miten alkuraskauden oireesi erosivat tavallisista menkkaoireista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nirger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nirger

Vieras
Tänään iski toivoton olo, ei varmaan tärppiä tässäkään kuussa. Tähän asti olin ollut toiveikas, kunnes tänään alkoivat perus pms-oireet ja vielä tuhat kertaa kurjempina kuin ennen. Makeanhimo ja vitutus pahimpana. Eilen illalla mies huomautti että olen viimeisen viikon ollut harvinaisen kiukkuinen, pitänee kyllä paikkaansa, itkettää ja surettaakin joka asia. Tänään aamulla testattu puhdas nega, aikaista kyllä oli testatakin menkkojen kun pitäisi alkaa to tai pe.
Pillerit jätettiin pois jo helmikuussa.. Itkettää sekin kun mietin että vissiin taas ylihuomenna ne menkat sieltä pamahtaa :(

Miten teillä on eronnut oireet ennen plussaa tavallisista menkkaoireista? Yritän pitää pientä toivonkipinää yllä, vaikka mitään "perus"oireita ei ole (ei ole rinnat kipeät, ei ole nippaillut mahassa, ei ole runsasta valkovuotoa..). Ainoat eri oireet verrattuna aiempiin kiertoihin on tuo itkuherkkyys ja naaman kukkiminen.. Eli vissiin vuosisadan menkat tulossa :(

Omalla kohdalla olin aika varma, että nyt ei tärpännyt, ei ollut valkovuotoa tms. mutta sain kun sainkin positiivisen tuloksen ja neiti on nyt 1v. Oli vielä poskiontelontulehdus päällänsä ja vaikka mitä. Toisaalta ei mulla ollut muistaakseni menkkaoireitakaan. Repäisykivut on yksi ainoa merkki ja sekin tulee vasta juuri samoihin aikoihin, kun menkkojenkin pitäisi alkaa.

Nyt yritämme toista lasta, tein aamulla negan vaikka mullakin menkat alkaisi vasta loppuviikosta, vähän arvasinkin sen, eilen alkoi menkkaoireet. Toisaalta pettynyt, olisin toivonut olevani raskaana, toisaalta meillä on touhutaavi, joka vie ajatukset muualle.

Oletko käynyt vielä gynellä, kokeillut ovistestejä? Kannattaa syödä myös foolihappoa, itse luotan siihen. Tsemppiä teille, toivottavasti raskaudut pian! :) Muistan vielä tuon toivottaman ajan niin elävästi.

ja ovistestit otan käyttöön vissiin viimeistään syksyllä, pelkään että niiden kanssa pelaaminen lisää vielä stressaamista ja yhdyntöjen ajoittamista "huonolla tavalla".. Meillä esikoinen on 1v10kk, tärppäsi aikoinaan kolmannesta kierrosta. Silloin ei ollut mitään oireita, ei menkkaoireita, ei niinkuin yhtään mitään muuta kuin että menkat jäi pois. Ja koko raskaus sujui samalla kaavalla ja äärimmäisen helposti loppuun asti.

Elättelen silti toiveita että että nämä oireet vielä muuttuisivat plussatestiksi.. Jotenkin olin ajatellut hölmösti että ensimmäisen raskauden jälkeen toinen raskaus tärppäisi helpommin.. mutta näyttää olevan juuri päin vastoin! Kierto on kovin säännöllinen, ovis oletettavasti helposti tunnistettavissa ainakin liman perusteella.. Mutta tärppiä ei vaan näy.

Mutta älä sinäkään vielä heitä kirvestä kaivoon, jos siis menkkojen pitäisi alkaa vasta loppuviikosta. Olisi kiva jos kävisit täällä kertomassa miten teidän viikko etenee, menkoilla vai plussalla :)

että se vasta kiukuttaa kun esikko tärppäsi niin elin lähinnä kebabilla, pizzalla, sipsillä ja alkoholia kului joka vloppu, poltin tupakkaa ja olin 10kg lihavampi. Nyt kun alkoholia en käytä kuin ehkä kerran vuodessa, en polta, olen laihtunut ja ruokavalio on rempattu täysin jo viime raskausaikana kovin kasvispainotteiseksi, luomua suosivaksi yms ja olotila on muutenkin paljon terveempi ja reippaampi niin ei perkele kuulu..

Mulla ei yleensä ole mitään menkkaoireita, korkeintaan samana päivänä kun menkat alkaa on juilintaa alavatsassa, mutta yleensä ei sitäkään. Esikoisesta huomasin ekana kuvotuksen öisin ja repäisykivut, viikko pari ennen testiä (tein testin kun menkat viikon myöhässä).

Nyt taas n. Viikko yhdynnästä oli kovaa kipua alavatsalla, vasemmalla. Sen jälkeen on juilinut vatsaa koko ajan, on tuntunut sellaisia sukkapuikkokipuja myös. Valkovuotoa on runsaasti. Alaleukaan on tullut paaaljon finnejä, ei normaalisti tule. Väsyttää ja särkee päätä. Voi olla että kuvittelen oireita, mutta alavatsa kivut muistuttaa paljon esikoisen raskausaikaa. Vkl sain erittäin herkkään testiin haamun, edellispäivänä normitestiin ei tullut mitään. Huomenna kai pitäs alkaa menkat, mutta kierto on raskauden jälkeen vaihdellut 26-32 pvä väliä, että ei voi tietää.. Nyt kiertopäivä 27. Alavatsaa menkkajomottaa nyt, jos ei tänään ala menkat niin huomenna uus testi.

mulla on joka kerta tissit kasvaneet jättikokoisiksi yhdessä yössä ja tulleet tosi kipeiksi. Lisäksi apahoinvointi alkoi joka kerta tosi varhain. Kahdella kertaa kolmesta tiesin jo ennen ekojen menkkojen poisjääntiä varmasti että olen raskaana, oireet oli niin kovat. Testi vain sitte anto pisteen i:n päälle.

Yhteistyössä