miten eroon ajatuksesta "ei susta oo mhinkään" ? pitäis sopivaa ammatti etsiä:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Vieras
oon niin epäsosiaalinen ja en kestä paineita vaan meen paniikkkiin. Tottahan tua on ettei musta oo mhinkään mut haluisin et olis.. plaah..jollain samanlaisii tuntemuksii ollut ko opiskelee pitäis mennä?
kondiittoriksi haluisin mut onko tämmösestä siihen? :(

mäki tunsin itteni epäsosiaaliseksi (ja myös tunnen yhä välillä) mut silti opiskelen sosionomiksi, Sosiaalisemmaksi oon oppinu matkan ja kasvamisen varrella! enkä kadu kyllä alavalintaa yhtään.

mulla sama ongelma. Ei ihmistä voi muuttaa toisenlaiseksi luonteeltaan. Mäkin haluisin opiskeleen uuden ammatin, kun ei töitä saa kun oon ujo. Ahdistaa vielä kun kaikki ihmettelee kun ei saa töitä :(

Mulla on ihan samat tuntemukset. Luulin että olen ainoa. Mulla on kyllä jo ammatti, mutta nyt pitäis töitä etsiä, enkä mä osaa tehdä työhakemusta kun pitäis kehua itseään. Mun mielestä mussa ei ole mitään kehuttavaa. :headwall:

Ohhoh! Olen meinannut kysyä ihan samaa ja haaveammattikin on sama. :D Käyn mielenterveysneuvolassa juttelemassa ja koetamme saada itseluottamusta kehitettyä. Sanotaan että kukaan ei ole toistaan huonompi, vaan ymmärrän miten vaikeaa tuota on uskoa.

täällä samanlainen lahna :(
väsy ja masennus, kaks ammattia jo luettuna mut väitän et oon silti väärällä alalla.. olen valinnut niitä vaikeimpia ja haastavimpia.

Mä kärsin vähän samasta vaivasta. Tai lähinnä esim. työhaastatteluissa meen ihan lukkoon, enkä osaa "esiintyä", enkä kertoa omia hyviä puoliani. Vaikka TIEDÄN että niitä on. Vaikka TIEDÄN että handlaisin kyseisen homman paremmin kuin hyvin, niin silti... takkuaa takkuaa. Punastelen, hikoilen, änkytän... Ja tää on VAAN työhaastattelutilanteissa ja vastaavissa.

Muuten kyllä oon supliikki, hauska ja rento tyyppi, mutku pitäisi itteään "myydä" niin ei onnistu.

No jos ala kiinnostaa, niin haku päälle vaan. Ei vaadi kummosiakaan sosiaalisia taitoja. Puuduttavaa toistoa vaan päivästä toiseen, ellet pääse pienleipomoon toteuttamaan itteäs. Tai perusta omaa yritystä.
Anteeksi mollaus, mutta itse vaihdoin alaa..

Mulla oli sama ongelma, mä aina ajattelin että joku on mua parempi, mä en osaa ja en tosiaankaan ollut sosiaalinen. Vaikka kirjoitinkin 6 ällää, tunsin itseni tosi tyhmäksi ja eristäytyneeksi.

Hain kuitenkin opiskelemaan sosionomiksi ja kaikki alkoi sujua jotenkin ihan huomaamatta paremmin. Nyt olen kuin eri ihminen, itsevarmaja sosiaalinen.

Sosiaalista työtähän mä nyt teen ja se sopii mulle kuin nyrkki silmään! Viisi vuotta sitten en olisi uskonut että tässä tilanteessa tänä päivänä olisin, tai että itse olisin voinut asiaan vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tintti:
Suosittelisin ihan ammattiapua, että saatte minäkuvan oikeaksi ja realistiseksi. Sillä teistä kaikista on kyllä vaikka mihin, kun yritätte. Tsemppiä!

no entäs jso ajatus on, että minusta on mihin vaan"
tällä oon vetäny itteni ihan piippuun ja ammatteja on jo liuta, enkä jaksa tehdä enää mitään niistä.

Yhteistyössä