Mitäs sanotte tähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Olen reilusti ylipainoinen, bmi noin 35. Tiedostan tämän itsekin ja aina välillä yritän laihduttaa. Nyt olen noin kuukauden ajan tarkkaillut syömisiäni ja laihtunut kolmisen kiloa. Hiljaa hyvää tulee.

Ohimennen tänään kokeilin vanhoja farkkujani ja ne menivät juuri ja juuri päälle. Totesin sitten, että noh, olenhan parikymmentä kiloa painavampi kuin ostaessani nuo farkut (vaikka tarkemmin ajateltuna en taidakaan olla kuin kymmenisen kiloa). Mies päätti kommentoida tuohon, että miten voi ihminen lihoa kaksikymmentä kiloa lyhyessä ajassa puuttumatta asiaan mitenkään. Loukkaannuin hieman ja sanoin, että olenhan nyt puuttunutkin jo asiaan, kun olen aloittanut laihdutuksen. Mies sanoi mm. että ei halua kuullakkaan laihdutusyrityksistäni, koska ne eivät kuitenkaan onnistu. Jatkoi myös, että hänellä olisi oikeus normaalipainoiseen puolisoon ja että seksikään ei kiinnosta, kun olen niin lihava.

Tottahan tuo kaikki on, mutta minusta silti oli aika ikävää sanoa nuo kaikki päin näköä.

Vastasin sitten lataamalla täyslaidallisen miehestä löytyviä vikoja.. Lopputulos riita.

Juu... paska fiilis..

Ikuisuus aihe. Fiksu puoliso ei loukkaa toista koskaan. Nätisti voi kannustaa mm. lenkille jne. Mutta vain narsisti ja idiootti mollaa toista, oli syy kilot tms. Ja suhde ei kestä, jos sen kulmakivi on ulkonäkö.

Näin luin parisuhdeoppaasta.

Kyllä mä tavallaan ymmärrän miestä...en itsekään jaksa kuunnella muutaman ystäväni laihdutuspuheita - samaa tyhjänpäiväistä löpinää viikosta, kuukaudesta, vuodesta toiseen, vailla mitään tuloksia kuitenkaan :snotty:

Enkä tiedä, pitäisinkö itsekään miestäni seksuaalisesti kiihottavana, jos hänestä tulisi todella ylipainoinen :ashamed:

Mutta pitäisin mölyt mahassani.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kyllä mä tavallaan ymmärrän miestä...en itsekään jaksa kuunnella muutaman ystäväni laihdutuspuheita - samaa tyhjänpäiväistä löpinää viikosta, kuukaudesta, vuodesta toiseen, vailla mitään tuloksia kuitenkaan :snotty:

Enkä tiedä, pitäisinkö itsekään miestäni seksuaalisesti kiihottavana, jos hänestä tulisi todella ylipainoinen :ashamed:

Tosi yllättävää.

Alkuperäinen kirjoittaja eikö:
Tosi yllättävää.

Niin, mikä? Sekö, etten jaksa kuunnella tyhjiä puheita?

Toimintaa. A little less talk, a little more do. Sellaisesta minä pidän.

Mutta kuten sanottua: pitäisin mölyt mahassani, en kommentoisi millään lailla.

Muuten peesiä, mutta en pitäisi mölyjä mahassani jos kyse olisi puolisosta. Mulla on tapana reagoida siihen, jos housut ei mahdu enää jalkaan (kuten tänään huomasin farkkujen kohdalla ja järkytyin :ashamed: ) eikä alkaa ostaa isompia kokoja. Sillä tavallahan ne kilot alkaa kertyä. Eikö ole parempi, että mies sanoo tuon asian rehellisesti eikä pohdi sitä selkäsi takana? Rumempaa oli sinulta, että vastineeksi haukuit miehen, vaikka itsekin myönnät että miehesi sanoi ihan aiheesta. Sinun pitää hyväksyä tosiasiat, kun kerta laihdutatkin.

