Mite jotkut voi tienata noin älyttömästi ihan duunarihommista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kateellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei se kuulkaa rötväämällä ne rahat duunarille tuu. Mun mies on kova tekemään töitä ja tekee pitkää päivää. Nuo yhistettynä urakkapalkkaan takaa hyvät vuosiansiot. Kta taitaa olla yli 30e.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se kuulkaa rötväämällä ne rahat duunarille tuu. Mun mies on kova tekemään töitä ja tekee pitkää päivää. Nuo yhistettynä urakkapalkkaan takaa hyvät vuosiansiot. Kta taitaa olla yli 30e.

Kehun vielä lisää tuota ukkoani, mut hän on vielä nopea ja tekee hyvää jälkeä, niin saa yleensä töissä ne vaativimmat ja samalla hyväpalkkaisimmat hommat.

Ahkera tienaa rakennusalalla.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Kehun vielä lisää tuota ukkoani, mut hän on vielä nopea ja tekee hyvää jälkeä, niin saa yleensä töissä ne vaativimmat ja samalla hyväpalkkaisimmat hommat.

Eikös silläkin alalla ole nyt hiljaisemmat markkinat?

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Meilla nuoret tienasivat kesatoissa tana vuonna n 10 e/h. Minusta oikein hyva palkka nuorille.

On hyvä palkka nuorelle!

Nelilapsisen perheen isälle ja samalla ainoalle rahan tienaajalle ei.

Se onkin niin, et mihin sitä rahaa tarvii ja kuinka monta sillä palkalla elätetään.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:

No ei ainakaan tuolla miehen työpaikalla. On oikeestaan vähän erikoisalaa, et ei ihan perus talonrakennusta tms.
Kiirettä on ollu koko kevään ja syksyn ja tekee ennätystulosta tuo mun ukko tällä vauhilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:

No ei ainakaan tuolla miehen työpaikalla. On oikeestaan vähän erikoisalaa, et ei ihan perus talonrakennusta tms.
Kiirettä on ollu koko kevään ja syksyn ja tekee ennätystulosta tuo mun ukko tällä vauhilla.

Hyvä juttu,pitää takoa rautaa kun se on kuumaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja sareiv:
Meilla nuoret tienasivat kesatoissa tana vuonna n 10 e/h. Minusta oikein hyva palkka nuorille.

On hyvä palkka nuorelle!

Nelilapsisen perheen isälle ja samalla ainoalle rahan tienaajalle ei.

Se onkin niin, et mihin sitä rahaa tarvii ja kuinka monta sillä palkalla elätetään.

Olen niin ylpea , etta nuoret hakivat kesatoita ja saivat duunia.Nekevat sen, etta raha ei puussa kasva vaan sen eteen on tehtava toita. Arvostan sita, etta haluavat ansaita omaa rahaa vaikka tietavat sen , etta saisivat meilta kumminkin. Edellisena kesana oli paljon helpompi saada toita. Tana vuonna lasten kavereista suurin osa jai ilman kesatoita. Saali silla haluja olisi heilla kaikilla ollut.

Olen niin ylpea , etta nuoret hakivat kesatoita ja saivat duunia.Nekevat sen, etta raha ei puussa kasva vaan sen eteen on tehtava toita. Arvostan sita, etta haluavat ansaita omaa rahaa vaikka tietavat sen , etta saisivat meilta kumminkin. Edellisena kesana oli paljon helpompi saada toita. Tana vuonna lasten kavereista suurin osa jai ilman kesatoita. Saali silla haluja olisi heilla kaikilla ollut.

Tuo on hienoa, että jo nuoresta oppii sen, että työllä ne rahat ansaitaan. Ja kantamaan sen vastuun siitä työstä ja sen tekemisestä.

Mun miehessä näkee sen, että kun on jo yläasteaikana alkanut tienaamaan kesätöillä rahansa, niin on oppinut kovaksi työntekijäksi, eikä pelkää sitä vaivaa, jonka väkisellä joutuu näkemään sen elantonsa eteen!

Niin paljon valitettavasti näkee sitäkin, että kun vanhemmat aina maksaa kaiken, niin nuori olettaa että sen rahan saa myöhemminkin ilmaiseksi.

Hienoa, että teillä opetetaan vastuuseen.

Alkuperäinen kirjoittaja pistää vihaksi:
Alkuperäinen kirjoittaja mami ja 5 lasta:
Ei oo paljon. Me saamme sossusta elantoon noin 1800e, vuokraan 1200e ja vielä sähköt, lääkkeet yms. Yhteensä keskimäärin noin 3500e/kk. Tuntipalkaksi tuosta tulisi noin 22e/netto, eli palkan pitäisi olla yli 30e/h/brutto, jos olisi töissä 8h/päivässä. Töihin ei kannata mennä enää milloinkaan.

