mitäs tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vantaalainen äiti;23652945:
Miten tilanne voi olla tuollainen, että et voi auttaa omaa lastasi? Jos olet taloudellisesti noin huonossa jamassa, niin vastuullisena äitinä varmasti yrität löytää keinoja, joissa lapset menevät miehen edelle.

Haluatko oikeasti olla miehen kanssa, joka suhtautuu sinun lapseesi kuin kyseessä olisi kuka tahansa vieras lapsi? Kuinka pitkään ajattelit elää miehesi kukkarolla (jos et kerran saa työmarkkinatukea miehesi tulojen vuoksi etkä saa töitä)? Ajattelitko olla vielä äiti vanhemmalle lapsellesi vai joko olet siirtynyt uuteen elämään niin, että lapsesi on sinulle lähinnä taakka?

Naiset aina vaativat, kuinka etäisän on kyllä osallistuttava enemmän kuin mitä he osallistuvat. Mutta etä-äidit saavat pestä kätensä koko lapsesta eikä siinä ole kenenkään mielestä mitään outoa. Lapsen mielestä on. Sen edestäsi löydät, minkä taaksesi jätät.

En ajatelut erota tämn syyn takia. Olen joutunut jo pitkään elämään näin ilman tuloja ja ehkä joudun pitkäänkin elämään näin. En voisi sen kummenpaa elintasoa tarjota lapselle vaikka eroaisin. Jos saisin työmarkkinatuen sitten niin eipä siittä apua olisi. Menisi vuokrat yms.

Muuhun puuttumatta, kyllä lasten pitää olla tasavertaisia. Se on koko paketti tai ei ollenkaan. Taistele lapsesi puolesta, ei ole meidän ja sun lapsia, vaan pelkästään meidän.

En ajatelut erota tämn syyn takia. Olen joutunut jo pitkään elämään näin ilman tuloja ja ehkä joudun pitkäänkin elämään näin. En voisi sen kummenpaa elintasoa tarjota lapselle vaikka eroaisin. Jos saisin työmarkkinatuen sitten niin eipä siittä apua olisi. Menisi vuokrat yms.

Oikeasti, nainen. "Jo pitkään elämään ilman tuloja"?! Ja asia on sinusta ok? Mitä olet yrittänyt tehdä tilanteesi parantamiseksi? Ethän voi loppuelämääsi käyttää miestäsi hyväksesi ja elää hänen varoillaan. Ethän.... Tosin tämä on kaksplus ja täällä naiset tekevät niin, joten ehkäpä sinä voit. Omapahan on tiesi.

Alkuperäinen kirjoittaja vantaalainen äiti;23653017:
Oikeasti, nainen. "Jo pitkään elämään ilman tuloja"?! Ja asia on sinusta ok? Mitä olet yrittänyt tehdä tilanteesi parantamiseksi? Ethän voi loppuelämääsi käyttää miestäsi hyväksesi ja elää hänen varoillaan. Ethän.... Tosin tämä on kaksplus ja täällä naiset tekevät niin, joten ehkäpä sinä voit. Omapahan on tiesi.

Pakko hyväksyä taloudellinen tilanne tällaisenaan. Olen hakenut töitä ja yrittänyt opiskella, kumpikaan ei ole onnistunut. Kyllä meinaan elää mieheni tuloilla muutakaan vaihtoehtoa ei ole.

Pakko hyväksyä taloudellinen tilanne tällaisenaan. Olen hakenut töitä ja yrittänyt opiskella, kumpikaan ei ole onnistunut. Kyllä meinaan elää mieheni tuloilla muutakaan vaihtoehtoa ei ole.

Entä työelämävalmennus tai työvoimapoliittinen kurssi? Niistä saat työmarkkinatukea silloinkin, kun muuten olet jo tarveharkinnan piirissä. Lisäksi saat yhdeksän euron kulukorvauksen päivältä ja koska sinulla on kaksi lasta, lapsikorotuksen kahdesta lapsesta. Kannattaa kysellä työkkäristä.

No miksei opiskelu suju, oletko aivan tampio lapanen vai? Minä opiskelen monimuotona aikuispuolella, kontaktit noin 3 viikon välein ja saan työttömyyskorvauksen ja kululisät.

[QUOTE="vieras";23653016]Muuhun puuttumatta, kyllä lasten pitää olla tasavertaisia. Se on koko paketti tai ei ollenkaan. Taistele lapsesi puolesta, ei ole meidän ja sun lapsia, vaan pelkästään meidän.[/QUOTE]

Samaa mieltä kanssasi!
Olisi pitänyt olla jo sillon selviö, kun aloitte laittaa hynttyitä yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vantaalainen äiti;23653057:
Entä työelämävalmennus tai työvoimapoliittinen kurssi? Niistä saat työmarkkinatukea silloinkin, kun muuten olet jo tarveharkinnan piirissä. Lisäksi saat yhdeksän euron kulukorvauksen päivältä ja koska sinulla on kaksi lasta, lapsikorotuksen kahdesta lapsesta. Kannattaa kysellä työkkäristä.