No minähän loukkaantuisin moisesta ihan totaalisesti...

3kg kuukaudessa on ihan mukava tahti, samaa rataa vain jatkat!

Painonvartijat on oiva paikka, mene sinne ja laitat miehen maksamaan viulut, kun kerran noin kommentoi.
Saa sitten osallistua, kun kerran häiritsee!
ja muistathan käydä joka ilta tunnin kävelylenkillä (osta sauvat, ne on oikeasti tehokkaat!) , mies toki katsoo lapsia, kun edelleen häntä ahdistaa kilosi, ja siten halunnee kannustaa laihtumistasi, eikös!?

Mutta tottapuhuen, käy sauvalenkillä, jatka keventämistä, ja hiljaa hyvä tulee!!!

Zemppiä!

Muista palkita itseäsi aina määrätyn kilomäärän pudotuksen jälkeen, älä katso sinne kauas tavoitteeseen, vaan aseta pieniä välitavoitteita.

:flower: Jokainen pudotettu kilo on hieno saavutus!

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Muuten peesiä, mutta en pitäisi mölyjä mahassani jos kyse olisi puolisosta. Mulla on tapana reagoida siihen, kun housut ei mahdu enää jalkaan (kuten tänään huomasin farkkujen kohdalla ja järkytyin :ashamed: ) eikä alkaa ostaa isompia kokoja. Sillä tavallahan ne kilot alkaa kertyä. Eikö ole parempi, että mies sanoo tuon asian rehellisesti eikä pohdi sitä selkäsi takana? Rumempaa oli sinulta, että vastineeksi haukuit miehen, vaikka itsekin myönnät että miehesi sanoi ihan aiheesta. Sinun pitää hyväksyä tosiasiat, kun kerta laihdutatkin.

On aika eri asia huomauttaa puolisolle, että tämä on alkanut lihoa, kuin aukoa päätään että ihan turha puhua mistään laihdutuksista kun ei ne kuitenkaan sulla onnistu... se asialinja meni mun mielestä jo siinä.

mä luulen että mun mies ajattelee noin, muttei sitä onneksi sano ääneen. Tiedän kyllä, että seksikin kiinnostaisi enemmän jos näyttäisin vähän toiselle. Mulla kans painoa reilusti liikaa, ja hissun kissun kun se paino nousee niin siihen ei ikään kuin herää. Painonpudotus edessäpäin mullakin, kunhan imetys on joskus takanapäin....

Sun miehellä tais olla tosi paha päivä kun tuommosta laukoi. Toivottavasti jatkossa tajuaa pitää moiset ajatuksen päänsä sisällä ja auttaa ennemminkin kannustamalla sua, urakka on iso. Toisaalta tuosta kommentista vois ottaa kunnon räyhäenergian ja näyttää ukolle? ;)

Minäkin ymmärrän! Ja tajuan, että olen ruma. Mutta silti.. en minäkään vetoa mieheni ulkonäköön tai vaikka älyn puutteeseen (olen häntä koulutetumpi) vaan olen hyväksynyt hänet sellaisena kuin on.
Ennusti, että sairastun diabetekseen ja invalidisoidun. Siinäkin oli huolissaan - ei minusta vaan - siitä, että joutuu hoitamaan minua. Ja sanoi niinkin, että parempi erota, jos en ala huolehtimaan itsestäni. Vastasin tuohon, että jos halvaannut moottoripyöräonnettomuudessa, otan eron.

Alkuperäinen kirjoittaja mg:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Muuten peesiä, mutta en pitäisi mölyjä mahassani jos kyse olisi puolisosta. Mulla on tapana reagoida siihen, kun housut ei mahdu enää jalkaan (kuten tänään huomasin farkkujen kohdalla ja järkytyin :ashamed: ) eikä alkaa ostaa isompia kokoja. Sillä tavallahan ne kilot alkaa kertyä. Eikö ole parempi, että mies sanoo tuon asian rehellisesti eikä pohdi sitä selkäsi takana? Rumempaa oli sinulta, että vastineeksi haukuit miehen, vaikka itsekin myönnät että miehesi sanoi ihan aiheesta. Sinun pitää hyväksyä tosiasiat, kun kerta laihdutatkin.