Ei jumalauta ja tälläisten takia multa menee veroja yli tonni kuussa!! Vitun loiset!!!

Aivan samaa mieltä.Me maksetaan ''tällasten tyyppien'' elätys. Tolle asialle pitäs tehä jotain, eihän toi nyt käy enää päinsä!

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Saako joku vielä tänä päivänä työstään ALLE 10 euroa/tunti? Siis muutkin kun kesäesat ja jätskinmyyjät?

et oo vissiin hoitoalan palkkoja paljo kattellu? :) kaikki mun tuntemat lähärit saa ainaki jonku 8-9e tunti.

Kyllä lähäri tienaa enemmän. Itse olen keikkaluontoisesti tehnyt lähärin työtä ilman koulutusta, jolloin palkka siis ei ihan täysi, niin tunti palkkani taisi olla joitain senttejä päälle 10 euroa, lisät siihen tietysti tuli vielä päälle vuorotyöstä.

Sanokaas voiko nainen saada duunarihommista hyvän liksan? Periaatteessa nainen voi tehdä samoja hommia kuinmieskin, mutta miten on käytännössä. Mä oon tehnyt parempikin palkkaista hommaa, mutta viimeisimmässä töpaikassani oli kuukausipalkka 1300e bruttona ja mielelläni haluaisin seuraavaksi huomattavasti isomman. jos alkaisisin opiskella, niin millealalle suosittelisisitte?

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Ei oo paljon. Me saamme sossusta elantoon noin 1800e, vuokraan 1200e ja vielä sähköt, lääkkeet yms. Yhteensä keskimäärin noin 3500e/kk. Tuntipalkaksi tuosta tulisi noin 22e/netto, eli palkan pitäisi olla yli 30e/h/brutto, jos olisi töissä 8h/päivässä. Töihin ei kannata mennä enää milloinkaan.

Ei jumalauta ja tälläisten takia multa menee veroja yli tonni kuussa!! Vitun loiset!!!

Aivan samaa mieltä.Me maksetaan ''tällasten tyyppien'' elätys. Tolle asialle pitäs tehä jotain, eihän toi nyt käy enää päinsä!

Mutta jos on lapsia 4 tai useampi,ei tosiaan saa työtä mistään :( miehen palkalla(n.2000e) pitää pärjätä(+kelan edut) ! Koska työnantajan mielestä noin monen lapsen äidin paikka on kotona kun lapsetkin sairastaa usein. Kolmessa haastattelussa on sanottu noin..huoh :(

Aivan samaa mieltä.Me makse-taan ''tällasten tyyppien'' elätys. Tolle asialle pitäs tehä jotain, eihän toi nyt käy enää päinsä!
Sossuelättien takia valtio ottaa toista miljardia euroa velkaa joka kuukausi. Tämä ei voi jatkua kauan. Stoppi tulee ennemmin kuin myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Sanokaas voiko nainen saada duunarihommista hyvän liksan? Periaatteessa nainen voi tehdä samoja hommia kuinmieskin, mutta miten on käytännössä. Mä oon tehnyt parempikin palkkaista hommaa, mutta viimeisimmässä töpaikassani oli kuukausipalkka 1300e bruttona ja mielelläni haluaisin seuraavaksi huomattavasti isomman. jos alkaisisin opiskella, niin millealalle suosittelisisitte?

Betoniraudoittajaksi. Helppo homma, hyvä liksa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sossu:
Aivan samaa mieltä.Me makse-taan ''tällasten tyyppien'' elätys. Tolle asialle pitäs tehä jotain, eihän toi nyt käy enää päinsä!
Sossuelättien takia valtio ottaa toista miljardia euroa velkaa joka kuukausi. Tämä ei voi jatkua kauan. Stoppi tulee ennemmin kuin myöhemmin.

En mäkään niitä ymmärrä jotka tahallaan vaan sossuelätteinä ovat..mutta entäs ne jotka oikeasti eivät muuta voi????meillä näyttäs olevan se elämä edessä,ei ole töitä enää :( uusia haetaan koko ajan,mutta minkäs teet kun on monta muutakin(pätevämpää) hakijaa joka paikkaan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja kukka auringon:

siis saako sossusta tommosia summia, millä perusteilla?

Näillä:
http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/f39e4f004a175c7ebf6bff3d8d1d4668/303-005_toimeentulotuki_0901.pdf?MOD=AJPERES

Toi on kyl sairasta. Sossun elätit on rikkaampia kuin työtätekevät duunarit.

meillä 3 lasta, saatais tukea mutta ei haettu. Laskin just ton perusteella että saatais sitä n.200 euroa kuukaudessa. Eli sitten me saatais kuukaudessa yhteensä 2300 Eli tossa olis yhden palkka jos olis töissä, ei noilla sossun rahoilla kyllä leveesti eletä. Tosta pitäis maksaa vielä vuokra.

Yhteistyössä