Miten äidit voivat erossa vaatia lapsia 80%:sti itselleen ja antaa isälle vain suppean tapaamisoikeuden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gggggg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Huoh";30487654]Kuten aina, tänne vastaa juuri ne joita asia ei koske.
On toki aina niitä miehiä, joita isyys ei kosketa eikä välitä nähdä lapsiaan. Harmillisesti vain he eivät päädy useinkaan niiden naisten kanssa yhteen, jotka eivät näe isyydellä olevan mitään merkitystä vaan lapset ovat lähinnä äidin. Yhdessä ollessa lapset saavat olla tekemisissä isän kanssa mutta jos isä menee ja eroaa.. ei tule äidin kanssa toimeen niin tällöin menettää siinä lapsetkin oikeutetusti, äidin mielestä siis noin. :(
Monesti vaikka äitikin sen eron haluaa niin lapsethan ovat hänen omaisuuttaan ja isän kuuluu maksaa elarit.
Olen toki pahoillani niiden äitien puolesta, jotka ovat valinneet lapsista ei-välittävän miehen. Mutta miksi moni kostaa lasten kautta ja näkee miehet aina vain vastuuntunnottomina tapauksina. Ei sitä voi ymmärtää vaan. Mutta onhan toki jonkun mielestä kaikki miehet pettäjiäkin jos omalle kohdalle osunut niitä ainoastaan.
Tällä logiikalla minunkin pitäisi pitää kaikkia miehiä hyvinä ja vastuullisina isinä, vaikka ymmärränkin todellisuudessa ettei kaikki ole. Eivätkä ole kaikki naisetkaan! :)[/QUOTE]

Mielestäni tässä ketjussa on ollut moniakin joita asia koskee.

Meillä kävi niin että eukko petti, jätti ja muutti 200km päähän toisen luo, lapset mukanaan. Ei vastattu puhelimeen, ei saatu mitään yhteyttä vaikka yritin joka mutkan kautta.

Neljään kuukauteen en lapsiani nähnyt, vasta sen jälkeen kun aloin hakea oikeutta itselleni oikeuslaitoksen kautta, puhelimeen vastattiin, tiuskittiin ja vittuiltiin ihan niinkuin oisin joku hirviö.

Vaati itselleen yksinhuoltajuutta ja minä tyhmänä menin siiihen suostumaan, halusin vain nähdä lapset, olin niin väsynyt ja surullinen.

Kyllä minä haluaisin olla lasteni kanssa, leikkiä leikkipuistoissa, lukea iltasatuja, tehdä ruokaa, vaihtaa vaippoja, ihan sitä perusarkea. Minä en vaan saa olla oikea isä lapsilleni.

Tapaan lapsiani joka toinen viikonloppu, se on säälittävän vähän, haluaisin niin paljon enemmän, mutta minusta se ei ole kiinni.

Tiedän etten ole ainoa, tiedän että monella isällä asiat ovat vielä huonommasti. Sen haluaisin sanoa teille naisille ja äideille, että älkää kostako ja satuttako lasten kautta. Se sattuu sekä siihen toiseen vanhempaan, että myös lapseen. Se sattuu niin paljon, että siitä kärsii vielä vuosikymmenten jälkeenkin.

: / :hug:

Aika paskamaisesti tehty.
Yksinhuoltajuushan ei vaikuta mitenkään tapaamisiin. Asioista päättämisiin kylläkin.

Yhteistyössä