Mitäs tuon 2-vuotiaan kakkaamisen kans tekis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sinna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sinna"

Vieras
Meillä siis 2v3kk vanha tyttö ja nyt kesän aikana on opeteltu potalle, aiemmin ei vaan yksinkertaisesti suostunut siinä istumaan. No, pissat tulee yleensä silloin kun potalle käsken ja itsekseenkin menee potalle, jos ei ole vaippa vahingossa jäänyt päälle. Yöllä pidetään vielä vaippaa ja lähes aina siellä onkin aamulla pissaa, päikkäreiltä on vaippa ollut kuiva jo hyvän tovin ja nyt päätinkin, että päikkäreillä voitais nukkua ilman vaippaa.

No sitten itse kakka-asiaan; muutamia kertoja on kakannut pottaan ja on ollut tosi innoissaan tuotoksestaan ja ollaan palkittu aina tarralla, mutta nykyään ei vaan jostain syystä kakka sinne pottaan enää tule. Ja se kakka tuleekin sitten niin, että kun ennen päikkäreitä on istunut potalla ja pissa tullut, saattaa sanoa vielä että kakka tulee, mutta istuisi varmaan tunninkin siinä potalla, eikä mitään tule ja sitten kun laitetaan vaippa päälle ja mennään sänkyyn, niin sitten kakkaa vaippaan ja tulee sanomaan että kakka tuli.

Ja ihan sama homma iltaisin. Ja kun tämä muksu on vielä keksinyt, että sillä potalla istumisella saa extra-aikaa valvomiseen, niin saattaa sanoa että kakka tulee vaikkei mitään olis tulossakaan. Kakka tulee n. 80% näissä nukkumaanmeno-tilanteissa, mutta ei siis aina.

Mitä ihmettä sitä tekee, istutanko sitä siinä potalla niin kauan kuin istuu vai pistänkö suoraan nukkumaan pissan jälkeen? Tätäkin olen kyllä kokeillut, mutta sitten tosiaan alkaa vaan huoneessaan touhuilemaan ja juttelee että kakka tulee ja jos pistän potalle niin ei mitään. Ja minusta tuntuu, että joskus ihan oikeasti pidättelee kakkaa, että saisi valvoa pitempään, kun tietää että sen kakkaamisen jälkeen on ihan turha tulla uudestaan sanomaan että kakattaa...

Neuvoja, vinkkejä, mitä vaan kommentteja kokeneemmilta vanhemmilta kaivataan! :)

En osaa auttaa, meillä pojalla sama ongelma. Meillä jännittää niin sitä kakkaamista sinne, että kakka katoaa ja sitten, kun rentoutuu, niin se tulee vaippaan tai lattialle. Mutta pissat tulee aina pottaan. Mä ajattelin vaan odottaa, kun ikää tulee lisää, niin tämäkin huoli on varmasti ohi.

Joo, ehkä se on vaan joku vaihe.. Nuo nukkumaanmenot vaan on aikamoista taistelua välillä tuon ongelman takia. Ja jotenkin kuvittelin, että nyt ois hyvä aika oppia tuo potalle kakkaaminen, kun pari kertaa potalle meni ja teki kakan ihan oma-alotteisesti.

[QUOTE="minä";21969668]Älä taistele, älä patista. Se tapahtuu sitten pikkuhiljaa. On niin pieni vielä, että se on sen takia vaikeaa. Onko esikoinen kyseessä?[/QUOTE]

Joo siis en patista sinne kakkamaan, mutta kun itse sitä sanoo että kakka tulee ja silloin haluuaa itse olla potalla eikä huoli vaippaa, muttei sitä kakkaa sinne pottaan kuitenkaan tule ja sen takia ei muka millään haluis nukkumaan mennä.. Ja jonkin ajan päästä sittenlopulta kakkaa vaippaan, huoh. Sori jos alkuperäinen kirjoitus oli epäselvästi kerrottu... Ja joo, esikoinen :)