Miten eroon työstressistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kkk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kkk"

Vieras
Eli mitä tehdä kun työasiat vaivaavat yötäpäivää? En saa niitä pois mielestä vaikka haluaisin. Auttaako muu kuin työpaikan vaihto? Öisin herään neljältä enkä enää nuku yms. :(

Sama juttu täällä :/. En vaan saa nollattua päätäni. En oikein millään. Minäkin heräsin yhdessä vaiheessa 3 krt yössä ja aamulla "liian aikaisin". Heti herättyä rävähtää työasiat mieleen. Kai mulla on jotain työuupumuksen oireita, kun töissä on niin saakutisti duunia ja tehtävää. Siedän stressiä töissä, mutta en työstressiä vapaa-ajalla. Olen miettinyt työpaikan vaihtoa, mutta ei ole vielä uutta haettavaa löytynyt. Koeaika loppui eilen.

Millaista työtä teet? Olisiko sinulla mahdollisuus saada työnohjausta? Liikunta auttaa ainakin minua, saa tyhjättyä pään ja lisäksi olen huomannut että neulonta on mitä mainioin terapia työstressiin. :)

Muuta omat asenteesi työtä kohtaan. Olet korvaamaton vain kotona. Työssä sinut voidaan korvata milloin tahansa. Et ehkä ole asiaa vielä tiedostanut, mutta tulet huomaamaan sen viimeistään siinä vaiheessa, kun sairastut burnouttiin ja saat kenkää. Siinä vaiheessa kukaan ei enää huomioi työhön antamaasi panostusta ja uhrauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;25158487:
Millaista työtä teet? Olisiko sinulla mahdollisuus saada työnohjausta? Liikunta auttaa ainakin minua, saa tyhjättyä pään ja lisäksi olen huomannut että neulonta on mitä mainioin terapia työstressiin. :)

Aika vaativa työ on kyllä, työnohjausta voisin kysyä.

[QUOTE="asennekysymys";25158493]Muuta omat asenteesi työtä kohtaan. Olet korvaamaton vain kotona. Työssä sinut voidaan korvata milloin tahansa. Et ehkä ole asiaa vielä tiedostanut, mutta tulet huomaamaan sen viimeistään siinä vaiheessa, kun sairastut burnouttiin ja saat kenkää. Siinä vaiheessa kukaan ei enää huomioi työhön antamaasi panostusta ja uhrauksia.[/QUOTE]

Juuri tätä meinasin itsekin tulla kirjoittamaan!
Tietoinen asennemuutos nyt heti! Jos työt on sellasia, jotka tehdään vaan työpaikalla, niin sitten jätät ne sinne! Teet vaan sen mitä työajassa ehdit ja that's it! Et saa yhtään sen kirkkaampaa kruunua, vaikka murehtisin työasioita maailman tappiin. Mutta terveytes voit menettää...

[QUOTE="Kkk";25158541]Aika vaativa työ on kyllä, työnohjausta voisin kysyä.[/QUOTE]

Meille tarjotaan työnohjausta kerran kk ja pidämme lisäksi joka viikko tiimipalaverin jolloin saa vertaistukea tiimiltä jonka kanssa teemme työtä. Minusta tuo vertaistuki on mainio, koska tosiaankin ymmärrämme toisiamme ja tilanteita joita kohtaamme päivittäin.

Yhteistyössä