Mitäs tyhmää teiltä on kyselty raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moekoe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoista odottaessani aika moni tuli kysymään "oliko se vahinko?".
Piruuttanikin vastasin osalle, että "OLIHAN SE!"
Ikää mulla oli kuitenkin jo 22 vuotta, että en edes mikään teinimutsi ollut. : /

Ja sitten synnytyksen jälkeen alkoi se hirveä painostus imettämisestä ja "riittääkö oma maito"-utelut.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Miksei voi kysyä koska synnytys on? Eiköhän ne kysy laskettua aikaa eikä minuutilleen. Kai voi vastata esim. Kuukauden päästä noin. Ihme asioista otatte nokkaanne.

[QUOTE="Ccc";27862174]Miksei voi kysyä koska synnytys on? Eiköhän ne kysy laskettua aikaa eikä minuutilleen. Kai voi vastata esim. Kuukauden päästä noin. Ihme asioista otatte nokkaanne.[/QUOTE]

Mutta kun se laskettu aika ei ole sama kuin synnytys. Ja siinä vaiheessa, kun samat tyypit kyselee nimen omaan sitä synnyttämään lähtöä niin...

[QUOTE="Ccc";27862174]Miksei voi kysyä koska synnytys on? Eiköhän ne kysy laskettua aikaa eikä minuutilleen. Kai voi vastata esim. Kuukauden päästä noin. Ihme asioista otatte nokkaanne.[/QUOTE]

No kun koko suku ja ystävät tiesivät molemmissa raskauksissa päivälleen milloin laskettu aika oli, mutta silt se kysely alkoi 2 viikkoa ennen laskettua aikaa, että milloin synnytän tai joko olen synnyttämässä... ja se raskaus meni sen kaksi viikkoa yli sen lasketun ajan. Mieskin totesi rv 41+0, että alkaa ärsyttää kaikki kyselijät, että jokojokojokojokojokojokojokojoko??? Kerrottiin, että kyllä se vauva on viimeistään kuukauden, kolmen viikon, kahden viikon tai viikon päästä sylissä.... mutta silti... heti seuraavana päivänä... jokojokojokojokojokojoko??

Mulla kysy KÄTILÖ kun olin synnyttämässä, että "te ette oo varmaan miehes kans kauaa ollu yhessä?". Näin ilmeisesti päätteli mun iästä (21v). Katselin kätilöä monttu auki jonkun tovin ja tokaisin että "yli 6vuotta ollaan oltu yhessä, riittääkö se sulle?" Ei puhunut sen jälkeen mitään ylimääräsiä mulle. Harmitti itseäni kovasti tollainen heitto, oisi voinut vähän muulla tavoin kysyä jos lämpimikseen jotakin jutteli.

• Tykkää
Nämä peruskysymykset "Oliko vahinko" alkoi ensikummastelun jälkeen jo vituttamaan.

Sitten tuli tämä kysymys "No, oletkos saanut kiloja paljon?" "No on mulle rv30 mennessä tullut 7kg" "7 KILOA?! HERRANJESTAS! Kyllä tuon kokoisessa tytössä 7 kiloa on paljon!!"

"Pelottaako synnytys" "Kyllä se jännittää tosi paljon enkä oikein tahdo puhua siitä" "Niin, kyllähän se synnytys on sattunut tosi paljon ja harvalla menee niinkuin on suunniteltu" Kiitti hei, lohdutti ihan vitusti.

• Tykkää
Multa työkaveri kysyi, että "oliko vahinko", kun kerroin saaneeni 3. keskenmenon peräkkäin!! Siis häh?!

Useampi työkaveri myös ihmetteli, kun vihdoin raskaus onnistui, että "vaikea ajatella, että minusta tulee äiti" ja lapsen jo synnyttyä usea päivitteli, että "mistä tuo vauva tuli, aivan kuin et olisi sitä synnyttänyt itse".

• Tykkää
Odotin 3. lasta niin 2kk ennen laskettua aikaa miehen veljen vaimon äiti jankutti lapsenlapsensa synttäreillä 2 tuntia kysellen olenko nyt varma ettei laskettu aika kuitenkin olisi 2kk ennen väittämääni :O Välillä päivitteli kovaan ääneen ettei koskaan ole nähnyt noin isoa mahaa, kauheeta :headwall:

(tahtoi varmaan draamaa, koska lapsi oli saanut alkunsa hyvin suhteemme alussa...)

• Tykkää
Ainiin, loppuraskaudesta anoppi kysyi, että "miltä tuntuu olla noin pulska". Loukkaannuin tuosta hieman, kun otin välillä turhan raskaasti fyysiset muutokset, vaikka kiloja ei tullutkaan kuin joku 15.

