liikunnan ihmemaahan mennään ainakin.

Pari koneellista pyykkiä jos pesisi...ja ruuaksi teen varmaan pippurista tonnikalapastaa tai jotain papu-sipuli-paprika-munakoiso-jauhelihajutskaa.

Jaa-a. Tyttö tossa kovasti haluais alkaa leipomaan. Katsotaan nyt mitä me keksitään. Mies tulee huomenna aamupäivästä kotiin, joten ihan hyvin vois sen yllättää jollain pienellä herkulla.

Pakollista ulkoilua ainakin tiedossa, kunhan saadaan lounas syötyä.

Eilen siivosin ihan joka kolon koko kämpästä, tänään ei huvittais tehdä mitään kummia kun on niiiiiin siistiä. Nauttia vain.

Vaatekaapin siivoamista, leipomista, ruuanlaittoa, ystävän nimipäivät, joihin menemme viikon myöhässä muitten ystävien kanssa (vähän niinkuin Hello Kitty ja ystävät, juu-juu), loikoilua, lekottelua, kirjojen lukemista. Lapset ovat niin puolikuntoisia, etten vielä viitsi viedä ulos.

Sitten pitäisi keskustella teinien kanssa että siivoaisivat ulkoeteisen. Saa nähdä mikä kieli parhaiten puree. Veikkaan eurokieltä.

pitäisi siivota makkarin lattialta kauhea kasa vaatteita, pestä pyykkiä, sitten iltapäivällä tulee vieraita ja illemmalla pitäis varmaan käydä kaupassa ostamassa jotain ruokaa...tortilloja teksi mieli

me on laiskoteltu, kateltu leffoja koko porukka sohvalla ja syöty eiliseltä jääneitä namusia, kohta lähdetään hakeen vähän mäkkiruokaa ja sit varmaan vähän lisää löhöilyä sohvalla :) ollaan koko poppoo flunssassa, joten ei siksi ulkoilla vaikka ihana ilma onkin. lapsilla alkaa loma miehen kanssa, itse menen huomenna töihin (jos siis kunto sallii)

Mä olen vain laiskotellut aamupäivän. Kuopus on imuroinut, pessyt lattioita ja siivoillut. Sukusunnuntai ja kokoonnutaan kahden maissa systerille. Kuopuksen kaveri tulee meille päiväksi pariksi. Ei mitään suuria suunnitelmia tälle päivälle.

Ei ihmeitä, syötiin eilistä sapuskaa ja katsotaan Emmerdalea pari jaksoa.
Pyykkikone pitäisi täyttää ja laittaa päälle.
Illalla sitten jotain sapuskaa.
Luen kirjaa.

Aamulla kävimme koko perheen voimin ulkoilemassa pulkkamäessä ja luistinradalla. Äsken söimme lounaan, nyt pieni lepotauko. Iltapäivästä vielä ainakin hiihtämään pikku lenkki pojan kanssa. Muuten vapaata chillailua. Illalla Idols.

Joka päivä samanlainen, ei eroa mitenkään muista päivistä. :)

Niinhän ne tuppaa olemaan.
Tosin hiihtämisen jätin sitten lopulta välistä ja meninkin miehen kanssa käväisemään kaupungissa ; apteekkiin, clas ohlsonille ostamaan ovenkahvat, japanilaiseen hakemaan take awayta yhdelle tyttäristä ja tyttärenpojalle ja kiinalaisesta meille muille päivän pöperöt.

:)

Mummeliisa !
Pakko kysyä, että miksi sinun kaikki aikuisetkin lapset ovat aina teillä, varsinkin ruoka-aikaan? Eivätkö he osaa itse tehdä ruokaa ja hoitaa lapsiaan?

Me viihdymme yhdessä ja syömmekin yhdessä monena päivänä viikossa ihan vain siksi kun se on mukavaa ja kätevää. Mutta ei se kyllä valitettavasti "aina" ole.
Osaavat toki kokata itsekin.

Lapset ovat minula hoidossa päivisin, koska emme käytä lainkaan kunnallisia päivähoitopalveluja. Eli silloin kun vanhempansa ovat töissä tai koulussa, joko minä tai joku sisaruksistaan hoitaa mukuloita. Ei siis kyse osaamattomuudesta vaan halusta hoitaa asiat parhaalla mahdollisella tavalla.

• Tykkää
Reactions: Anatolia ja moekoe
Voi herran tähen, mie oon kehno luistelemaan, kymmenen vuoden tauon jälkeen. Ehkä 5-vuotias poikanikin osaa jo paremmi :D

Tänään ollaan tavattu lapsen serkkuja äitinsä kanssa. Leikitty naapurin lasten kanssa. Luisteltu. Tietty myös ruuanlaitot ym kotihommat. Puheterapiaharjoituksiakin ollaan tehty.

Me viihdymme yhdessä ja syömmekin yhdessä monena päivänä viikossa ihan vain siksi kun se on mukavaa ja kätevää. Mutta ei se kyllä valitettavasti "aina" ole.
Osaavat toki kokata itsekin.

Lapset ovat minula hoidossa päivisin, koska emme käytä lainkaan kunnallisia päivähoitopalveluja. Eli silloin kun vanhempansa ovat töissä tai koulussa, joko minä tai joku sisaruksistaan hoitaa mukuloita. Ei siis kyse osaamattomuudesta vaan halusta hoitaa asiat parhaalla mahdollisella tavalla.

Kuulostaa ihanalta!

Mitäs teillä muilla tänään?
Minulla aamupäivä kotitöitä ja seinämaalauksen suunnittelua sekä jo kertaalleen maalaamni lipsaton toinen maalauskerta.
Iltapäivällä pienten kanssa uimaan ja illalla pojan futistreenit.

Niiden jälkeen sitten ukon kanssa kahdestaan kaupunkiin syömään ja teatteriin.
Tuo käydään katsomassa:
http://teatteri.vaasa.fi/tmp_teatteri_catalog_1.asp?sua=1&lang=1&s=152

Myö käytiin kaupoilla ja miehet vei tavaraa ekotorille.
Syötiin valmista sapuskaa miehen kanssa ja siivoiltiin makkaria ja pyyhin olkkarin hyllyjen
pintoja ja koriste-esineitä.

Vähän myöhemmin pari ufoshottia ja vadelmaviiniä :p
Ehkäpä kuunnellaan miehen kanssa musiikkia.
Ja siwasta pitäisi hakea paketti.

Tämän päivän ohjelmassa puuhommia mökillä (tehty), huomiseen työpäivään valmistautumista, ruoanlaittoa, vaimon kanssa kasvihuoneen siivoilua, koiran lenkitystä, pankissa käynti klo 16 ja sitten pitäisi vielä muistaa viedä vanha sohva jäteasemalle...
Hmm... eiköhän ne siinä koko lailla.

Yhteistyössä