Miten avuttomia teidän 8-9v oikein on? Jos uimahallissa ei osata/uskalleta mennä yksin oikealle, omalle puolelleen..

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Kyllä vaan minustakin ovat liian pieniä, vaikka kuinka haluavat ja näyttäisi olevan ok. Siltikin!

Niin sinusta, kuinka hyvin sinä tunnet minun lapseni? Oletko paljonkin viettänyt aikaa heidän kanssaan, ja näin ollen voit tehdä moisia johtopäätöksiä?

Olen sitä mieltä että yhtäkään 7-v lasta, saatika eskari-ikäistä!, ei ole viisasta jättää työpäiväksi yksin tai moneksi tunniksi jatkuvasti. Eria asia on kauppareissut ym. satunnaiset. MIKSI lapsen pitää olla niin iso ja itsenäinen jo tuossa iässä?

Olen sitä mieltä että yhtäkään 7-v lasta, saatika eskari-ikäistä!, ei ole viisasta jättää työpäiväksi yksin tai moneksi tunniksi jatkuvasti. Eria asia on kauppareissut ym. satunnaiset. MIKSI lapsen pitää olla niin iso ja itsenäinen jo tuossa iässä?

Miksi ei? Meillä tehtiin näin, ja hyvin meni, jossittelemaan en meinaakaan ruveta, se on loputon suo. Jos sinä et halua lapsiasi jättää tuon ikäisinä yksin, se on sinun päätöksesi, oletettavasti tiedät, että lapsesi eivät pärjäisi yksin.

Miksi ei? Meillä tehtiin näin, ja hyvin meni, jossittelemaan en meinaakaan ruveta, se on loputon suo. Jos sinä et halua lapsiasi jättää tuon ikäisinä yksin, se on sinun päätöksesi, oletettavasti tiedät, että lapsesi eivät pärjäisi yksin.

Miksi et pysty vastamaan tai pohtimaan asian eri puolia? Ei se riitä vastaukseksi, että hyvin meni. Ehkä kuitenkin näennäisesti...

Lapseni kyllä pärjää, mutta onko se järkevä ratkaisu, että on pakko pärjätä, jos vaihtoehto vielä on. Minusta ei ole.

Miksi et pysty vastamaan tai pohtimaan asian eri puolia? Ei se riitä vastaukseksi, että hyvin meni. Ehkä kuitenkin näennäisesti...

Lapseni kyllä pärjää, mutta onko se järkevä ratkaisu, että on pakko pärjätä, jos vaihtoehto vielä on. Minusta ei ole.

Niin, mitä mun nyt pitäis pohtia, tilannetta joka oli ajankohtainen melkein 5v sitten, miksi? Sekö olis tähän oikea vastaus, että sanoisin mun lasten olevan tuon kesän jäljiltä säikkyjä, minuun takertuvia, ja pikaisen avun tarpeessa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kyllä eskari-ikäiset on liian pieniä yksikseen olemaan koko päivää:(

Se on sun mielipitees, ei mun. Ja minä tunnen lapseni, tiedän pärjäävätkö he vai eivät..ja olishan ne nyt sanoneet, jos eivät olis kotona halunneet yksin olla.

Kyllä vaan minustakin ovat liian pieniä, vaikka kuinka haluavat ja näyttäisi olevan ok. Siltikin!

Nimenomaan. Ko lapset ovat heitteille jätettyjä lastensuojelulain edessä. Jotta kuka ko KKK-nimmarilla kirjoittavan tuntee irl, ottakoon lastensuojeluun yhteyttä-todistusaineisto löytyy täältä palstalta. Myös ylläpito voisi sen tehdä. Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja LASTENSUOJELUUN ILMOITUS :
Nimenomaan. Ko lapset ovat heitteille jätettyjä lastensuojelulain edessä. Jotta kuka ko KKK-nimmarilla kirjoittavan tuntee irl, ottakoon lastensuojeluun yhteyttä-todistusaineisto löytyy täältä palstalta. Myös ylläpito voisi sen tehdä. Kiitos.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :hug: :hug: :hug: :flower: :flower: :flower:

Mä voin ilmoittaa, tiiän KKK:n nimen ja asuinpaikan :attn:

Sopiiks sulle KKK että ilmoitan sossuun sun heitteillejätetyistä eskarilaisista? :D

Erityislapsista

Minä en hyväksy yli 7-vuotiaita erityislapsiakaan väärälle puolelle. Menkööt samaa sukupuolta olevan aikuisen kanssa oikealle puolelle. Moni erityislapsi on erittäin seksuaalinen esim. monet masturboivat JULKISESTI koska eivät käsitä sitä vääräksi.

no huh,huh... kyllähän erityislapsikin oppii..oiskoha kotoolta osa asioist kii

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Sopiiks sulle KKK että ilmoitan sossuun sun heitteillejätetyistä eskarilaisista? :D

