Mite pärjään,lapset 6 v, 1,5 v ja LA tammikuussa..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mei"

Vieras
Nyt alkoi ahdistamaan mm.kauppareissut! 6 v kerkeää täyttää jo 7 v ja on auttavainen lapsi,hänestä on paljon apua kun tykkää olla nuorimmaisen seurana.
Mutta kauppareissut reilun 2 vuotiaan ja vauvan kanssa....? Miten pärjään?? Tämä 1,5 v on aikamoinen karkailija,kaupassa on aina rattaissa tai kärryssä,ei voi kuvitellakaan että laskisi juoksemaan missään muualla kuin kotona.

Hemmetti kun mies on laiska, ja teen aikalailla kaiken yksinään......Kauppaan meiltä matkaa 27 km eli ihan lähellä ei ole,autolla kuljettava :/

No, hyvin. Sinulla on 7v joka auttaa. Sinulla on periaatteessa kaksi kättä apuna.

Meidän lapsilla on 1v5kk ikäeroa eikä ollut mitään ongelmia kauppareissujen kanssa. Toinen käveli vieressä ja toinen oli kärryssä. Tai sitten isommalla oli omat pikkukärryt tai istui esim. autokärryissä. Nyt kun ovat 7v, 6v ja meidän kolmas on 1v, niin ei ole edelleenkään ongelmia kaupassa.

[QUOTE="Mei";26612029]
Mutta kauppareissut reilun 2 vuotiaan ja vauvan kanssa....? Miten pärjään?? Tämä 1,5 v on aikamoinen karkailija,kaupassa on aina rattaissa tai kärryssä,ei voi kuvitellakaan että laskisi juoksemaan missään muualla kuin kotona.[/QUOTE]
Varmaan pärjäät ihan hyvin :)

Mulla oli juuri 2 v täyttänyt ja vauva, eikä ongelmaa kauppareissujen suhteen, kuten ei monella muullakaan. Kärryt, tuplarattaat, mikä sitten onkin se sopivin ratkaisu teille.

Ja tammikuuhun on pieni ikuisuus. Keskimmäisesi ehtii kasvaa ja rauhoittua siihen mennessä, voitte treenata kaupassa kävelyä jo nyt, yms.

Sitäpaitsi, sullahan on kouluikäinen apuna. Se on vähän sama kuin olisi toinen aikuinen apuna kaupassa :)

Eikö mies opi tekemään edes listan kanssa ruokaostoksia ?
Minun mieheni käy työmatkalla ruokakaupassa, minä sitten teen niitä erikoisempia ostoksia viikonloppuisin kun mies vahtii lapsosia. Tai olemme koko perhe ostoksilla, mieluummin kyllä menen yksin että saan keskittyä rauhassa.

Teet miehelle kauppalapun ja lähetät jonkun lapsen kanssa kauppaan. Helppoa.

Tai sitten vain otat pitkän pinnan ja paljon aikaa ja yrität saada kaupasta leikkiautokärryt. Taikka vauva kantoreppuun tms. ja keskimmäinen kärryihin istumaan ja esikko auttaa. Tai otatte kaksi kärryä: esikoinen työntää kärryissä keskimmäistä ja sulla on vauva turvakaukalossa kärryissä.

7v auttaa, vauva kaukalossa kärryihin ja isompi siihen kärryjen istuimeen. Isommissa kaupoissa on kärryjä jossa on valmiina kaukalo ja vieressä on isommalle kärrypaikka.

Itsellä oli aikanaan 3 alle 3 vuotiasta niin laitoin isommat tupla-autokärryyn ja vauvan kaukalossa sinne kärryjen sisään, isommilla ostoksilla otin toiset kärryt tavaroille.

Meillä on villi 5v, 1,3kk ja 1kk ikäiset lapset. Kaupassa käynti ei ole ongelma. 5v kävelee, 1,3kk istu kärryissä ja vauva kärryissä kaukalossaan. 5v työntää lisäks pkkukärryjä johon ostokset saa.

Asiat on just niin vaikeita kuin niistä itse tekee. ;)

no onhan kumma jos et pärjää:O mulla 6v 4v 2v ja vauva 4kk:D ja kyllä kuuluu kun apinalauman kans kaupas oon mut ottaa kärryt vauva sinne kopan kans ja 2v istuun istumapaikalle ja 4v ja 6v ottaa pikkukärryt:)ja ostan aina esim rusinoita kaikille niin ovat hiljaa...

No voi herranjumala. Muuta ku meet sinne kauppaan ja katot ekan kerran miten menee. Seuraavalle kerralle tiiät varautua.
Itsellä 1v 8kk ja toinen 2kk. Enpä oo osannu ressiä vetää. Menee miten menee, ja seuraavalla kerralla ollaan taas kokemusta rikkaampia. Uskoisin että siellä kaupassa on nähty yhtä sun toista, ja jos vauva itkee niin ohoppista. ENNENKUULUMATONTA!!!! että vauva itkee VAI? No huh huh.

Hormonit sekaisin,tällä hetkellä saan ongelman tehtyä mistä vaan asiasta :D
Jos mulla huomio herpaantuu vauvan itkiessä ja 2 vee pääsee karkaamaan...Huh hei :/ mekin käydään kaupoilla paljon koko porukalla,mutta mies joutuu leikkaukseen ja 6 kk sairaslomalle (eikä tiedetä leikkauksen ajankohtaa,jonoa n.puoli vuotta).
leikkauksesta päätetään torstaina,eli puoli vuotta eteenpäin olisi aika lähellä laskettua aikaa........!!

Yhteistyössä