Miten äidinmaidon luovutus käytännössä menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meille on syntymässä vauva ja edellisen kohdalla maitoa riitti yli omien tarpeidenkin. Jos haluaisi alkaa luovuttamaan maitoa sairaalalle, niin miten se käytännössä menee? minkä verran siitä maksetaan ja viedäänkö maito itse sairaalaan, vai hakevatko kotoa? Kertokaa kaikki mitä mieleen tulee asiasta =)

Riippuu paikasta. Minä pumppasin kotona omalla käsipumpulla (Avent) ja säilöin viikon maidot äidinmaitokeskuksesta saamiini pieniin pakastusrasioihin. Kerran viikossa maitokuski haki pakastetut maidot kotoa. Maksettiin 17 euroa/KILO (ei litra). Litrahinta on siis vähän korkeampi, koska rasva painaa enemmän.

Ennen luovutuksen aloittamista piti käydä verikokeessa, josta testattiin tietyt taudit.

Hei!
Turussa TYKS maksaa 17e/kg ja luovuttaa voi siihen asti kun oma vauva on 4kk (joskus saa jatkaa 5kk asti jos maito edelleen hyvää)
Sähköpumpun saa lainaksi veloituksetta jos haluaa ja pullot ja pakastepurkit tulee sieltä myös, maitoauto hakee maanantaina ja keskiviikkona klo. 7-10 välillä (aikaa ei voi itse valita)
Itse pumppaan omalla käsipumpulla.
Onhan siinä hommaa kun kaikki pumpun osat pitää joka kerran jälkeen pestä ja keittää, mutta mielestäni on vaivan arvoista että joku pieni keskonen saa tarvitsemansa maidon!!!