Kuinkakohan monta vuotta takautuvasti ne siellä sossussa käsittelee näitä asioita.. 5? 10? vaiko 20?, jos 20 vuotta nii sittehän vois tehä ite omista vanhemmista jos ei oo ollu ihan tyytyväinen.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:

Kuinkakohan monta vuotta takautuvasti ne siellä sossussa käsittelee näitä asioita.. 5? 10? vaiko 20?, jos 20 vuotta nii sittehän vois tehä ite omista vanhemmista jos ei oo ollu ihan tyytyväinen.. :D

Huomenna se selviää, kun mä soitan sossuun ja teen ilmoituksen KKK:n pikkuisista laiminlyödyistä raasuista :D

Alkuperäinen kirjoittaja ++:
uimahalliasiaan haluisin mielipidettä..MIKSI ei 5v poika voi tulla äitinsä ja pikkusisaruksiensa kanssa naisten puolelle,miksi tuon ikäisen pitäisi mennä yksin miesten puolelle vaikka osaisikin?en tajuu miski se ei voisi olla muiden kanssa naisten puolella...tai toisin päin..

kai nyt hyvänen aika 5v voi tulla äidin kanssa naistenpuolelle?

Huomenna se selviää, kun mä soitan sossuun ja teen ilmoituksen KKK:n pikkuisista laiminlyödyistä raasuista :D

Jään jännityksellä odottamaan =)

Ilmoittakaa joku munkin vanhemmista pliis, eskari-iästä asti ilta- ja yövuorot yksin kotona. Vai voiko omat vanhemmat ilmiantaa, oisko 25v vanhenemisaika noissa niin ehtis just tänkin vakavan laiminlyönnin käsittelemään?? :D

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Meidän uimahallissa ei ainakaan ole minkään laista ikä rajaa, muuta kuin että alle 10 vuotiaat eivät saa olla ilman huoltajaa altailla. Ja kyllä koulussa on valvoja niin tytöillä kuin pojilla. Ja he ovat pukukopeilla ja pesuhuoneessa pitämässä silmällä oppilaita.eiköhän se ole jokaisen aivan oma asia minkä ikäisenä lapsensa laittaa "omalle" puolelle, ei luulisi sen ketään edes kiinnostavan.Ihmettelen vain että mitä te tulit uimahalliin tetkemään kun kerkeätte katsomaan minkä ikäisiä on milläkin puolella ja vahtimaan muita millon missäkin asiassa. Niin kauan kuin se ei lasta itseään häiritse ja haluaa tulla vanhempien kanssa niin ok!Tiedän lapsia ketkä eivät ole olleet uimahallissa koskaan enne 8 ikää vuotta,enkä voi ollettaakaan että he menisivät yksin

asiallinen kommentti,taitaa olla ainoa tässä ketjussa

Siis. Murrosikään vaikuttaa eniten perimämme, missä aikataulussa vanhemmat ovat kehittyneet, niin oma kehityksemme menee suurinpiirtein samassa aikataulussa. Sitten on erikseen eri häiriöitä, eli oikea ennenaikainen murrosikä, erillinen adrenarke/pubarke. Ne johtuvat mm. kasvaimesta, lisämunuaisen häiriöistä, tai aivojen toimintahäiriöstä, jolloin hormonaalinen kehitys vain alkaa aikaisin. Esim. adrenarke on yleinen, ja johtuu lisämunuaiskuoren häiriöstä, ja mikä on sinänsä vaaraton tila. Myös ennenaikaista murrosikää on, pojilla syyt ovat yleensä enemmän aivoperäisiä, tytöillä hormoniperäisiä(joskus syynä munasarjakasvain) Hoidettavissa nekin nykypäivänä.

http://www.lastenendokrinologit.net/kirja/fr-puberteetti.html

Seksuaalisen hyväksikäytön kokeneet voivat henkisesti käyttäytyä yliseksuaalisesti, mutta fyysinen murrosikä ei ala aikaisemmin kuin muillakaan lapsilla, koska sitä säätelee enimmäkseen geenit, toki jossakin määrin ympäristö, mutta geenit näyttelevät pääosaa vahvasti.

Kuinka voit väittää noin?
Ei ole totta.
Mikään tutkimus maailmassa ei pysty erottaa täysin geenejä ja ympäristöä toisistaan.

Murrosikä varhaistuu koko ajan. Nykyään joillakin murrosikä on monta vuotta aikaisemmin kuin kenelläkään 100 vuotta sitten. Jopa 8-vuotiailla voi olla murrosikä.

väitätkö todella että tämä ilmiö esim. johtuu geeneistä? että geeniperimä on yhtäkkiä muuttunut muutamassa kymmenessä vuodessa?