On aika eri asia huomauttaa puolisolle, että tämä on alkanut lihoa, kuin aukoa päätään että ihan turha puhua mistään laihdutuksista kun ei ne kuitenkaan sulla onnistu... se asialinja meni mun mielestä jo siinä.

Aphan totesi että on jo aina välillä yrittänyt laihduttaa, eli ei ole sitä vasta nyt aloittanut.. eli mies on jo huomannut, ettei laihdutus ole onnistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Ja taas... :headwall: hauhau!

Kuules. Ihan samalla tavalla mä (ja varmasti jokainen muukin tässä ketjussa) ois kommentoinut, VAIKKA alkuperäisessä tilanteessa ois heitetty sukupuolet ihan toisten päin. Tässä ei ollut pointtina se, että MIES sanoi jotakin, vaan se, että parisuhteessa olevat ihmiset loukkaavat toista ilkeillä sanoilla. Missä on apn tapauksessa kunnioitus ja toisen arvostaminen ihmisenä?

Ei kannattais varmaan olla tällaisella naisvaltaisella palstalla, jos ottaa noin luonnon päälle nämä keskustelut täällä. Ja tää kommentti ihan yleisesti aika monellekin miehelle täällä, ei pelkästään sulle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ikuisuus aihe. Fiksu puoliso ei loukkaa toista koskaan. Nätisti voi kannustaa mm. lenkille jne. Mutta vain narsisti ja idiootti mollaa toista, oli syy kilot tms. Ja suhde ei kestä, jos sen kulmakivi on ulkonäkö.

Näin luin parisuhdeoppaasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minäkin ymmärrän! Ja tajuan, että olen ruma. Mutta silti.. en minäkään vetoa mieheni ulkonäköön tai vaikka älyn puutteeseen (olen häntä koulutetumpi) vaan olen hyväksynyt hänet sellaisena kuin on.
Ennusti, että sairastun diabetekseen ja invalidisoidun. Siinäkin oli huolissaan - ei minusta vaan - siitä, että joutuu hoitamaan minua. Ja sanoi niinkin, että parempi erota, jos en ala huolehtimaan itsestäni. Vastasin tuohon, että jos halvaannut moottoripyöräonnettomuudessa, otan eron.

Moottoripyöräonnettomuus on täysin eri asia, kuin itse aiheutetut sairastumiset.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis hyvä että olet olet aloittanut laihdutuksen ja tsemppiä siihen! Mutta eihän se nyt ole ollenkaan sama asia jos toinen halvaantuu onnettomuudessa verrattuna siihen että itse olet syöpötellyt itsesi sairaaksi ja invalidiksi. Vai menikö multa nyt jotain ohi?

Mies on kyllä varmaan jonkin aikaa pitänytkin mölyjä mahassaan, veikkaisin...ja kun tuli tällänen tilanne, ei pystyny olla möläyttämättä. Ja tottahan se on että ei monista ylipainonen ihminen ole kovin viehättävä, varsinkin, jos ennen ei ollut ylipainonen ja sellaseen naiseen on alunperin ihastunut.

Ite kanssa tunnen ylipainosia ja aina nää samat löpinät vaila tuloskia ja nurinat siitä "ku oon tällänen läski". Jokainen pystyy laihduttamaan ku vaan viitsii. Mun mies sanoi mulle myös, kun valittelin raskauskiloja, että enthän sä tee asialle mitään,että lopeta valitus sitten. Oikeessa oli kyllä.

Tietenkin on eri asia, missä kondiksessa ukko ite on, onko sillä "oikeus normaalipainoiseen puolisoon"

Yhteistyössä