JOS olisin raskaana, mitä tekisitte tilanteessani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Elämä ei mennyt kuten piti tai kuten se menisi elokuvissa. Olen kolmen lapsen yksinhuoltaja, opiskelut ovat vielä kesken ja tällä hetkellä hoidan vielä kuopusta kotona. Erosimme jo pari vuotta sitten. Nyt ns. seurustelen, en tosin tiedä kuinka vakavasti tämä pitäisi ottaa, ehkä molemmat haluamme tällä hetkellä melko kevyttä suhdetta, mies on minua hieman nuorempi ja hänkin opiskelee.

Nyt voi olla tilanne, että olen raskaana. En ole vielä ihan varma, enkä tiedä näkyisikö testeissä. Minun pitäisi syksyllä jatkaa opintojani, laittaa kuopus hoitoon ja ikääkin on jo sen verran että tahtoisin elämältä jo muuta kuin vaipanvaihtoa ja vauva-arkea. Mieskin haluaisi abortin.

Kuinka tekisit tilanteessani? Itse olen ihan sekaisin tästä kaikesta.

Anteeksi jos kysyn, mutta ettekö huolehtineet ehkäisystä/jälkiehkäisystä?

En osaa sanoa mitään, koska en olisi joutunut moiseen tilanteeseen. Vastustan aborttia omalla kohdalla, mutta voisin hyväksyä sen muille perustelluista syistä. Teille esimerkiksi. Toisaalta vauvan voi synnyttää ja antaa adoptoitavaksi, jos ei kykene tekemään aborttia eikä omat voimavarat riitä vauvasta huolehtimiseen.

Eiköhän se ole sinun oma päätös, ei meidän.
"Minun pitäisi syksyllä jatkaa opintojani, laittaa kuopus hoitoon ja ikääkin on jo sen verran että tahtoisin elämältä jo muuta kuin vaipanvaihtoa ja vauva-arkea. Mieskin haluaisi abortin." Kuulostaa kuin olisit valintasi jo tehnyt...

Alkuperäinen kirjoittaja äö:
Anteeksi jos kysyn, mutta ettekö huolehtineet ehkäisystä/jälkiehkäisystä?

En osaa sanoa mitään, koska en olisi joutunut moiseen tilanteeseen. Vastustan aborttia omalla kohdalla, mutta voisin hyväksyä sen muille perustelluista syistä. Teille esimerkiksi. Toisaalta vauvan voi synnyttää ja antaa adoptoitavaksi, jos ei kykene tekemään aborttia eikä omat voimavarat riitä vauvasta huolehtimiseen.

Ehkäisy oli hoidossa pillereillä, mutta sairastin oksennustaudin ns. pahimpaan aikaan eikä jälkiehkäisyä voinut siinä vaiheessa käyttää, näin sanottiin apteekista. Kondomia en voi käyttää lateksiallergian vuoksi joten siksi pillerit - toki molemmat on testattu sukupuolitautien varalta etukäteen.

Mietin tuota adoptioasiaa, mutta minulle taitaisi olla henkisesti liian raskasta kantaa pikkuinen loppuun asti, sitten olisi varmaan helpompi pitää lapsi. Aborttikaan ei tunnu hyvältä, mutta..

Miettisin ensin, että pystynkö kantamaan vastuun neljän lapsen yksinhuoltajana. Tarkoitan nyt jaksamista, en taloudellisia resursseja.

Sitten selvittäisin suhteen tolan eli syvälliset keskustelut tämän uuden miehen kanssa.

Ei ihan tuosta vaan syntyisi vielä päätöstä mihinkään suuntaan...

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Eiköhän se ole sinun oma päätös, ei meidän.
"Minun pitäisi syksyllä jatkaa opintojani, laittaa kuopus hoitoon ja ikääkin on jo sen verran että tahtoisin elämältä jo muuta kuin vaipanvaihtoa ja vauva-arkea. Mieskin haluaisi abortin." Kuulostaa kuin olisit valintasi jo tehnyt...

Niin.. Siltä se melkein tuntuu, mutta pohdin kuitenkin vielä vaihtoehtoja. En edes uskalla tehdä testiä, vaikka pakkohan se on huomenna apteekkiin mennä. Jotenkin niin sekavaa.. luovutin alkuvuodesta munasolujakin, ajattelin että omat on nyt saatu ja on muiden vuoro.

