miten eroon mustasukkaisuudesta menneisyydelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hullu ilmeiseti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hullu ilmeiseti

Vieras
Siis tiedän että olen varmaan päästäni sekaisin, mutta välillä tuntuu että olen hullun mustasukkainen mieheni existä ja entisistä hoidoista. En tiedä mieheni entisistä tyttöystävistä mitään, sen tiedän suunnilleen montako hoitoa on ollut. Mies ei ole vaikuttanut innokkaalta puhelemaan menneistä, ei ole koskaan kysynyt minulta esim entisten petikumppaneiden tai seurustelukumppaneiden määrää. Olen kateellinen miehelleni kyvystä elää tässä hetkessä ja olla ajattelematta menneitä. Kaiken lisäksi tiedän 99,99% varmuudella ettei mitään syytä minkäänsortin mustasukkaisuuteen ole, mies kertoo päivittäin kuinka onnellinen on mun kanssa ja kuinka paljon rakastaa. En ymmärrä mikä mua vaivaa!

minun mielestä sun kannatta apuhua olostasi miehelles.. että sulla on mustasukkainen olo. ja yrittäkää selvittää se niin.

Mustasukkaisuushan on myös osa huonoa itsetuntoa..

Tiedostatko että sulla on huono it? onko ollu pidempää vai nyt vain tullut miehesi myötä tuo mustasukkaisuus?

olen aina ollut mustasukkaista tyyppiä, myös siis edellisissä suhteissa. mulla on kyllä itsetunto ongelmia, on vaikea nähdä itsensä niinkuin muut näkee... kaipa mun on vaan nostettava kissa pöydälle miehen kanssa...

käy ihmeessä juttelemassa psykologilla jos sulla on aina ollut it-onglelmia. Ne ovat vain asioita, jotka ovat jäänyt "väärinä" sinun mieleen ja ovat korjattavissa. Kaverini kävi just ja on niin onnellinen nyt kun alkaa ymmärtää itseään ja pikku hiljaa ajattelemaan asiat toisin..

tsemppiä!! elä jää kuitenkaan koko ikää märehtii huonon it:n takia ku sen voi korjata!!! :)

Itse olen huomannut vasta nykyisessä suhteessani itsessäni mustasukkaisia piirteitä ja ne yltävät jopa näihin miehen entisiin suhteisiin. Tiedän että käytökseni on hölmöä mutta en toki voi tunteilleni mitään. Olen itse toiminut niin, että kun mustasukkaisuuskohtaus iskee, esimerkiksi kun mies puhuu exästä tai hoidosta, vetäydyn omiin oloihini. Mietin hetken miksi reagoin asiaan ja palautan itseni todellisuuteen muistuttamalla itseäni siitä että menneet ovat menneitä. Ei omile tunteilleen voi mitään mutta omaa käytöstään voi miettiä. Kyllä jos menisin tästä miehelle puhumaan antaisin itsestäni suotta vainoharhaisen kuvan koska kuitenkin luotan mieheeni.

Anna tunteillesi aikaa ja läpikäy mustasukkaisuus itsesi kanssa. Purkamalla omaa pahaa oloasi mieheesi tulet varmasti menettämään hänet. Mustasukkaisen ihmisen kanssa o.n raskasta elää. Senkin tiedän kokemuksesta.

Ite en usko, että muu auttaa kuin aika. Miehelläni on ollut vain yksi suhde ennen minua, mutta se kesti niin pitkän ajanjakson, että tunnen suurta riittämättömyyttä sen rinnalla, kun viettivät yli vuosikymmenen yhessä ja me olemme vasta alkaneet.

Yhteistyössä