mitäs tekisitte jos ---

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton ja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton ja väsynyt

Vieras
epäilette olevanne raskaana, ja ette itsekään tiedä milloin olis se sattunut... (kun ollut useita kuukausia elämä yhtä stressiä kuten parisuhde, laspsen sairaus ja sen tuomat stressistä jatkuva mielen sekavuus), kuten mulla ukkoni haukkuu. syyttelee kaikesta ja pitää minua mielestään vit.... ihmisenä ja erolla aina uhkailee jos jotain erikoisempaa meille tulee-
nyt vanhin lapsista on sairas hiljattain todettiin epilepsia ja sen kanssa en ole vielä oikein voinut itseäni työstää ja nuorin on jäänyt kaikesta vähiin... lapset 5 ja 3 vuotiaat. itse olen pain 40 v.
En haluaisi enään lapsia kun nämäkin vuodet olleet rankkoja ja parisuhde myös tilanne on vaan pahentunut kun ei ukon kanssa voi edes keskustella lasten asioita mitenkään kun ei muutenkin.... saan hoitaa lasten asioita ihan yksin ja päättää niistä isä ei kun hyviä ohjeita muka antaa mutta ei silti ole mitään mukana, minua haukkuu, huutaa ja syyttelee ym ja lapsiakin kohtelee miten sattuu---huonosti!
Ja itselleni työtkin olis pian alkamassa! ja en ilkee ostaa testiä että oletko raskaana ja miten pitkällä ja miten abortti voiko sen tehdä suoraa jos naisten tautipolille ilmoittaa auttaakaan minua---

No tietysti käyt ostamassa testin ja teet sen. Jos näyttää plussaa, varaat aikaa neuvolaan tai perhesuunnitteluneuvolaan, josta opastavat kyllä eteenpäin. Eihän sitä keskeytystä voida tehdä jos ei tiedetä onko ihminen edes raskaana ja kyllähän ne raskausviikot vaikuttavat myös siihen, miten keskeytys tehdään ja onko kenties jo niin pitkällä, että pitää anoa siihen lupaa.

Kyllähän sulla hyvä nainen tarvitsee ensin faktaa olla että olet raskaana jos abortin haluat. Eli osta testi, tee se ja toimi sen mukaan mikä tulos on. Jos olet raskaana, mieti tarkkaan jo ikäsi puolesta. Lapsia ei ehkä myöhemmin enää tule. Kannatta myös olla avoin miehelle, jos hänen kanssaan haluat vielä olla. Selän takana ei kannata toimia jos yhteisestä tulevaisuudesta tai tilanteen korjailemista haaveilee. Mikäli jos olet raskaana ja aborttiin päädyt niin varaat lääkärille terveyskeskukseen ajan (ja kerrot tilanteesi, aborttiin lähetettä ei kaikki lääkärit saa tehdä) ja sitten saat naistentautien polille ajan raskauden keston selvittelyyn ja sitten päätetään miten ja koska keskeytys tehdään. Kerro myös ettet tiedä yhtään milloin lapsi olisi alkunsa saanut ja voit olla jo pitemmällä. Jos rv on ennemmän kuin 12, keskeytys on vaikeampi saada . Tällöin aborttiin antaa oikeus luvan tai hylkää sen.

Jos nyt sattuisit olemaan raskaana niin sinusta pitää ihan ensiksi ottaa verikokeet ja lääkärin todeta se raskaus.Et voi vaan marssia polille, että nyt kävi näin. Toivon tilanteesi takia, ettet nyt kuitenkaan olisi raskaana. Osta raskaustesti ja katsele tilanne sitten uudestaan tarpeen vaatiessa.

Yhteistyössä