mitäs tekis kun lapset ovat

rajamäen manta

Uusi jäsen
02.01.2007
24
0
1
jatkuvasti mummolassa.
nyt ne ovat olleet siellä jo kohta viikon verran joka yö ja kotona käyvät vaan vaihtamassa puhtaat vaatteet päälleen. olenko ilkeä äiti jos kiellän lapsia menemästä mummolaan jatkuvasti?
Vaikka tiedän et mielellään mummo pitää lapsia heillä mut on jotenkin kuitenkin hieman turhautunut olo kun aina minä olen se paha kun menen hakemaan lapset edes välillä kotiin vaikka ne eivät haluisikaan tulla,
:/

Alkuperäinen kirjoittaja rajamäen manta:
jatkuvasti mummolassa.
nyt ne ovat olleet siellä jo kohta viikon verran joka yö ja kotona käyvät vaan vaihtamassa puhtaat vaatteet päälleen. olenko ilkeä äiti jos kiellän lapsia menemästä mummolaan jatkuvasti?
Vaikka tiedän et mielellään mummo pitää lapsia heillä mut on jotenkin kuitenkin hieman turhautunut olo kun aina minä olen se paha kun menen hakemaan lapset edes välillä kotiin vaikka ne eivät haluisikaan tulla,
:/

No lapsillasi on selvästikin siellä paremmat oltavat niin anna olla vain.

vaikee tilanne,mitä mummo tykkää?

onhan se kivaa ja kesällä olla lomalla mummolassa. onko sillä paremmat leikkimahdollisuudet oma piha tms jos ne haluu ulkoilla siellä kivemmassa ympäristössä

minkä ikäisiä?

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
vaikee tilanne,mitä mummo tykkää?

onhan se kivaa ja kesällä olla lomalla mummolassa. onko sillä paremmat leikkimahdollisuudet oma piha tms jos ne haluu ulkoilla siellä kivemmassa ympäristössä

minkä ikäisiä?

no tytöt jotka siellä on enimmäkseen on 5 v ja 2,5v mummolassa on iso oma piha mutta niin se on kotonakin. epäilen et pääsyy siihen et miks lapset siellä viihtyy niin paljon on se ettei siellä ole samanlaisia rajoja kuin kotona ja siellä saa paljon enemmän kaikkee hyvää (karkkia ja mehua ja keksejä) kun taas kotona ne ovat vain harvinaista herkkua.
Mummo taas haluaa et lapset voivat ja saisivat olla paljon heillä, mutta sitten kun ne tulee kotiin alkaa taas kaiken "pahan" nyhtäminen pois ja käytöstapojen opetteleminen. meillä kun on mieheni kanssa aika niin sanotusti kova kuri käytöstapojen osaamisen suhteen sillä liikumme paljon ja haluamme että lapset osaavat käyttäytyä erilaisissa tilanteissa eikä niin kuten mummolassa et kaiken saa läpi pienellä väninällä.

Tuo on kammottava tilanne lapsillesi. Kun itse olin pieni, olin todella paljon mummolassa, sen aikuisen äitiyslomakäytännön ja monen muunkin asian takia. Kotona alkoi heti auton oven sulkeuduttua kamala ristiinkuulustelu, tenttaaminen, komentaminen, kasvattaminen, rankaisutoimet ja ruotuunpalauttaminen mummolan villikkopäivien jälkeen. Tämä aiheutti sen, että muistan piiloutuneeni mummolassa mitä mielikuvituksellisempiin paikkoihin, etten vaan joutuisi kotiin.

En osaa oikein neuvoa muuta. Itselläni vastaavaa ongelmaa ei omien lapsien kanssa ole ollut, sillä kun lapseni olivat pieniä äitini ja isäni elämä oli niin epävakaata, ettei tullut mieleenkään antaa sinne lapsia, ja ystävien ja siskojen kanssa käyttäytymissäännöt ovat yhteneväiset.

Piika-äiti

Yhteistyössä