Miten äidit voivat erossa vaatia lapsia 80%:sti itselleen ja antaa isälle vain suppean tapaamisoikeuden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gggggg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gggggg

Vieras
Itse olen ollut eron partaalla jo vuoden päivät, mutta en vaan pysty siihen. En voisi ikinä riistää lapsilta isäänsä enkä isältä lapsia, joten meidän tilanteessa ainoa vaihtoehto olisi vuoroviikkosysteemi. Ja sen ajatteleminen saa masentuneeksi; miten voisin ikinä olla joka toinen viikko erossa lapsistani? Kauhistuttaa ne äidit, jotka antavat lapset heidän isälle esim. joka toinen viikonloppu vain, jos se isä siis on normaali, kunnon isä. Mikä teitä vaivaa, miten pystytte elämään itsenne kanssa?

No onhan niitä tapauksia. Kaikille ei sovi vuoroviikkosysteemi. Ja vaikka tuo 80% sopimus lukisi paperissa niin totuus voi olla ihan toisenlainen ja isä nähdä lapsia paljon enemmänkin.

mitä sä saat irti aloituksista joilla yrität tahallisesti loukata toisia ihmisiä?

Olen miettinyt eroa pitkään, kuten jo sanoin, mutta lasten takia en sitä halua. Nyt haluan vain tietää, miten muut äidit ovat pystyneet järjestämään asiat niin että isä jää mun mielestä liian etäiseksi isäksi, jos tapaa lapsiaan vain kahden viikon välein parina päivänä. En halua loukata ketään, haluan vain tietää, mitä niiden ihmisten päässä liikkuu, jotka näin toimivat. Tämä ajatus nyt sattui vain tulemaan mieleen kun luin tuota toista ketjua, jossa puhutaan siitä miten lapsien tulisi jäädä erossa aina äidilleen.

Loukkaannuitko sinä tästä aloituksesta? Miksi?

Olen miettinyt eroa pitkään, kuten jo sanoin, mutta lasten takia en sitä halua. Nyt haluan vain tietää, miten muut äidit ovat pystyneet järjestämään asiat niin että isä jää mun mielestä liian etäiseksi isäksi, jos tapaa lapsiaan vain kahden viikon välein parina päivänä. En halua loukata ketään, haluan vain tietää, mitä niiden ihmisten päässä liikkuu, jotka näin toimivat. Tämä ajatus nyt sattui vain tulemaan mieleen kun luin tuota toista ketjua, jossa puhutaan siitä miten lapsien tulisi jäädä erossa aina äidilleen.

Loukkaannuitko sinä tästä aloituksesta? Miksi?

Ai et vai? Onko sulla useinkin tuollainen tyyli keskustella neutraalisti: Mikä teitä vaivaa, miten pystytte elämään itsenne kanssa?

• Tykkää
Reactions: honeybooboo
No ensinnäkin mies halusi eron, joten kantakoon seurtaukset. Toiseksi lapset on kotihoidossa, joten ei niin minkään valtakunnan järkeä hypätä isällään yötä ja olla äidillä päivät hoidossa, kuten se menisi vuoroviikkosysteemillä.

Miksi "isien" edes pitäisi nähdä lapsiaan? Ei miehet lapsista välitä vaikka ne olisi omia... Ja miksi lapsi tarttisi isää? Äiti rakastaa ja huolehtii, mitä käyttöä isälle on?

[QUOTE="Satu";30487230]Niinpä. Mun eksä muutti 200 kilometrin päähän lapsistaan. Haluaisin lasten tapaavan isäänsä enemmän, (eli en ole ikinä vaatinut lapsia itselleni 80- prosenttisesti,) mutta he eivät jaksa matkustaa tuota matkaa kovin usein.[/QUOTE]

mun ex muutti 12 kilometrin päähän mutta ei suostu ottamaan lapsia iltapäivisin luokseen jos on ollut töissä koska häntä väsyttää töiden jälkeen ja iltaisin hänellä on harrastuksia.
Ei suostu myöskään ottamaan lapsialuokseen useimpina vapaapäivinään koska tarvitsee lepoa ja haluaa harrastaa.

silloin kun ottaa lapset luokseen, hoitaa lapset pääsääntöisesti miehen äiti tai sisko. Tai no, eivät nuo lapset hirveästi hoitoa enää kouluikäisinä tarvitse, mutta mies juoksee illat harrastuksissa, valvoo yöt pelaillen tietokonetta ja heräilee sitten yöuniltaan reilusti puolenpäivän jälkeen kun lapset on olleet hereillä jo tuntikausia.

minä teen kolmivuorotyötä ja mielelläni antaisin lasten olla isällään useammin, koska parempi se olisi kuin lasten oleminen keskenään kotona. Mutta kun se lasten isä ei ota lapsia. Koska pitää levätä ja harrastaa.

Tätä mäkin enempi ihmettelen, tuntuu olevan påaljon yleisempi ilmiö kuin se että äiti yrittäis omia lapsia itselleen. Vaikka sitäkin toki esiintyy enkä sitäkään ymmärrä.

Olen tässä törmännyt viime aikoina useisiin miehiin, joiden oikeus lasten tapaamiseen on ihan puhtaasti äitien sanelupolitiikkaa. Voi olla, ettei noistakaan isistä kovinkaan moni ole itse valinnut joka toinen vkl tapahtuvaa tapaamista.

Itse en tunne yhtäkään eronnutta isää, joka omasta halustaan tapaa lapsiaan vain joka toinen vkl ja lomilla.

[QUOTE="Sari";30487239]Miksi "isien" edes pitäisi nähdä lapsiaan? Ei miehet lapsista välitä vaikka ne olisi omia... Ja miksi lapsi tarttisi isää? Äiti rakastaa ja huolehtii, mitä käyttöä isälle on?[/QUOTE]

Aika huono.

