Mitäs tämä nyt on? Hjelppiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Vajaa 6v. tytöllä on ollut sunnuntaista asti kuumetta ja yskää sekä nuhaa. Eka päivän kuume oli korkeimmillaan 40.6 ja hän vain makasi sängyssä ja nukkui koko päivän. Seuraavina päivinä kuume on vaihdellut 38-39 välillä. On jaksanut leikkiä kun kuume on alempi.

Crp oli ma:na 51 ja ti:na 53. Tänään aamulla tyttö aivasti kunnolla ja nenä alkoi vuotaa verta. Sitä verta oli lentänyt seinille ja n.1.5 metrin päähän kaapin seinään. (Hällä siis on tuota nenäverenvuotoa herkästi aina flunssien yhteydessä tai muuten jos kolhii nenää.)

Mutta se mikä ihmetyttää, niin tytöllä oli kaulassa IHOTTUMAA, peiniläikkäistä, pilkullista. Sitä oli myös rintakehästä mahaan asti! Mitä se on?

Voiko tyttö olla Pronaxenilla allerginen, vai onko tää jotain muuta? Pronaxenia saanut siis 2 edellistä yötä yhdessä pamol F:n kanssa.

PItäiskö lääkäriin soittaa?

Käytiin lääkärissä tai hoitaja katsoi sitä ihottumaa ja meinas, että voisi johtua siitä virustaudista mikä tytöllä on parhaillaan tai sit siitä pronaxenista (vaikkakin harvinaista). Antoi zyrteciä ja pitää seurailla tilannetta.

Ei hyvänen aika miten sitä muisti voi pettää. Tytöllähän loppui Amorion-antibioottikuuri korvatulehdukseen sunnuntaina ja siitä 3 vrk tuli tämä ihottuma! Voisko se tulla viiveellä ja olla näin allerginen amoksilliinille??

Hoitaja kysyikin, että onko saanut jotain lääkettä lähiakoina. Mulla oli vain mielessä tuo pronaxen, mitä siis sai "uutena" lääkkeenä. En hoksannut sanoa tuosta amorionista mitään.

Tarviiko mun nyt enää mennä näyttää tyttöä tk:hon, meneekö itsestään ohi toi ihottuma?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei hyvänen aika miten sitä muisti voi pettää. Tytöllähän loppui Amorion-antibioottikuuri korvatulehdukseen sunnuntaina ja siitä 3 vrk tuli tämä ihottuma! Voisko se tulla viiveellä ja olla näin allerginen amoksilliinille??

Hoitaja kysyikin, että onko saanut jotain lääkettä lähiakoina. Mulla oli vain mielessä tuo pronaxen, mitä siis sai "uutena" lääkkeenä. En hoksannut sanoa tuosta amorionista mitään.

Tarviiko mun nyt enää mennä näyttää tyttöä tk:hon, meneekö itsestään ohi toi ihottuma?

Meil kans tytöllä ollu koko viikon kuume n. 39 asteessa ja tänää käytiin lääkärillä, kauhee yskä ollu kolmisen viikkoa ja oksentanu kerran, verta vuotaa nenästä nyt melkein päivittäin (kans taipumusta siihen). Maanu kanssa sohvalla koko viikon eikä oo jaksanu tehä mitää. pikaverinäyte otettiin ja crp oli 38, ensin lääkäri epäili keuhkokuumetta mut koska crp oli noin alhanen ni sulki pois ainaki toistaseks keuhkokuume epäilyn, korvatulehdus tosin löyty. Saatii kans Amorion penisilliini kuuri ja käytetää pronaxenia sen kanssa...ei oo tytöllä ollu penisilliiniä ku vauvana viimeks, nyt toivonki ettei tuu mitää allergista reaktiota. Jos ei kuume mee maanantaiks ohi ni kuulemma keuhkokuvaukseen täytys viedä :(

Niin tai siis eihän se Amorion ole Penisilliiniä vaan penisilliinin puolisynteettinen johdannainen..mut anyway...silti aika vieras lääke meiän perheessä, en ainakaa muista et ois lapset saanu aiemmin ja oon lukenu just tästä lääkkeestä et monet on saanu ihottuma reaktioita tai ripulointia..no saas nähä miten käy

Alkuperäinen kirjoittaja äippä -80:
Niin tai siis eihän se Amorion ole Penisilliiniä vaan penisilliinin puolisynteettinen johdannainen..mut anyway...silti aika vieras lääke meiän perheessä, en ainakaa muista et ois lapset saanu aiemmin ja oon lukenu just tästä lääkkeestä et monet on saanu ihottuma reaktioita tai ripulointia..no saas nähä miten käy

meillä on muksut saanu monen monta kertaa tota amorionia ja ei ole koskaan tullu mitään vatsa- tai ihovaivoja.. kaikki tietysti yksilöllistä. Meillä ihottumaa tuli kefexinistä joskus vuosia sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei sen takia tarvitse uudestaan mennä, jos lapsi ihottuman kestää ilman lisälääkkeitä. Merkitse itsellesi kela-korttiin tai neuvolakorttiin tuo reaktio. Oliko pitkä vai lyhyt kuuri?

Viikon kestävä kuuri oli. Ja käytin lääkärissä vielä tänään kun ihottuma vain paheni ja korvat oli tulipunaiset aamulla. Siitä kuuristahan se johtui ja pitäis parissa päivässä mennä ohi. Saatiin antihistamiinia kotiin muutama tabletti.
Crp otettiin myös uudestaan, mutta ei lääkäri soittanut siitä tulosta. Pitää huomenna kysästä mitä se näytti.

Yhteistyössä