Miten Ballerina voi pyöriä mielestämme eri suuntiin?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ÄO oli?;24172656:
Hönöjä tosiaan olette, jos ette tajua, että se vaihtaa välillä pyörimissuuntaa. Voi elämän kevät sentään.

Milläs selität sen, että samaan aikaan kun katson miehen kanssa, niin mies näkee sen pyörivän oikealle ja mä vasemmalle, kun se on selin, miehen mielestä se on naama meihin. Me ei saada pyörimään sitä toiseen suuntaan, vaikka tuijotetaan molemmat sitä yhtä aikaa. Ballerina pyörii eri suuntiin meillä samaan aikaan. Got the point? Ja selitä sä tää meille.

[QUOTE="aloittaja";24172264]Siinähän on teksti, että oletko oikeapuoli aivoinen vai vasenpuoli aivoinen.

Löysin jostain jotain vanhoja keskusteluja, joissa jotkut saivat intensiivisesti tuijotettua niin, että pyörimissuunta muuttui. Me ei onnistuttu.[/QUOTE]

Mun ei tarvii edes mitenkään keskittyneesti tuijottaa sitä, tuntuu että vaihtaa suuntaa n. puolen minuutin välein. Ehkä mä sen takia oonkin näin sekasin kun molemmat aivopuoliskot toimii yhtä paljon? :D

Miehen mielestä se pyörii vain myötäpäivään, eli ei oo siitä kyse että se "oikeesti" vaihtais suuntaa.

Eli kyse on aivoistamme. Miten aivot näkee kuvan liikkumisen.

Tässä lisää infoa löysin;:

Kumpi aivopuolisko hallitsee sinua?

Nyt sinulla on hyvä sauma todistaa, että olet luova ja taiteellinen etkä kylmä ja laskelmoiva. Pyöriikö kuvassa näkyvä tanssija mielestäsi myötä- vai vastapäivään? Jos vastasit vastapäivään on sinun vasen aivopuolisko hallitseva. Tanssijan pyöriessä myötäpäivään, prosessoi informaation oikea aivopuolisko.

Sit tossa voi äänestää, kumpaan suuntaan se menee vai näkeekö joku, että menee molempiin vuorotellen.

Vain 11% näkee että se menee vasemmalle, eli vastapäivään. Suurin osa näkee sen menevän oikealle. Todella friikkiä

http://www.teknolelu.fi/tiede/kumpi-aivopuolisko-hallitsee-sinua/

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24172293:
Hönöt... se kääntyy puolessa välissä.

Hönö oot itse. Miten selität sen, että me miehen kanssa katsotaan kuvaa samaan aikaan, ja toinen näkee sen pyörivän vasemmalle ja toinen oikealle?

[QUOTE="aloittaja";24174476]No saatteko nyt niitä miehiänne katsoo kuvaa samaan aikaan ja miten se pyörii.[/QUOTE]

Joskus lasten kanssa (9v & 6v) tehtiin tämä ja kaikilla suunta vaihtui aina samaan aikaan...

Anna mä arvaan, yks teistä sanoi aina ääneen koska se vaihtuu? :)

Niin tehtiin ensin :D kokeiltiin kyllä olla hiljaakin ja tulla paikalle eri huoneesta ja kertoa sitten ruudun ääressä olevalle mihin suuntaan milloinkin pyöri.

Pitääkin tehdä vielä testi, että lapset antavat minulle huommamattoman merkin milloin suunta vaihtuu. (Voin kohta raportoida.)

Saan sen muuttamaan suuntaa vaikka parin sekunnin välein. Jos haluatte kokeilla voitte pyörittää toisella kädellä ilmassa ympyrää myötäpäivää ja sitten vastapäivään, suunta muuttuu sen mukaan.

Joskus lasten kanssa (9v & 6v) tehtiin tämä ja kaikilla suunta vaihtui aina samaan aikaan...

kummallista. testattiin nyt taas miehen kaa. ballerina pyöri mulla vasemmalle ja miehellä oikealle. sit kokeiltiin tota sormellapyörimisjuttua. katsoin ballerinan ohi ja pyöritin sormella myötäpäivään ja ballerina kääntyi oikealle. Sit kohta vasemmalle. mun ballerina kääntyili, mutta miehellä pysyi sitkeästi oikealle pyörivänä koko ajan.

Mulla pyöri vasemmalle, samoin nuorin lapsi näkee sen niin. Kahden vanhemman lapsen mielestä pyörii myötäpäivään. Sormen pyöritys ja balleriinan ohi katsominen vaikutti silleen että näytti kuin balleriina olisi vain heiluttanut jalkaa edessään :D ja sitten kun sitä katsoi niin pyöri taas vasemmalle.
Kertakaikkiaan OMITUISTA!

mäkin leikin tolla joskus. ekana kun näin sen, pyöri vasemmalle (olin ääliö exän seurassa, jossa syytä olla tarkkana-> vasen puoli) ja seuraavan kerran yksin katsoessani se pyöri oikealle. kun taas tuohon törmäsin leikin sillä hetken niin että osasin kääntää suuntaa miten halusin, esim kaksi kierrosta oikealle, yksi vasemmalle ja taisin saada niinkin että vaihtoi puolivälistä suuntaa.

Yhteistyössä