Olen kysellyt tätä mutta paikkoja kuulemma niukasti enkä ole kumpaankaan näistä päässyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vantaalainen äiti;23653057:

Saako sen lapsikorotuksen myös etälapsesta? Kun tuo mopon saava asuu isänsä luona, ei tuon rahattoman äidin luona.

Toisekseen ei tuolle äidille mitkään neuvot kelpaa, jaksaa samaa rutista (provoilla) viikosta toiseen.

[QUOTE="vieras";23653147]Saako sen lapsikorotuksen myös etälapsesta? Kun tuo mopon saava asuu isänsä luona, ei tuon rahattoman äidin luona.

Toisekseen ei tuolle äidille mitkään neuvot kelpaa, jaksaa samaa rutista (provoilla) viikosta toiseen.[/QUOTE]

Nähtävästi saa. Ystävälläni on toinen lapsi etälapsi ja toinen lähilapsi ja hän saa molemmista tuon lapsikorotuksen. Kelalla tietävät, että toinen lapsista ei asu äidin kanssa, mutta nähtävästi lain mukaan katsotaan vain lapsimäärä.

Minun mieheni on ihana isäpuoli lapsilleni. Hän on perusduunari, kuten minäkin, ei meillä elellä leveästi. Varsinkaan nyt kun itse olen hoitovapaalla yhteisen lapsemme ollessa nyt vuoden ikäinen. Mieheni huomaa monia asioita, joita miehet eivät yleensä hoksaa: Hän voi sanoa, että X tarvii näköjään uudet kengät ja XX uuden takin, täytyypä käydä ostamassa. (tarkoittaa minun lapsiani). Hän myös vei oma-aloitteisesti lasteni pyörät huoltoon, osti ja kokosi heille trampoliinin ja huolehtii heistä muutenkin aivan kuten omastaankin. Täytyypäs muistaa antaa hänelle enemmän arvoa ja osoittaa kiitollisuutta, kun aiemmin olen pitänyt tilannettamme itsestäänselvyytenä. Täältä palstalta kun oppii, ettei kaikilla ole yhtä hyvin...

Alkuperäinen kirjoittaja onnekas äiti;23653299:
Minun mieheni on ihana isäpuoli lapsilleni. Hän on perusduunari, kuten minäkin, ei meillä elellä leveästi. Varsinkaan nyt kun itse olen hoitovapaalla yhteisen lapsemme ollessa nyt vuoden ikäinen. Mieheni huomaa monia asioita, joita miehet eivät yleensä hoksaa: Hän voi sanoa, että X tarvii näköjään uudet kengät ja XX uuden takin, täytyypä käydä ostamassa. (tarkoittaa minun lapsiani). Hän myös vei oma-aloitteisesti lasteni pyörät huoltoon, osti ja kokosi heille trampoliinin ja huolehtii heistä muutenkin aivan kuten omastaankin. Täytyypäs muistaa antaa hänelle enemmän arvoa ja osoittaa kiitollisuutta, kun aiemmin olen pitänyt tilannettamme itsestäänselvyytenä. Täältä palstalta kun oppii, ettei kaikilla ole yhtä hyvin...

No meillä muutenkin tiukkaa niin ymmärrän jos pitää oman lapsensa puolia.

Kuinka niin eriarvoiseen? Käytännössähän se on sama kuin kuka tahansa ventovieras?

En ymmärrä tuollaista ajattelua. Minusta puoliso tuo tullessaan ystävänsä ja sukunsa, eikä esimerkiksi hänen siskonsa ole mikään ventovieras tai edes hänen lemmikkinsä. Saati sitten lapsi joka asuu samassa taloudessa.

Tiedän kyllä että vanhan liiton lapsia annetaan huostaan uuden onnen tieltä, mutta minusta se on järkyttävää. Jos tuo sinun asenteesi on järkyttävää enkä hyväksyisi sellaista naista itselleni joka ei kohtelisi lapsiani ominaan.

Tietenkin sanot, ettei sinulle ole rahaa. Mielestäni noin suuri hankinta on lapsen, sinun ja lapsen isän välinen asia, ei uuden puolisosi.

Jos mopo on lapselle todella tärkeä, voit auttaa häntä löytämään töitä, joilla itse ostaa moponsa. Lisäksi – mahdollisuuksien mukaan – sovit lapsen isän kanssa kuinka te annatte oman kontribuutionne mopon hankintaan. Esim, kun lapsi säästänyt itse 1000e, te annatte palkinnoksi kumpainenkin 100e. Tai laitatte lapsen kotona töihin, pesemään ikkunat, autot yms, ja maksatte siitä hänelle jotakin.

Samalla lapsi itsekin tajuaa, että elämän hankintojen eteen on tehtävä työtä ja näin hän oppii paitsi tekemään töitä haaveidensa eteen, myös arvioimaan sitä onko hankinta oikeasti tarpeellinen.

Yhteistyössä