Itse en tunne yhtäkään eronnutta isää, joka omasta halustaan tapaa lapsiaan vain joka toinen vkl ja lomilla.

Oletko kysynyt isiltä, mikä se niiden oma halu sitten on? On nimittäin tapauksia, että se, mitä isä ensisijaisesti haluaisi, on olla äidin kanssa yhdessä. Siksi tyytymättömyys, kysyttäessä isä ei esim. lähihuoltajuutta haluaisi.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Meillä oli alusta asti selvää että mies ottaa lapset vaan joka toinen viikonloppu. Ei nähnyt tarpeelliseksi nähdä lapsia useammin vaikka koitin puhua, että lapset tarvitsee isäänsä ja kärsivät selvästi kun näkivät liian harvoin. Mutta ei. Mun puheilla ei ollut mitään painoarvoa. Joten näillä mennään. Ja miksikö erosin? Siihen oli todella monta syytä mutta päällimäisenä henkinen väkivalta ja pettäminen.

Meillä lasten isä ei ottais lapsia edes silloin joka toinen viikonloppu, jos kehtais olla ottamatta. Asuu 5 km päässä, mut ei koskaan esim. viikolla illalla lapset saa mennä sinne käymään. Kouluikäsistä lapsista jo kyse, eli matoimisesti pääsisivät liikkumaan.

Lapsi jäi mulle asumaan, koska isällä on epäsäännölliset työajat, ja useimmiten 12h työpäivät. Mun luona asuessa ei tarvetta vuorohoitoon (lapsi oli meidän erotessa alle 2-vuotias).
Tapaamiassopimuksessa lukee, että lapsi on isällään joka toinen viikonloppu, ja akivapaapäivinä yhden yön. Kummasti mulle ei enää muistettu infota koska niitä vapaapäiviä on, eikä ne tapaamiset toteutuneet. Ennen iltavuoroa ei voinut käydä katsomassa lasta koska pitää nukkua pitkään (lue, töiden jälkeen valvoo lähes aamuun asti ja lähtee suoraan sängystä töihin päivällä yhden aikaan). Aamuvuoron jälkeen ei jaksa tulla katsomaan tai ottaa luokseen kylään, koska väsyttää työpäivän jälkeen. Välimatkaa kilometri. Nyt asutaan eri kaupungeissa, ja kuukauden asumisen aikana isä on tehnyt kahdet oharit, vaikka olis ollut mahdollisuus ottaa lapsi yökylään.

Hmm, mitenhän mä tosiaan voin elää itseni kanssa kun näin törkeästi riistän isän lapselta. Kauhee äiti oon.

Kuten aina, tänne vastaa juuri ne joita asia ei koske.
On toki aina niitä miehiä, joita isyys ei kosketa eikä välitä nähdä lapsiaan. Harmillisesti vain he eivät päädy useinkaan niiden naisten kanssa yhteen, jotka eivät näe isyydellä olevan mitään merkitystä vaan lapset ovat lähinnä äidin. Yhdessä ollessa lapset saavat olla tekemisissä isän kanssa mutta jos isä menee ja eroaa.. ei tule äidin kanssa toimeen niin tällöin menettää siinä lapsetkin oikeutetusti, äidin mielestä siis noin. :(
Monesti vaikka äitikin sen eron haluaa niin lapsethan ovat hänen omaisuuttaan ja isän kuuluu maksaa elarit.
Olen toki pahoillani niiden äitien puolesta, jotka ovat valinneet lapsista ei-välittävän miehen. Mutta miksi moni kostaa lasten kautta ja näkee miehet aina vain vastuuntunnottomina tapauksina. Ei sitä voi ymmärtää vaan. Mutta onhan toki jonkun mielestä kaikki miehet pettäjiäkin jos omalle kohdalle osunut niitä ainoastaan.
Tällä logiikalla minunkin pitäisi pitää kaikkia miehiä hyvinä ja vastuullisina isinä, vaikka ymmärränkin todellisuudessa ettei kaikki ole. Eivätkä ole kaikki naisetkaan! :)

Meillä kävi niin että eukko petti, jätti ja muutti 200km päähän toisen luo, lapset mukanaan. Ei vastattu puhelimeen, ei saatu mitään yhteyttä vaikka yritin joka mutkan kautta.

Neljään kuukauteen en lapsiani nähnyt, vasta sen jälkeen kun aloin hakea oikeutta itselleni oikeuslaitoksen kautta, puhelimeen vastattiin, tiuskittiin ja vittuiltiin ihan niinkuin oisin joku hirviö.

Vaati itselleen yksinhuoltajuutta ja minä tyhmänä menin siiihen suostumaan, halusin vain nähdä lapset, olin niin väsynyt ja surullinen.

Kyllä minä haluaisin olla lasteni kanssa, leikkiä leikkipuistoissa, lukea iltasatuja, tehdä ruokaa, vaihtaa vaippoja, ihan sitä perusarkea. Minä en vaan saa olla oikea isä lapsilleni.

Tapaan lapsiani joka toinen viikonloppu, se on säälittävän vähän, haluaisin niin paljon enemmän, mutta minusta se ei ole kiinni.

Tiedän etten ole ainoa, tiedän että monella isällä asiat ovat vielä huonommasti. Sen haluaisin sanoa teille naisille ja äideille, että älkää kostako ja satuttako lasten kautta. Se sattuu sekä siihen toiseen vanhempaan, että myös lapseen. Se sattuu niin paljon, että siitä kärsii vielä vuosikymmenten jälkeenkin.

Yhteistyössä