Miten asia etenee, kun soitan poliisille ihmisestä joka häiriköi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jatkuvaa häiriköintiä, tällä hetkellä lähinä facebookin kautta tapahtuvaa. Nyt asialle pitää saada piste. Tätä ei enää kukaan kestä. Ensin nauratti, mutta nyt ei enää.

Eli kun soitan poliiseille ja selitän asian ja haluan heidän antavan ihan suullisen varoituksen kyseiselle henkilölle niin miten homma menee? Pitääköhän minun silti mennä poliisiasemalle käymään vai onko se vasta sitten, jos pitää tehdä rikosilmoitus? Rikosilmoitusta en siis oel tekemässä. Haluan ihan ensin nähdä, että toimiiko pelkkä varoitus poliisien suunnalta. Eräs tuttu poliisi kehoitti toimimaan juuri näin, mutta en sitten tullut kysyneeksi kuvioista muuten.

[QUOTE="hmm";22275079]no tuota, minulla sai ihan ulko-ovella hakata ja uhkailla ihminen ilman että poliisia kiinnosti sen enempää. riippuu varmaan siitä joka vastaa puhelimeen.[/QUOTE]

Eiköhän sekin edistä asiaa, että heidän kollegansa on käskenyt viedä asian eteenpäin. Ja menen sitten vaikka paikanpäälle, jos ei homma edisty puhelimessa.

poliisi ei tee mitään ilman rikosilmoitusta. Voit tehdä rikosilmoituksen ja luopua siitä sen jälkeen, kun henkilöön on otettu yhteyttä. Ei poliisilla ole aikaa ja resursseja soitella ihmisille ilman rikosilmoitusta. Kaikki, mitä poliisi tekee, kirjataan papereihin. Kokemusta on kyseisestä asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja samasta kärsivä;22275073:
Hae lähetymiskieltoa. Itsekin mietin, mutta siihen liittyy muutakin kuin facebookin kautta tapahtuvaa.

Facebookissa tapahtuva herjaaminen vain on jo kunnianloukkaus asia, kun helposti 300 ihmistä näkee ne kirjoitukset.

poliisi ei tee mitään ilman rikosilmoitusta. Voit tehdä rikosilmoituksen ja luopua siitä sen jälkeen, kun henkilöön on otettu yhteyttä. Ei poliisilla ole aikaa ja resursseja soitella ihmisille ilman rikosilmoitusta. Kaikki, mitä poliisi tekee, kirjataan papereihin. Kokemusta on kyseisestä asiasta.

No ihan poliisi sanoi minulle, että nämä asiat hoidetaan yleensä niin ettei ensin tehdä rikosilmoitusta vaan että häiriköijään otetaan yhteyttä ja annetaan varoitus ja sanotaan, että jos ei lopu niin asiasta tehdään rikosilmo.

[QUOTE="alkup";22275093]Facebookissa tapahtuva herjaaminen vain on jo kunnianloukkaus asia, kun helposti 300 ihmistä näkee ne kirjoitukset.[/QUOTE]

etkö ole sulkenu tätä kyseistä ihmistä ulos siten ettei voi ottaa sinuun yhteyttä fb:n kautta?

Alkuperäinen kirjoittaja imeissään;22275111:
etkö ole sulkenu tätä kyseistä ihmistä ulos siten ettei voi ottaa sinuun yhteyttä fb:n kautta?

En ole sulkenut, ei olla kavereita. Mutta on siis kirjotitanut yhteisten kavereiden seinälle. Niin ja siis hän itse sulki itsesä niin etten voinut nähdä hänen kirjoituksia, mutta poisti sen yllättäin ja aloitti tämän ristiretkensä.

[QUOTE="alkup";22275119]En ole sulkenut, ei olla kavereita. Mutta on siis kirjotitanut yhteisten kavereiden seinälle. Niin ja siis hän itse sulki itsesä niin etten voinut nähdä hänen kirjoituksia, mutta poisti sen yllättäin ja aloitti tämän ristiretkensä.[/QUOTE]

no sitten!!

Millaista kiusaa?
Facebookin kommentit pitää tallettaa tai pyytää ystävää tallettamaan tms. Alkuperäiset kommentit saa "rapakon takaa".

Mitä tarkoittaa, että alkuperäiset kommentit saa rapakon takaa? Ei poistettuja kommentteja kai kuitenkaan saa enää palautettua edes ylläpidön kautta?

Osa kommenteista on poistettu jo koska ne on olleet ihmisten seinillä, mutta ne kommentit on nähneet niin monet ihmiset, että varmasti voivat todistaa niiden siellä olleen. Osa on tallessa.

Yhteistyössä