No, todennäköisesti et ole raskaana, jos olet syönyt pillereitä muuten, mutta oksentanut yhden ? pillerin pois. Tuskin edes kiinnittymistä voi tapahtua, jos koko kiekon muuten syö. Jälkiehkäisylle on aikaa muistaakseni 3 vrk, oliko sinulla niin pitkään oksennustauti? Kuulostaa hieman oudolta... Mutta kannattaa toki testata eikä jatkaa mahdollisesti turhaa spekulointia.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
mistä tiedät että olet raskaana jos et ole testannu?

On niin tuttuja tuntemuksia, kuitenkin olen jo kolme kertaa ollut raskaana. Nyt kp 28. Siis oksensin kahden päivän pillerit ja apteekissa sanottiin, että levy on siinä vaiheessa ettei jälkiehkäisystä ole enää mitään hyötyä, kun edellinen yhdyntä neljä päivää ennen sitä. Tai en tiedä, olen varmaan niin sekaisin ettei tästä saa mitään selkoa, en osaa kirjoittaa kuten pitäis.

Itse olen lähes samanlaisessa tilanteessa. Kahden lapsen eronnut äiti, opinnot kesken ja nyt uudessa hyvin tuoreessa suhteessa. Ehkäisy petti ja olen raskaana. Meille uuden miehen kanssa on alusta asti ollut selvää, että ainoa vaihtoehto on pitää lapsi ja alkushokin jälkeen yhdessä onnellisina odotamme lasta. Tämä ratkaisu oli helppo koska meidän välillämme alusta asti on ollut hyvin vahva tunne siitä, että vierelle on nyt löytynyt se oikea. Toki olen varautunut myös siihen vaihtoehtoon, että asiat meneekin pieleen ja jään kolmen lapsen kanssa yksin, mutta siitä huolimatta tällä hetkellä olen luottavaisin mielin ja onnellinen nykytilanteesta.

Kondomeja on myöss lateksittomia :)
Mutta tuossa tilanteessa tekisin lapsen ja antaisin adoptoitavaksi. Ei ole lapsen vika, jos ehkäisy ei ole kunnossa. Ja lapsi saisi varmasti rakastavat vanhemmat adoption kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Perkeleen idiootti!:
Voi jumalauta kun ihmiset ei osaa käyttää ehkäisyä! Sitten tehdään niitä äpäriä muutenkin täyteen maailmaan. Voi jumankauta sentään!

Niin, hyvä että sinä tiedät tämän asian näin hyvin :)

Ja ehkäisy vain ei nyt toiminut, kuten piti. Lateksittomat kumit tulevat aivan liian kalliiksi suhteessa, jossa seksiä harrastetaan useamman kerran päivässä. Pillereiden pitäisi olla varma, kunhan niitä ei tosiaan oksenna tms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olen lähes samanlaisessa tilanteessa. Kahden lapsen eronnut äiti, opinnot kesken ja nyt uudessa hyvin tuoreessa suhteessa. Ehkäisy petti ja olen raskaana. Meille uuden miehen kanssa on alusta asti ollut selvää, että ainoa vaihtoehto on pitää lapsi ja alkushokin jälkeen yhdessä onnellisina odotamme lasta. Tämä ratkaisu oli helppo koska meidän välillämme alusta asti on ollut hyvin vahva tunne siitä, että vierelle on nyt löytynyt se oikea. Toki olen varautunut myös siihen vaihtoehtoon, että asiat meneekin pieleen ja jään kolmen lapsen kanssa yksin, mutta siitä huolimatta tällä hetkellä olen luottavaisin mielin ja onnellinen nykytilanteesta.

Hei! Hieno juttu että teillä meni näin ihanasti - vaikka ei varmastikaan ollut tarkoitus :)

Itsekin mietin aluksi tuota lapsen pitämistä ja onhan kaikki vaihtoehdot käytävä läpi. Mulla kun on ollut jokseenkin helppoa isompien lasten kanssa, eikä sinänsä ole raskasta olla yh, mutta tietysti vauvan saaminen vaikeuttaa juttuja. Oli jotenkin outo ajoituskin, vasta jouduin poistattamaan niin ihanan luotettavan hormonikierukan kun se aiheutti solumuutoksia ja nyt on tulossa kontrolli. Että tavallaan saa pelätä sitäkin vielä tähän päälle.

Yhteistyössä