Ei, en usko. Se mitä me koemme ja mitä me teemme, vaikuttaa murrosikään, adhd-ilmiöön jne jn e jne
se että asuu maalla eikä ole telkkaria eikä radiota eikä mitään, ei vielä kerro meille mitään siitä, mitä ihminen tekee lapsuudessaan. Jos sisaria ei ole yhtään eikä mitään yhteyttä ulkomaailmaan ja lapsi on vain vanhempiensa kanssa, niin ehkä silläkin on vaikutusta murrosiän alkamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ahaa KKK:
Alkoiko persii kuumenemaan, ha??

Joo, pelottaa ihan hirveesti. Kowalski ilmoittaa huomenna, ja sitten multa varmaan viedään lapset pois. Mutta ihan vakavasti puhuen, mulle on ihan sama, vaikka jokainen palstailija soittais musta sossuun, mun lapsilla on kaikki paremmin kuin hyvin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Minkä ikäisellä on oikeus olla VAIN oman sukupuolensa kanssa suihkutiloissa? Mitä varten vaikka 7v tytön oikeus olla ilman vastakkaista sukupuolta suihkussa on pienempi oikeus kun vaikka 9v pojan uimahallissa käynti kun ei osata käyttää kaapin lukkoa? Miksi niillä tytöillä ei ole oikeutta olla rauhassa kun pojilla on ikään katsomatta oikeus tulla äidin kanssa uimaan?

siksi että pojat ovat aina saaneet tehdä mitä haluavat ja he ovat aina olleet arvokkaampia yhteisön mielestä kuin tytöt. perinne vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Siis. Murrosikään vaikuttaa eniten perimämme, missä aikataulussa vanhemmat ovat kehittyneet, niin oma kehityksemme menee suurinpiirtein samassa aikataulussa. Sitten on erikseen eri häiriöitä, eli oikea ennenaikainen murrosikä, erillinen adrenarke/pubarke. Ne johtuvat mm. kasvaimesta, lisämunuaisen häiriöistä, tai aivojen toimintahäiriöstä, jolloin hormonaalinen kehitys vain alkaa aikaisin. Esim. adrenarke on yleinen, ja johtuu lisämunuaiskuoren häiriöstä, ja mikä on sinänsä vaaraton tila. Myös ennenaikaista murrosikää on, pojilla syyt ovat yleensä enemmän aivoperäisiä, tytöillä hormoniperäisiä(joskus syynä munasarjakasvain) Hoidettavissa nekin nykypäivänä.

http://www.lastenendokrinologit.net/kirja/fr-puberteetti.html

Seksuaalisen hyväksikäytön kokeneet voivat henkisesti käyttäytyä yliseksuaalisesti, mutta fyysinen murrosikä ei ala aikaisemmin kuin muillakaan lapsilla, koska sitä säätelee enimmäkseen geenit, toki jossakin määrin ympäristö, mutta geenit näyttelevät pääosaa vahvasti.

Kuinka voit väittää noin?
Ei ole totta.
Mikään tutkimus maailmassa ei pysty erottaa täysin geenejä ja ympäristöä toisistaan.

Murrosikä varhaistuu koko ajan. Nykyään joillakin murrosikä on monta vuotta aikaisemmin kuin kenelläkään 100 vuotta sitten. Jopa 8-vuotiailla voi olla murrosikä.

väitätkö todella että tämä ilmiö esim. johtuu geeneistä? että geeniperimä on yhtäkkiä muuttunut muutamassa kymmenessä vuodessa?

Ei, en usko. Se mitä me koemme ja mitä me teemme, vaikuttaa murrosikään, adhd-ilmiöön jne jn e jne
se että asuu maalla eikä ole telkkaria eikä radiota eikä mitään, ei vielä kerro meille mitään siitä, mitä ihminen tekee lapsuudessaan. Jos sisaria ei ole yhtään eikä mitään yhteyttä ulkomaailmaan ja lapsi on vain vanhempiensa kanssa, niin ehkä silläkin on vaikutusta murrosiän alkamiseen.

Ympäristö vaikuttaa, mutta lähinnä ravinnon osalta, sehän on vuosien saatossa parantunut, etenkin Suomessa. Pääosin geenit vaikuttavat.

Niin, mitä mun nyt pitäis pohtia, tilannetta joka oli ajankohtainen melkein 5v sitten, miksi? Sekö olis tähän oikea vastaus, että sanoisin mun lasten olevan tuon kesän jäljiltä säikkyjä, minuun takertuvia, ja pikaisen avun tarpeessa?

No eihän sille tietysti enää mitään voi, mutta minusta tuntuu ettet kovin paljon pohdi mitään muutakaan, vastauksistasi päätellen.

En ole sanonut että lapsista tulee säikkyjä ym., mutta olisin toivonut sinun antavan vastauksen, miksi se on parempi vaihtoehto kuin laittaa hoitoon. Siihenkö et kykene?

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Ravitsemus on muuttunut ratkaisevasti. ADHD:n osalta taas nykyinen ympäristömme tehokkuusajatteluineen ei sovi ADHD:n omaaville, kun taas ennen siitä oli jopa hyötyä.

Yhteistyössä