Mitäs vastaisitte tällaisessa tilanteessa jos ollenkaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmailija

Vieras
Tiedän että monella on todella paljon isompia ja vakavempia ongelmia, ja olenkin erittäin onnelinen ja kiitollinen tällä hetkellä hyvästä ja mukavasta elämästäni ;) Mutta alla oleva asia kuitenkin otti aika lailla pannuun...
Sain sähköpostin n. 2 viikkoa sitten jossa mut kutsuttiin kaverin polttareihin, ja esiteltiin polttariohjelmaa ja kyseltiin mitä me muut haluttais tehdä. Sitten oli lista ketkä kaikki on kutsuttu polttareihin ja siinä myös mun nimi ja s-posti. Alimpana kolme nimeä joihin eivät olleet vielä saaneet yhteyttä, ja kyselivät tietääkö joku heidän s-postejaan. Yhdellä oli *melkein* sama etunimi kuin minulla, morsiamen sukulainen.
No minähän vähän yllättyneenä mietin että jaa menevät sitten vihdoin ja viimein naimisiin :) Aloin katselemaan että mitä häihin päälle, miettimään lastenhoitojärjestelyjä polttareihin ja mahdollisesti häihin jne. Sitten sain viime viikolla puhelun ilmeisesti yhdeltä kaasolta, joka kyseli että mihin aion osallistua (en ollut itse vielä ottanut yhteyttä kun niin paljon muuta hommaa, mm. lapset sairaina ). Luettelin ne, ja kysyin sitten että milloin ne häät oikein on ja missä. En ollut siis vielä saanut hääkutsua, mutta ajattelin että se tulee ihan kohta. Kaaso meni vähän hämilleen mutta sanoi kuitenkin. Ja sitten puhelu loppui ihan ystävällisissä merkeissä. Seuraavana päivän iltana tuli sitten seuraava tekstari:

Sori hirveesti, ollaan sekoitettu sut ja sukulainen xxx. Xx (morsian) on vain kutsunut ihan muutamia, lähinnä sukua. Jos haluat niin saat tietysti mielellään silti tulla?

Niin ja siinä polttareihin (ja selvästikin myös häihin) kutsuttujen listassa oli kahdeksan joista tiedän että eivät todellakaan ole sukua! (13 yhteensä kutsuttu polttareihin)

En ole vihainen/pettynyt siitä että tuo kaveri ei kutsunut mua häihinsä, mutta tuo että kutsutaan polttareihin vahingossa, ja sitten perutaan parin viikon päästä tekstiviestillä että "sori", niin ei tullut ainakaan mikään "lämmin" tai tervetullut fiilis.

Mitä te tekisitte ja vastaisitte?
Kiitos!

No mä kun olen tällanen vähemmän "mukava" tyypppi niin todellakin olisin vetänyt herneet niin syvälle että kieltäytyisin menemästä koko bileisiin, puhumattakaan häistä, varsinkin jos mua ei olisi edes alunperin sinne haluttu kutsua..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mä kun olen tällanen vähemmän "mukava" tyypppi niin todellakin olisin vetänyt herneet niin syvälle että kieltäytyisin menemästä koko bileisiin, puhumattakaan häistä, varsinkin jos mua ei olisi edes alunperin sinne haluttu kutsua..

juuh..samma här. |O

No joo kyllä mäkin heti päätin että en takuulla mene vaikka vielä saisin kutsun häihinkin! Mutta pitääkö mun vatstata tohon tekstariin ja mitä? Ja entäs jos en vastaa niin sit mulle aletaan soittelemaan...

Mitä siis voisin sanoa että takuulla muistaisivat että mokasivat pahemman kerran!!!? Pitää jotenkin valmistautua, koska jos en mieti jotakin ovelaa etukäteen, niin sitten mä vaan kiltisit sanon jotain tyyliin "no ei se haittaa, kaikki hyvin".

no kyllä mulle varmaan tulisi vähän huonot fiilikset, mutta säilyttäisin ulkokuoren ja pelastaisin ne tilanteesta et porukassa joku jota ei oltu ajateltu kutsua.. niin vastaisin viestiin, että ok. ei haittaa ja jätän tällä kertaa väliin, mukavia polttareita...
mutta en ainakaan osallistuisi ja olipa jännä et edes mainitsi asiasta, jos olit tervetullut vaikka et ollutkaan kutsuttujen listalla niin miksi se sitten mainitsi että et ollut kutsutuissa, olisi vaan antanut asian olla, eikä alkaa selittelee et tuu vaan vaikka sua ei ollut tarkoitus pyytää??? no niitä nolottaa nyt kyllä, siitä kertoo sekin et laittoi txt eikä soittanut...

En menisi. Tosin järjestimme kerran yhdelle kaverille polttarit vaikkei hän kutsunut ketään meistä häihinsä. Menivät todella pienesti ristiäisten yhteydessä. Kuitenkin halusimme hänelle polttarit järjestää.
Ja Jennulin tapaan olisin vastaamatta mitään. Jos soittavat tai tekstaavat perään, vastaisin sori, täs on ollut kaikkee muuta, päässy ihan unohtumaan ilmoittaminen ettet polttareihin tai muuhun osallistu.

No ei mun mielestä kannattais aikuisen ihmisen herneitä tollasesta vetää. Virheitä sattuu ja se on ihan inhimillistä. En menisi polttareihin tai juhliin jos kerta ei oikesti ole kutsuttu. ja en myöskään viitsis päätäni vaivata sillä miksi jotkut kaverit on kutsuttu ja jotkut ei. Käyttäydy aikuismaisesti.

Karsee moka. Tällaista tää häähulluus nykyään on, en ihmettele enää mitään mitä sillä saralla tapahtuu. Elä ota ressiä, kuka nyt haluaa mihinkään polttareihin *hih hih*-muka hauskoja pikkutuhmia leikkejä leikkimään?

Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
No ei mun mielestä kannattais aikuisen ihmisen herneitä tollasesta vetää. Virheitä sattuu ja se on ihan inhimillistä. En menisi polttareihin tai juhliin jos kerta ei oikesti ole kutsuttu. ja en myöskään viitsis päätäni vaivata sillä miksi jotkut kaverit on kutsuttu ja jotkut ei. Käyttäydy aikuismaisesti.

No huh sua!

Tottakai kuka tahansa tuossa tilanteessa loukkaantuisi ja pahottaisi mielensä. Ellei sitten ole jotenkin tunnevammainen... Kyllä tuollaisessa tilanteessa asiat kuuluu hoitaa puhelinsoitolla tai henkilökohtaisella käynnillä joilla pahotellaan tapahtunutta. Ja ei, itse en menisi tuollaisen jälkeen polttareihin.

Mä olen myös vähemmän mukava persoona jos ärsyynnyn. En vastaisi tekstariin mitään enkä tietenkään menisi mihinkään polttareihin.

Enkä vastaisi muuten puhelimeenkaan, jos kukaan siitä porukasta soittaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen myös vähemmän mukava persoona jos ärsyynnyn. En vastaisi tekstariin mitään enkä tietenkään menisi mihinkään polttareihin.

Enkä vastaisi muuten puhelimeenkaan, jos kukaan siitä porukasta soittaisi.

sama täällä. jos oikein soittelisivat useasti niin saattaisin suutuspäissäni vastata ja sanoa jotain ei niin mukavaa |O

Yhteistyössä