34v kahden lapsen(silloin 3ja5v) äiti olin ja kun pomolle ilmoitin kolmannesta raskaudesta, toinen kysyi oliko suunniteltu ja toinen sano, että menipä ihan iho kananlihalle ;)

Miten sä voit olla raskaana? Esikoinen oli 6kk... No, mitenköhän arvelette mun raskautuneen :)
Neuvolatädin suusta: miksi teillä nykyajan nuorilla on niin kauhea kiire saada heti kaikki!? No, olemme olleet mieheni kanssa yhdessä yli 10 v ja esikoista tehtiin yli kaksi v joten toinen tuli kun oli tullakseen siis noin vuosi esikon jälkeen ja aloimme vielä samaan syssyyn rakentaa. Kiitos jos yli kolmikymppine on vielä nuori

• Tykkää
odotin toista lasta, pomo kysyi: Meinaatko jalkapallo joukkueen perustaa vai? :laugh:

toinen fiksu, olin töissä ravintolassa odotusaikana tooosi fiksu asiakas kysy: Onko sua puraissu vällykäärme?
Meinas saada prikasta vasten taulua...

• Tykkää
[QUOTE="mii";27863789]odotin toista lasta, pomo kysyi: Meinaatko jalkapallo joukkueen perustaa vai? :laugh:

toinen fiksu, olin töissä ravintolassa odotusaikana tooosi fiksu asiakas kysy: Onko sua puraissu vällykäärme?
Meinas saada prikasta vasten taulua...[/QUOTE]

En oo koskaan kuullutkaan! :laugh: :laugh:

Kolmannen lapsen kohdalla aloin aamulla kuulostelemaan et tänään taitaa syntyä. Soitin äidille ja höpöteltii niitä näitä ja mainitsin et ollaan varmaan kohta lähdössä synnyttämään. No vanhemmat paukkas käymään vielä ja mä tossa sohvallaistuin ja puhisin, synnytys oli jo hyvin käynnissä. He sit viimeinkin ku lähtivät miehen sairaalameno vihjailujen jälkeen ni päästiin mekin matkaan... Se hauska kysymys tulee tässä: isäni kysyi äidiltäni kun ajoivat kotiin et mihinkäs me lähdettiin :D Ilmeisesti en siis näyttänyt kärsivälta :D istuttiin kuitenkin viel 14.30 meillä ja 16.00 oli nuorimmainen rinnalla

• Tykkää
Yhdelle harvoin näkemälleni työkaverille kerroin raskaudesta, kun viikkoja jotain 23. Työkaverini siihen sitten, että eiväthän yli 40-vuotiaat naiset lapsia saa...

No, siinä sitten 42-vuotiaana terhakka taimi mahassa.

• Tykkää
Hammaslääkäri kyseli tänään kaikennäköistä raskaudestani ja puheeksi tuli tietenkin esikoisen ikä "Herraisä, eli sitten sulla on vähän niinkuin kaksoset!"..

Ei mun mielestä 1,5 vuoden ikäero ole NIIN kamalan pieni :D Ei sillä ollut tyhmää kysymystä, mutta tyhmä vastaus.

• Tykkää
Mahan koko ei tyydytä millään. Ensin sitä taivasteltiin, että missä se on ja miksei se näy. Sitten kun se näkyy, niin anopilla lentää silmät selälleen ja "ohhoh, onpas se kasvanu. Naapurilla sen sijaan......"

Anoppi myös kysäisi vajaa kuukausi ennen laskettua "Oletteko nimiä miettineet?" Ööö. Ei tietenkään.

• Tykkää
Tulin ekan raskauden ultrasta, kun anoppi kysyi "no, olikos napanuora kaulan ympäri?" Ei ollut ei. Ja sitten anoppi alkoi kertoa jostain sukulaisestaan jolla oli ollut kaksi kertaa kaulan ympäri. Joo, ei just nyt kiinnosta.

Jossain viikon 25 paikkeilla anoppi sanoi "ei tässä vielä tiedä miten käy, xxxxx:kin joutui synnyttämään kuolleen lapsen viikolla 25." Joo,en halua kuulla lisää aiheesta.

Voin keskustella vaikka mistä kun en ole raskaana, mutta raskausaikana en välittäisi miettiä kaikkia mahdollisia mitä voi tapahtua. Ja näitä "kauhutarinoita" anoppi on jo kolme raskausaikaa viljellyt.

Me käytiin rakenneultra 4d-ultrassa ja seuraavalla neuvolakäynnillä terveydenhoitaja kyseli lapsen sukupuolta. Sanoin että tyttö taitaa olla tulossa. Siihen th lohdutteli, että kyllä se mies siihen ajatukseen tottuu, ettei kannata pettynyt olla. Tämä Tampereella vuonna 2006.

Yhteistyössä